Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pijltje van de muis op een MP3-bestand  (gelezen 2648 keer)

Offline RikRik

  • Lid
pijltje van de muis op een MP3-bestand
« Gepost op: 2011/10/19, 10:33:08 »
Voor de update naar 11.10 kon ik super gemakkelijk een bepaalde MP3 zoeken door in een map met MP3 bestanden met het pijltje van de muis op een MP3-bestand te gaan staan. De MP3 begon dan direct met afspelen maar jammer genoeg werkt dit nu niet meer.  
Heeft dit te maken met het ontbreken van een bepaalde plugin? Of is het een bepaalde instelling van totem of banshee?



 
« Laatst bewerkt op: 2011/10/19, 10:44:34 door RikRik »

Offline RikRik

  • Lid
Re: pijltje van de muis op een MP3-bestand
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/20, 16:53:54 »
Ik ben weer terug gegaan van 11.10 naar Ubuntu 11.04 en zie daar..ik kan weer zonder een muziekspeler te openen luisteren en snel zoeken naar MP3 bestanden :D



Uploaded with ImageShack.us

Boven m'n muiscursor zie je een zwart rondje met een teken dat de MP3 automatisch begint met afspelen...een optie die niet werkte in Ubuntu 11.10 

Offline vanadium

  • Lid
Re: pijltje van de muis op een MP3-bestand
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/20, 18:16:06 »
Heb ik nog niet opgemerkt. Dat is alweer een "regressie" die ermee te maken heeft dat gnome 3 heel sterk is herschreven, van de grond terug opgebouwd. Mogelijk komt die mogelijkheid ooit wel terug. Wat mijzelf betreft, was dat evenwel de eerste optie die ik afzette.

Offline RikRik

  • Lid
Re: pijltje van de muis op een MP3-bestand
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/21, 10:36:03 »
Heb ik nog niet opgemerkt. Dat is alweer een "regressie" die ermee te maken heeft dat gnome 3 heel sterk is herschreven, van de grond terug opgebouwd. Mogelijk komt die mogelijkheid ooit wel terug. Wat mijzelf betreft, was dat evenwel de eerste optie die ik afzette.

Met andere woorden (mijn interpretatie) : Ubuntu 11.10 is eigenlijk niet helemaal af en is voor een doorsnee gebruiker te vroeg gelanceerd met als gevolg dat veel functionaliteit is verdwenen en met een grote kans dat je zelfs met een onbruikbare computer komt te zitten.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: pijltje van de muis op een MP3-bestand
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/21, 12:08:09 »
Met andere woorden (mijn interpretatie) : Ubuntu 11.10 is eigenlijk niet helemaal af en is voor een doorsnee gebruiker te vroeg gelanceerd met als gevolg dat veel functionaliteit is verdwenen en met een grote kans dat je zelfs met een onbruikbare computer komt te zitten.

Dat is m.i. niet terecht....

- Elke nieuwe versie van elk besturingssysteem heeft in het begin kinderziekten. Wil je die niet, wacht dan ongeveer twee maanden.

- Grote kans op onbruikbare computer? Welnee, die kans is er natuurlijk wel, want je hebt de Wet van Murphy. Maar die kans is klein. Het niet-afspelen van geluidvoorbeelden in 11.10 (waar het jou concreet om gaat in dit draadje), vind ik, eerlijk gezegd, nou niet direct leiden tot een "onbruikbare computer".   XD

- 11.10 is een tussenversie. Wil je een grotere mate van bedrijfszekerheid dan een tussenversie kan bieden, installeer dan een LTS-versie zoals 10.04 of 12.04. En zelfs die LTS wil je dan niet direct na verschijning installeren: wacht tot de verschijning van de eerste puntversie van de LTS ("Service Pack 1"). Dat doe ik ook, op mijn "werkpaarden" die altijd probleemloos moeten blijven draaien.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/21, 12:53:07 door Pjotr »

Offline RikRik

  • Lid
Re: pijltje van de muis op een MP3-bestand
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/21, 15:10:34 »
Behoorlijk off topic, toch maar een reactie:

Citaat
(waar het jou concreet om gaat in dit draadje), vind ik, eerlijk gezegd, nou niet direct leiden tot een "onbruikbare computer")

Ik gaf een reactie op:
Citaat
'dat is alweer een "regressie"
dit betekent: teruggang.
En het alleen maar  niet kunnen afspelen van geluidvoorbeelden betekent uiteraard geen onbruikbare computer, maar dat wist je zelf ook wel.

Ubuntu 11.10 heeft, ook gezien de problemen op dit forum, en m'n eigen ervaring sinds Ubuntu 8,  te veel (akelige) kinderziektes.

Verder ben ik het wel met je eens, ik zou een nieuwe Ubuntu gebruiker (gelukkig kom ik regelmatig geïnteresseerden tegen) ook  Ubuntu 10.04.3 LTS aanbevelen. Maar  ook jouw informatieve websites staan hier hoog in het vaandel !  =D


« Laatst bewerkt op: 2011/10/21, 15:12:15 door RikRik »