Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Single Sign-On Account  (gelezen 736 keer)

Offline vissertw

  • Lid
Ubuntu Single Sign-On Account
« Gepost op: 2016/10/19, 12:10:56 »
Ik wilde na de verse installatie VLC mediaplayer toevoegen. Toen kwam ook een niet vrije download naar voren waarvoor ik moet inloggen bij Ubuntu Single Sign-on account.
Nu heb ik een Ubuntu One account maar dat werkt daar niet op terwijl er wel naar verwezen wordt.
Waarbij ik eigenlijk het idee had dat Ubuntu One verleden tijd was.
Iemand enig idee hoe dat zit?

Groeten,

Ton Visser
Wormer.

Re: Ubuntu Single Sign-On Account
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/19, 12:28:59 »
Ik weet ook niet precies hoe dat zit.
Maar VLC kan je "gewoon" installeren met synaptic of via de terminal opdracht:
Voor 16.04
sudo apt install vlcVoor 14.04
sudo apt-get install vlc
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Ubuntu Single Sign-On Account
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/19, 12:30:39 »
Hoi Ton,

Ubuntu One is inderdaad ter ziele als Cloud service, maar die Ubuntu Single Sign On bestaat nog steeds. Die zijn ongeveer in dezelfde periode begonnen.

groet,

Just Vecht
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline vissertw

  • Lid
Re: Ubuntu Single Sign-On Account
« Reactie #3 Gepost op: 2016/10/19, 15:01:57 »
Ja, over dat installeren via de terminal of synaptic, is dat mogelijk completer dan uit het software centrum?
En hoe zit het eigenlijk met installeren via de terminal, kun je daar ook een zoekfunctie oproepen met de beschikbare programma's om te installeren zoals in synaptic?

En Just, ik stel deze vraag eigenlijk omdat ik met mijn UbuntuOne inlog niet verder kom in Ubuntu Single sign On maar als ik mij er probeer te registreren kom ik weer bij UbuntuOne uit en daar kan ik weer keurig inloggen.

Groeten,

Ton.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Ubuntu Single Sign-On Account
« Reactie #4 Gepost op: 2016/10/19, 23:23:39 »
Bedoel je zoiets, Ton? Zie de bijlage

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Ubuntu Single Sign-On Account
« Reactie #5 Gepost op: 2016/10/19, 23:47:50 »
Ja, over dat installeren via de terminal of synaptic, is dat mogelijk completer dan uit het software centrum?
En hoe zit het eigenlijk met installeren via de terminal, kun je daar ook een zoekfunctie oproepen met de beschikbare programma's om te installeren zoals in synaptic?

...

Groeten,

Ton.

Je noemt zelfs Synaptic al, het makkelijkst lijkt me om die te installeren via de terminal en daarna Synaptic te gebruiken voor je andere pakketten:
sudo apt-get install synaptic
Overigens kun je wel degelijk via de terminal zoeken, bijvoorbeeld alle pakketten met "synapt" in de naam of omschrijving:
apt-cache search synapt
Of een naam die ermee begint (als het goed is veel minder resultaten):
apt-cache search --names-only ^synapt
Als je de precieze naam weet kun je ook informatie krijgen in de terminal over het pakket:
apt-cache show synaptic
« Laatst bewerkt op: 2016/10/19, 23:52:52 door erik1984 »

Offline vissertw

  • Lid
Re: Ubuntu Single Sign-On Account
« Reactie #6 Gepost op: 2016/10/21, 21:34:20 »
Ik kan inloggen op UbuntuOne Just maar dan kom ik niet verder met SingleSignOn, op de een of andere manier werkt dat niet.

En over het terminal Erik, ik doe er eigenlijk alleen iets in als ik  een opdracht voorgeschoteld krijg, het is voor mij nog steeds een mysterie.
En dat vind ik ook een beetje van Synaptic, als ik bv zoek op Netwerk Manager krijg ik een aantal pakketten te zien waarvan ik werkelijk niet weet welke ik wel of niet nodig heb.

Ik zit nu wel af en toe te kijken in App Grid als ik ergens naar op zoek ben.

Bedankt voor het meedenken, prettig weekend,

Ton.