Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"  (gelezen 15293 keer)

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #50 Gepost op: 2011/08/01, 21:30:02 »
Aan die link van Gijsbert te zien, zijn wij niet de enigen die aan dat onderzoek twijfelen.

Het zou super zijn moest er een rechtszaak van komen ....... (Microsoft als burgerlijke partij in de coulissen ? ) XD
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline emiel1976

  • Lid
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #51 Gepost op: 2011/08/01, 21:40:04 »
Altijd leuk om te zien dat er mensen zich zo aangesproken voelen op hun lage IQ.
Iemand met een gemiddeld en hoger IQ zou zich er niet druk om maken.

De opmerking in het bericht van dat mensen met een lager IQ vaker ie gebruiken is iets waar ik ze gelijk in moet geven.
Maar dat heeft niets met ie te maken maar met het feit dat het in Windows zit en dus standaard op iedere pc staat als je het koopt.

 

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #52 Gepost op: 2011/08/01, 22:07:49 »
Ik heb hier op het forum al eens een topic geopend over IQ en EQ. Altijd leuk, maar weinig zeggend.

En voor de liefhebbers van IQ testen http://www.scorelogix.com/test.asp?product_id=26

Je moet wel iets van Windows weten. XD

What Is Your Computer IQ?
Gijs, your Computer IQ is 167 ( Mijn RL IQ is 123 en mijn EQ is niet meer te meten :P)

Gijs, you have a High Computer IQ
You have a High Computer IQ. Your computer skills are strong and serve you well in your job and in your life. You embrace software and the internet as essential tools. You learn new skills easily and without fear, and are probably the resident “technology expert” in your home or at work. Because you feel competent about you computer skills, you may confidently attempt to repair inoperable computers or computer programs. You may be employed as a computer technician or in a job that requires you to stay current on the latest advances in computer technology. You may also enjoy repairing, researching, and learning about computers and computer related technology during your free time. Compared to an individual with an average IQ, you know significantly more about software applications, operating systems, information storage, information processing, computer hardware, internet tools, wireless access, and wireless devices and consider yourself computer literate. Scorelogix will provide you with a detailed results section that will outline your computer knowledge in several areas. The results will show all the dimensions of computer knowledge. Additionally, you can see the correct answers as well as how you answered.

Zo, ik kan weer rustig slapen. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #53 Gepost op: 2011/08/01, 22:11:12 »
Duitsers zouden anders gemiddeld heel slim zijn en Nederlanders aan het aantal ie gebruikers heel dom.
Nederland is echt een Microsoft land.

Toch ken ik maar weinig mensen die IE gebruiken. Een paar hooguit. Dus zo MS is het nu ook weer niet.

En ik kan nou niet zeggen dat de gemiddelde Amerikaan slim is.


Dat vind ik nogal een groffe belediging.

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #54 Gepost op: 2011/08/01, 22:47:11 »
Offence is taken, not given.


Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #56 Gepost op: 2011/08/01, 23:09:10 »
Ik heb hier op het forum al eens een topic geopend over IQ en EQ. Altijd leuk, maar weinig zeggend.

En voor de liefhebbers van IQ testen http://www.scorelogix.com/test.asp?product_id=26

Je moet wel iets van Windows weten. XD

What Is Your Computer IQ?
Gijs, your Computer IQ is 167 ( Mijn RL IQ is 123 en mijn EQ is niet meer te meten :P)

Gijs, you have a High Computer IQ
You have a High Computer IQ. Your computer skills are strong and serve you well in your job and in your life. You embrace software and the internet as essential tools. You learn new skills easily and without fear, and are probably the resident “technology expert” in your home or at work. Because you feel competent about you computer skills, you may confidently attempt to repair inoperable computers or computer programs. You may be employed as a computer technician or in a job that requires you to stay current on the latest advances in computer technology. You may also enjoy repairing, researching, and learning about computers and computer related technology during your free time. Compared to an individual with an average IQ, you know significantly more about software applications, operating systems, information storage, information processing, computer hardware, internet tools, wireless access, and wireless devices and consider yourself computer literate. Scorelogix will provide you with a detailed results section that will outline your computer knowledge in several areas. The results will show all the dimensions of computer knowledge. Additionally, you can see the correct answers as well as how you answered.

Zo, ik kan weer rustig slapen. :rolleyes:
Pff, wat een basale test. Bij mij komt er 175 uit, maar sommige vragen kloppen gewoon niet:

"     Windows and Macintosh computers:" volgens de uitslagen is dat "     Are not compatible", hetgeen natuurlijk in eerste instantie al onzin is. Ik had als antwoord "Both use Intel microprocessors", hetgeen al enkele jaren het geval is, maar dit wordt fout gerekend ???

"You can get DSL service by contacting your:" zou moeten zijn "Telephone Service Provider". Eeh, misschien in de VS, maar hier is KPN de eigenaar van het netwerk en kun je terecht bij verschillende ISP's voor een abo. Netjes "Internet Service Provider" ingevuld, maar helaas.

Twee vragen fout beoordeeld omdat ik er te snel doorheen ging, volgende keer wordt het 200 ^^
« Laatst bewerkt op: 2011/08/01, 23:14:58 door Cumulus007 »

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #57 Gepost op: 2011/08/01, 23:38:05 »
Vroeger gebruikten Macs andere processoren.
Je kan dus niet van alle Macs zeggen dat ze Intel processors hebben.

In hoeverre ze incompatibel zijn valt over te twisten. Op een Mac kan je tegenwoordig ook gewoon Windows gebruiken als je dat wil :)

Ondertussen wacht ik nog op mijn score, ze hebben blijkbaar geen haast met het sturen van de mail :)

Op het werk word ik trouwens gedwongen om IE7 te gebruiken. Met andere browsers werken een aantal dingen niet.
Met andere instellingen mbt de tabs in IE lopen sommige programma's ook vast, dus het is echt een crime.

Op zich niet zo erg want ik kom daar om te werken, niet om te internetten. Maar echt prettig is het niet als je eens wat websites wil bekijken als het rustig is.

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #58 Gepost op: 2011/08/01, 23:53:25 »
Vroeger gebruikten Macs andere processoren.
Je kan dus niet van alle Macs zeggen dat ze Intel processors hebben.

In hoeverre ze incompatibel zijn valt over te twisten. Op een Mac kan je tegenwoordig ook gewoon Windows gebruiken als je dat wil :)

Ondertussen wacht ik nog op mijn score, ze hebben blijkbaar geen haast met het sturen van de mail :)

Op het werk word ik trouwens gedwongen om IE7 te gebruiken. Met andere browsers werken een aantal dingen niet.
Met andere instellingen mbt de tabs in IE lopen sommige programma's ook vast, dus het is echt een crime.

Op zich niet zo erg want ik kom daar om te werken, niet om te internetten. Maar echt prettig is het niet als je eens wat websites wil bekijken als het rustig is.

In 2006 zijn ze van de PPC naar x86 overgestapt, de quiz loopt 5 jaar achter :P "Incompatibel" is zo'n groot woord, vind je niet? Een mac en een Windows-PC kunnen naar elkaar mailen, je kunt bestanden tussen de machines uitwisselen, maakt dat ze incompatibel?

Ach, het blijft maar een eenvoudige test, waarom maak ik me hier druk om... Overigens over die mail, de link die in mijn mail stond genereerde een databasefout, door naar mijn controlepaneel op scorelogix.com te gaan, kon ik de resultaten wel inzien.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #59 Gepost op: 2011/08/02, 00:10:31 »
Duitsers zouden anders gemiddeld heel slim zijn en Nederlanders aan het aantal ie gebruikers heel dom.
Nederland is echt een Microsoft land.

Toch ken ik maar weinig mensen die IE gebruiken. Een paar hooguit. Dus zo MS is het nu ook weer niet.

En ik kan nou niet zeggen dat de gemiddelde Amerikaan slim is.


Dat vind ik nogal een groffe belediging.

Misschien niet in jou omgeving maar ook dat is locatie afhankelijk.

Groffe belediging?
Het verschil tussen arm en rijk is nergens zo groot als in de VS.
Het verschil kwa opleiding net zo omdat een groot gedeelte van de scholen niet de financiële middelen heeft zoals dat hier wel is.
Meer dan hier verlaten ze daar voortijdig hun opleiding als ze er al aan beginnen.
Ben je arm dan is de kans groot dat je een lage opleiding volgt en niet de kansen hebt als de rijke. Het is niet dat je kansloos bent en je niet op een hoog niveau kunt afstuderen maar de kans dat, dat gebeurd is wel kleiner.

Dan het niveau van de scholen. De basis opleiding is van een lager niveau dan wat wij hier hebben. Vakopleidingen zijn vaak gericht op de industrie die er zit en je wordt dus opgeleid naar wat de fabriek verwacht en niet meer of minder.

Als je daar een diploma haalt, dan moet je hier een test doen om te zien of je het niveau hebt wat voor dat diploma hier word verwacht.

Ik kan zo nog wel door gaan maar ik kan je zeggen uit het geen wat ik daar heb gezien en het geen wat ik weet door de contacten die ik heb met verschillende Amerikanen die hoog opgeleid zijn, dat het gemiddelde niveau lager is dan hier.
Dit komt voornamelijk door hoe het is opgezet in Amerika waar alles draait om hoeveel geld je hebt.


Wat ze met incompatibel bedoelen is waarschijnlijk dat je een Windows cd met een Windows programma niet kunt draaien op een mac met OS X en omgekeerd.

Johan kijk eens in je map met spam.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #60 Gepost op: 2011/08/02, 09:37:05 »
Voor nederlandse iq test: computertotaal.nl/iqtest
Wel flash en windowsig maar altijd leuk te doen. Meende dat mijn iq ergens bij de 140-150 lag ;)

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #61 Gepost op: 2011/08/02, 10:31:49 »
Ik verwacht ook wel een verband tussen IQ en slechte onderzoeken.

(Wow, een psychometrisch onderzoek zonder toetsende statistiek. Zo kan ik ook wel een artikeltje schrijven, vraag me alleen af of ze het bij Nature willen hebben. Toch denk ik dat het onderzoek wel een punt heeft: Ik denk dat er wel een correlatie bestaat tussen IQ en computervaardigheid en ik verwacht ook wel een correlatie tussen computervaardigheid en de wil/knowhow om van browser te veranderen. Dat zegt dus niks over of een bepaalde browser een goede keuze is, maar mensen met een hoger iq zijn meer geneigd te switchen, of het nou een goede keuze is of niet.)
There's nothing I like less than bad arguments for a view that I hold dear.
- Daniel Dennett

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #62 Gepost op: 2011/08/02, 11:11:39 »
@emiel: Het verschil tussen arm en rijk valt daar wel mee. In India is het ele malen erger.
@Cumulus: Wat een onzin. Sinds wanneer gebruikt Windows alleen Intel? Er zijn ook vele Windows-computers met AMD hoor. En tuurlijk zijn Windows en Mac incompatibel, want out-of-the-box kun je geen Windows-apps op Mac draaien en andersom. En KPN is niet de enige kabelbeheerder in Nederland.

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #63 Gepost op: 2011/08/02, 11:40:11 »
@emiel: Het verschil tussen arm en rijk valt daar wel mee. In India is het ele malen erger.
@Cumulus: Wat een onzin. Sinds wanneer gebruikt Windows alleen Intel? Er zijn ook vele Windows-computers met AMD hoor. En tuurlijk zijn Windows en Mac incompatibel, want out-of-the-box kun je geen Windows-apps op Mac draaien en andersom. En KPN is niet de enige kabelbeheerder in Nederland.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gini_coefficient
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Gini_Coefficient_World_CIA_Report_2009-1.png

India zit onder de VS volgens die meetmethode. Als je het vergelijkt met de rest van de Westerse landen scoort de VS helemaal hoog.


Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #64 Gepost op: 2011/08/02, 12:37:21 »
@emiel: Het verschil tussen arm en rijk valt daar wel mee. In India is het ele malen erger.
@Cumulus: Wat een onzin. Sinds wanneer gebruikt Windows alleen Intel? Er zijn ook vele Windows-computers met AMD hoor. En tuurlijk zijn Windows en Mac incompatibel, want out-of-the-box kun je geen Windows-apps op Mac draaien en andersom. En KPN is niet de enige kabelbeheerder in Nederland.
Ja ja Vistaus, ik weet dat je graag gelijk wilt hebben. We spreken hier echter over een eenvoudige quiz die van het gebruikelijke uitgaat. Het gebruikelijke is, dat Windows op x86 draait, Mac OS X tegenwoordig ook.

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #65 Gepost op: 2011/08/02, 13:32:38 »
Ik heb het onderzoeksverslag even bekeken, en als ik puur naar het verslag kijk, dan blijkt daaruit niet dat het onderzoek wetenschappelijk gezien goed uitgevoerd is.

http://www.aptiquant.com/IQ-Browser-AptiQuant-2011.pdf

Ik kan helemaal uit gaan leggen wat er schort, maar een praktisch voorbeeld kost minder tekst. :) Als er namelijk een alternatieve verklaring gegeven kan worden voor de gemeten resultaten dan de verklaring die het onderzoekverslag geeft, dan is oftewel gewoon een slecht onderzoek, of het onderzoeksverslag is slecht.

Uit het verslag is niet op te maken of er gecontroleerd is of de respondenten (mensen die de IQ testen hebben ondergaan) in een gelijkwaardige omgeving deze test hebben gedaan. De respondenten zijn volgens het onderzoeksverslag gevonden doordat deze in zoekmachines op zoek waren naar gratis IQ testen. Op zich kunnen deze mensen zich dus in veel verschillende omgevingen bevinden. Als er nu een relatie is tussen het gebruik van een type browser tijdens de test, en een type omgeving waarin een test is afgenomen, dan kan een gevonden verschil in IQ tussen groepen die een verschillende browser gebruiken tijdens de test net zo goed verklaard worden door een verschil in de omgeving waarin de test is afgenomen.

Nu is het zo dat IE vergeleken met andere browsers relatief vaak in bedrijfsomgevingen wordt gebruikt. Het zou dus zo kunnen zijn dat relatief veel respondenten die de test op IE hebben gedaan op het werk zaten, terwijl respondenten die andere browsers gebruikten relatief vaak de test thuis uitvoerden. In principe is het niet ondenkbaar dat mensen die op het werk een gratis IQ test doen minder relaxed (mag het van de baas?, kijken er collega's mee?) dan mensen die dat thuis doen. In principe kan een dergelijk verschil in omgeving bij afname van de testen een afdoende verklaring zijn voor een gemeten verschil in IQ, en heeft dat wellicht dus niets te maken met het type browser dat respondenten gebruiken.

Dus, wellicht had de conclusie van het onderzoek net zo goed kunnen zijn: mensen die op het werk (stiekem?) een gratis IQ test uitvoeren scoren minder hoog dan mensen die thuis een gratis IQ test doen... En met de mogelijkheid van een alternatieve conclusie is de conclusie van het rapport dat het onderzoek de stelling dat er een relatie is tussen browserkeuze en IQ op basis van de gepresenteerde gegevens in het rapport niet hard te maken.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/02, 13:34:28 door Thomas de Graaff »

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #66 Gepost op: 2011/08/02, 16:19:08 »
@emiel: Het verschil tussen arm en rijk valt daar wel mee. In India is het ele malen erger.
@Cumulus: Wat een onzin. Sinds wanneer gebruikt Windows alleen Intel? Er zijn ook vele Windows-computers met AMD hoor. En tuurlijk zijn Windows en Mac incompatibel, want out-of-the-box kun je geen Windows-apps op Mac draaien en andersom. En KPN is niet de enige kabelbeheerder in Nederland.
Ja ja Vistaus, ik weet dat je graag gelijk wilt hebben. We spreken hier echter over een eenvoudige quiz die van het gebruikelijke uitgaat. Het gebruikelijke is, dat Windows op x86 draait, Mac OS X tegenwoordig ook.

Mac OSX draait alleen op x64 als we van de legale Macs uitgaan en niet Hackintosh.
Maar wat ik zei heb ik wel degelijk gelijk in, dat weet ik ook 100% zeker.

jesse2314

  • Gast
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #67 Gepost op: 2011/08/02, 16:32:36 »
@Vistaus dat klopt zeker!
Ik heb zelf een imac, en ik zie dat osx inderdaad X64 is.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #68 Gepost op: 2011/08/02, 17:08:19 »
@Vistaus, is zeker een keer naar de VS geweest om daar vakantie te vieren en zag een heel mooi Amerika.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #69 Gepost op: 2011/08/02, 17:17:24 »
@emiel: Het verschil tussen arm en rijk valt daar wel mee. In India is het ele malen erger.
@Cumulus: Wat een onzin. Sinds wanneer gebruikt Windows alleen Intel? Er zijn ook vele Windows-computers met AMD hoor. En tuurlijk zijn Windows en Mac incompatibel, want out-of-the-box kun je geen Windows-apps op Mac draaien en andersom. En KPN is niet de enige kabelbeheerder in Nederland.

http://en.wikipedia.org/wiki/Gini_coefficient
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Gini_Coefficient_World_CIA_Report_2009-1.png

India zit onder de VS volgens die meetmethode. Als je het vergelijkt met de rest van de Westerse landen scoort de VS helemaal hoog.



Vistaus is denk ik in de VS geweest en heeft het met eigen ogen gezien en daarbij kijkt hij films waarbij iedereen een grote auto rijd.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #70 Gepost op: 2011/08/02, 17:20:27 »
Ik heb vooral dikke mensen gezien in Idaho en Montana.

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #71 Gepost op: 2011/08/02, 20:13:52 »
@emiel: Het verschil tussen arm en rijk valt daar wel mee. In India is het ele malen erger.
@Cumulus: Wat een onzin. Sinds wanneer gebruikt Windows alleen Intel? Er zijn ook vele Windows-computers met AMD hoor. En tuurlijk zijn Windows en Mac incompatibel, want out-of-the-box kun je geen Windows-apps op Mac draaien en andersom. En KPN is niet de enige kabelbeheerder in Nederland.
Ja ja Vistaus, ik weet dat je graag gelijk wilt hebben. We spreken hier echter over een eenvoudige quiz die van het gebruikelijke uitgaat. Het gebruikelijke is, dat Windows op x86 draait, Mac OS X tegenwoordig ook.

Mac OSX draait alleen op x64 als we van de legale Macs uitgaan en niet Hackintosh.
Maar wat ik zei heb ik wel degelijk gelijk in, dat weet ik ook 100% zeker.
Goed, omdat je het blijkbaar niet helemaal begrijpt,  ga ik nu Wikipedia citeren.

"x86-64 is an extension of the x86 instruction set. It supports vastly larger virtual and physical address spaces than are possible on x86, thereby allowing programmers to conveniently work with much larger data sets. x86-64 also provides 64-bit general purpose registers and numerous other enhancements. The original specification was created by AMD, and has been implemented by AMD, Intel, VIA, and others. It is fully backwards compatible with 32-bit code.[1](p13) Because the full 32-bit instruction set remains implemented in hardware without any intervening emulation, existing 32-bit x86 executables run with no compatibility or performance penalties,[2] although existing applications that are recoded to take advantage of new features of the processor design may see significant performance increases."

Conclusie, Mac OS X hedendaags is een x86-64-besturingssysteem, dus kan overweg met x86-toepassingen, draait op Intel-microprocessoren met de x86-64-instructieset, die op hun beurt zijn gebaseerd op microprocessoren met de x86-instructieset. x86_64 is backwards compatible met x86. Oftewel, een hedendaagse Mac kan overweg met x86.

Ik heb echt geen zin in een discussie over dit belachelijke onderwerp. Het is soms echt een beetje lastig communiceren met jou, Vistaus...

Offline emiel1976

  • Lid
Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #72 Gepost op: 2011/08/02, 20:32:02 »
@Cumulus007, waarom probeer je het nog?

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #73 Gepost op: 2011/08/02, 20:40:38 »
@Cumulus: Lastig communiceren met mij? Zegt degene die mij constant in twijfel trekt...

Maar goed, als ze werkelijk wat gaven om x86, dan zouden ze dus elke Mac met x86-extensions moeten ondersteunen en dat doen ze niet: "However, if you try to install Lion on a Core Solo or Core Duo Mac, it won’t let you perform the installation."
Zelfs tweakers.net meldt dat Lion alleen op 64-bit werkt.

Maar je hebt gelijk. Ik was in de war tussen de kernel extensions en de CPU.
"The 64-bit kernel does not support 32-bit kernel extensions, and the 32-bit kernel does not support 64-bit kernel extensions."
(letterlijk van Wikipedia geciteerd)

Dat de CPU x86-64 is, daar heb je dus gelijk in :)

@emiel: Ik heb hem zojuist gelijk gegeven hoor. Dus die opmerking mag wel weg.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/02, 20:47:35 door Vistaus »

Re: "Domme mensen gebruiken Internet Explorer"
« Reactie #74 Gepost op: 2011/08/02, 20:42:00 »
Vistaus is denk ik in de VS geweest en heeft het met eigen ogen gezien en daarbij kijkt hij films waarbij iedereen een grote auto rijd.


Ben er helaas nog niet geweest, maar ik hou me wel dagelijks bezig met de VS. En films kijk ik bijna niet en al zeker niet films met grote auto's.