Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost) Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)  (gelezen 1888 keer)

Offline RikRik

  • Lid
(Opgelost) Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)
« Gepost op: 2012/09/25, 13:03:44 »
Ik heb Xubuntu nu ook op m 'n  eigen Pc geïnstalleerd om deze besturing beter te leren kennen qua mogelijkheden en aanpassingen. Ik heb b.v. de standaard dok verwijderd en vervangen door Docky..
Docky vind ik mooier en handiger  dan de standaard onderste werkbalk (Dok) van Xubuntu, maar kleven er ook nog belangrijke nadelen aan het gebruik van Docky in Xubuntu?

 
« Laatst bewerkt op: 2012/09/28, 18:25:32 door RikRik »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu met Docky
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/25, 14:14:11 »
Misschien dat je systeem trager is, maar ik betwijfel, of je dat merkt.
Er is zelfs een Xubuntu derivaat, die dat standaard als met Docky doet. (ben de naam ff kwijt)
Zelf gebruik ik de standaard Xubuntu balk wel, maar die heb ik verplaatst naar de linkerkant het scherm.

Wel mooi, dat je alles mag en kan aanpassen aan je smaak en behoeften :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Xubuntu met Docky
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/25, 14:38:55 »
Er is zelfs een Xubuntu derivaat, die dat standaard als met Docky doet. (ben de naam ff kwijt)
Voyager?
« Laatst bewerkt op: 2012/09/25, 14:40:35 door Luckiboy »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu met Docky
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/25, 15:48:17 »
Er is zelfs een Xubuntu derivaat, die dat standaard als met Docky doet. (ben de naam ff kwijt)
Voyager?
Kan best, die heb ik inderdaad bekeken, was grafisch ook mooi.
Het was (dacht ik) een Franse distributie en eigen PPA's om e.e.a. te maken.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Xubuntu met Docky
« Reactie #4 Gepost op: 2012/09/25, 16:11:52 »
Oké, Voyager gebruikt dus ook Docky.
Ik zie hier b.t.w maar bar weinig van Docky: http://www.youtube.com/watch?v=7VjRCf6gq54&feature=player_embedded#!
Ik merk verder niets van een vertraagde desktop.
Nieuwe progjes toevoegen op de werkbalk van xubuntu (dok) lukt bij mij niet door het slepen van de toepassing uit het menu linksboven. Ik moet eerst een starter maken op het bureaublad en vervolgens kan ik de starter naar de werkbalk dok slepen, met Docky idem.
Is er geen andere mogelijkheid? Ik heb nu dus een map met starters op m'n bureaublad staan.

Edit: het slepen uit het menu van Xubuntu naar Docky werkt nu wel, geen idee waarom het eerst niet lukte. De map met starters heb ik al verwijderd :-) Docky is een aanrader in Xubuntu !!
« Laatst bewerkt op: 2012/09/25, 16:41:34 door RikRik »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)
« Reactie #5 Gepost op: 2012/09/25, 22:18:59 »
Nog even een update:
Docky werkt goed met Xubuntu maar Cairo -Dock nog veel beter. De instelmogelijkheden van Cairo is beter maar wat vooral opvalt is dat Cairo opmerkelijk sneller start dan Docky.
Het bureaublad van Xubuntu is nu helemaal leeg, wat veel rustiger oogt, alle opties die je maar kan bedenken kan je plaatsten op de Cairo -dock.   
« Laatst bewerkt op: 2012/09/25, 23:12:35 door RikRik »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)
« Reactie #6 Gepost op: 2012/09/26, 20:10:30 »
Hier m'n bureaublad, Xubuntu met Cairo-Dock:
 
Alle items die standaard op het Xubuntu- bureaublad stonden zijn nu geïntegreerd in Cairo. 

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)
« Reactie #7 Gepost op: 2012/09/26, 20:49:31 »
Het ziet er mooi uit, maar niets voor mij ......
Wanneer je het wat langer gebruikt hebt, ben ik wel benieuwd naar je ervaringen !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)
« Reactie #8 Gepost op: 2012/09/27, 21:37:28 »
Het ziet er mooi uit, maar niets voor mij ......
Wanneer je het wat langer gebruikt hebt, ben ik wel benieuwd naar je ervaringen !
Ik heb de combinatie Xubuntu en Cairo nu een hele dag gebruikt, de ervaring met Xubuntu, tot nu toe, is heel positief. Onze 2e pc draaide al met Xubuntu, maar nu Xubuntu ook op onze hoofd pc staat, heb ik me eens echt verdiept in de mogelijkheden die deze desktop mij te bieden heeft.  De uitgebreide configuratie mogelijkheden van Xubuntu vind ik één van de grootste voordelen t.o.v. Ubuntu.. 

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)
« Reactie #9 Gepost op: 2012/09/27, 22:55:35 »
De uitgebreide configuratie mogelijkheden van Xubuntu vind ik één van de grootste voordelen t.o.v. Ubuntu.
XFCE is het laatste jaar enorm verbeterd, het is echt een volwassen desktop, alleen zonder de "standaard" toeters en bellen.
Op mijn PC's heb ik de onderbalk (DOC) aan de linker zijkant gezet, de bovenbalk gecopyeerd naar een onderbalk en alle balken op automatisch verbergen gezet.
Mooi toch, dat alles naar je smaak is in te stellen, op een legale manier !
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)
« Reactie #10 Gepost op: 2012/09/28, 18:24:45 »
De uitgebreide configuratie mogelijkheden van Xubuntu vind ik één van de grootste voordelen t.o.v. Ubuntu.
XFCE is het laatste jaar enorm verbeterd, het is echt een volwassen desktop, alleen zonder de "standaard" toeters en bellen.
Op mijn PC's heb ik de onderbalk (DOC) aan de linker zijkant gezet, de bovenbalk gecopyeerd naar een onderbalk en alle balken op automatisch verbergen gezet.
Mooi toch, dat alles naar je smaak is in te stellen, op een legale manier !
Inderdaad mooi dat Xubuntu zo gemakkelijk is aan te passen naar je smaak. Ook vandaag geen problemen gehad met m'n kleine aanpassing in Xubuntu. En Cairo kon wel gemaakt zijn voor Xubuntu  , zelfs de muislogo staat standaard al op de balk:

Kan mij niet voorstellen dat ik nog problemen op het gebied van stabiliteit mag verwachten.
Topic is opgelost  ;)

Offline DurQ

  • Lid
Re: (Opgelost) Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)
« Reactie #11 Gepost op: 2012/10/10, 00:40:21 »
Ik gebruik nu de Cairo Dock. En dat werkt echt heerlijk. Moet wel zeggen dat de Open_GL versie bij mij wel zo nu en dan 'bevroor'. Nu dus met de versie zonder Open_GL.

Ik werk met een i3 en Mobility HD5470 icm 3GB DDR3

Offline RikRik

  • Lid
Re: (Opgelost) Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)
« Reactie #12 Gepost op: 2012/10/10, 19:58:13 »
Ik gebruik nu de Cairo Dock. En dat werkt echt heerlijk. Moet wel zeggen dat de Open_GL versie bij mij wel zo nu en dan 'bevroor'. Nu dus met de versie zonder Open_GL.

Ik werk met een i3 en Mobility HD5470 icm 3GB DDR3

Bij mij draait Xubuntu met Cairo dock bijzonder goed, gebruik nu ook een tweede dock aan de linkerkant, zonder hapering of snelheidsverschil t.o.v. de standaard Xubuntu dock.
De specificaties van jouw computer zijn beter dan die van mij, je video kaart is bijvoorbeeld moderner en sneller dan mijn GeForce G100 en toch heb ik geen problemen met de Open_GL versie. Gebruik je ook de combinatie met Xubuntu?
Xubuntu heb ik de afgelopen weken leren kennen als een bijzonder stabiel maar vooral zeer gemakkelijk configureerbare desktop. De toevoeging van Cairo maakt het helemaal af, Cairo werkt inderdaad heerlijk, en heeft geweldige thema's en applets, vele malen handiger en mooier dan de standaard Xubuntu-dock.


Offline DurQ

  • Lid
Re: (Opgelost) Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)
« Reactie #13 Gepost op: 2012/10/10, 20:25:26 »
Ik draai op Ubuntu 12.04 LTS met Xubuntu shell. Maar van wat ik hier en daar gelezen had werkt ATI minder goed icm met Linux dan Nvidia?
« Laatst bewerkt op: 2012/10/10, 20:32:41 door DurQ »

Offline RikRik

  • Lid
Re: (Opgelost) Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)
« Reactie #14 Gepost op: 2012/10/10, 20:42:48 »
Ik draai op Ubuntu 12.04 LTS met Xubuntu shell. Maar van wat ik hier en daar gelezen had werkt ATI minder goed icm met Linux dan Nvidia?
Had je deze link al gelezen: http://askubuntu.com/questions/179853/new-install-ubuntu-12-04

Offline DurQ

  • Lid
Re: (Opgelost) Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)
« Reactie #15 Gepost op: 2012/10/10, 20:49:06 »
Uiteraard heb ik die driver al geinstalleerd. Het systeem werkt verder ook prima hoor, alleen Cairo heeft blijkbaar wat moeite in Open_GL. Maar de gewone versie draait hier ook prima, dus geen probleem.

Offline RikRik

  • Lid
Re: (Opgelost) Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)
« Reactie #16 Gepost op: 2012/10/11, 00:29:52 »
Ik heb Cairo Dock ook geprobeerd zonder Open_Gl en een gigantisch verschil heb ik niet kunnen ontdekken, iets minder animatie misschien.
Ik gebruik Xubuntu, waarom gebruik jij Ubuntu met een Xubuntu-desktop? Wat is het belangrijkste verschil tussen deze twee systemen?

Offline DurQ

  • Lid
Re: (Opgelost) Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)
« Reactie #17 Gepost op: 2012/10/11, 00:43:25 »
Ik ben nog maar een week Linux gebruiker, en ben begonnen met Ubuntu. Maar de Unity omgeving van Ubuntu stond me erg tegen. Vervolgens kwam ik er achter dat ik een Xubuntu shell kom gebruiken over Ubuntu heen.

Ubuntu schijnt wat zwaarder te draaien dan Xubuntu, vooral door de 3D omgeving.

Offline RikRik

  • Lid
Re: (Opgelost) Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)
« Reactie #18 Gepost op: 2012/10/11, 20:55:17 »
Ik ben nog maar een week Linux gebruiker, en ben begonnen met Ubuntu. Maar de Unity omgeving van Ubuntu stond me erg tegen. Vervolgens kwam ik er achter dat ik een Xubuntu shell kom gebruiken over Ubuntu heen.

Ubuntu schijnt wat zwaarder te draaien dan Xubuntu, vooral door de 3D omgeving.
Unity moet je leren kennen en vraagt om een gewenningsperiode, eenmaal gewend kan Unity een fantastische desktopervaring zijn.
Ik gebruik nu de XFce desktop van Xubuntu (ter lering... ), ook prachtig, maar ik mis eerlijk gezegd wel de Unity trucjes in Xubuntu.
Wel super dat je, na een week, al je weg hebt gevonden in het wereldje van de Linux desktops   :D

Offline DurQ

  • Lid
Re: (Opgelost) Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)
« Reactie #19 Gepost op: 2012/10/11, 21:02:40 »
Ik vind Unity gewoon erg lelijk. Terwijl ik Xfce echt prachtig vind.

Offline RikRik

  • Lid
Re: (Opgelost) Xubuntu met Docky (later ook met Cairo dock)
« Reactie #20 Gepost op: 2012/10/11, 21:07:27 »
Ik vind Unity gewoon erg lelijk. Terwijl ik Xfce echt prachtig vind.
Okay , duidelijk, Xfce vind ik ook prachtig hoor  :D