Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Pearl OS Mate  (gelezen 1448 keer)

FrSu

  • Gast
Pearl OS Mate
« Gepost op: 2015/04/18, 09:29:56 »
Vond deze distro: http://www.pearllinux.com/

Meer info hier:  http://sourceforge.net/projects/pearllinuxmate15/?source=typ_redirect

Wie heeft deze al eens bekeken of in gebruik?

Online Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Pearl OS Mate
« Reactie #1 Gepost op: 2015/04/18, 10:19:38 »
Ben aan het downloaden .......

Versie 1.5 wil niet praten met de display server van Virtualbox in Xubuntu 15.04

Jammer ..........
« Laatst bewerkt op: 2015/04/18, 10:40:00 door Ron »
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

FrSu

  • Gast
Re: Pearl OS Mate
« Reactie #2 Gepost op: 2015/04/19, 08:26:58 »
Heb de Live USB even bekeken. Ziet er goed uit en werkt goed en is ook snel. Je kunt het bekende (oude) Mintmenu toevoegen, wat ik nog steeds een van de betere menu's vindt.

Ziet er inderdaad Apple-achtig uit en is leuk gedaan. Compiz werkt ook goed, kun je via systeemconfiguratie aan- en uitzetten. Wifi ziet ook mijn 5G mogelijkheid, bij Mint 17.1 krijg ik dat niet te zien (Moet ik nog even uitzoeken waarom dat niet zo is).

Vreemd genoeg kun je deze distro niet terug vinden op Distrowatch, bij zoeken kom je dan bij PearOs terecht.


Online Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Pearl OS Mate
« Reactie #3 Gepost op: 2015/04/19, 11:04:24 »
Wanneer je zo graag wilt spelen, kijk eens naar peppermint-OS, dat ziet er netjes uit.
Ook SolidX (en SolidK) zijn leuke systemen (met de X van XFCE en de K van KDE).
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

FrSu

  • Gast
Re: Pearl OS Mate
« Reactie #4 Gepost op: 2015/04/19, 12:01:18 »
Wanneer je zo graag wilt spelen, kijk eens naar peppermint-OS, dat ziet er netjes uit.
Ook SolidX (en SolidK) zijn leuke systemen (met de X van XFCE en de K van KDE).

Blijf je jong bij  ;). Ik vind het leuk om andere distro's te onderzoeken en ervaringen te lezen en te delen. Die jij noemt vind ik niet zo interessant, maar dat is uiteraard persoonlijk. Mint 17.1 Cinnamon is momenteel mijn meest gebruikte distro, nadat ik heel lang met Ubuntu Gnome heb gewerkt.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Pearl OS Mate
« Reactie #5 Gepost op: 2015/04/19, 12:08:29 »
Wanneer je zo graag wilt spelen, kijk eens naar peppermint-OS, dat ziet er netjes uit.
Ook SolidX (en SolidK) zijn leuke systemen (met de X van XFCE en de K van KDE).

Blijf je jong bij  ;). Ik vind het leuk om andere distro's te onderzoeken en ervaringen te lezen en te delen. Die jij noemt vind ik niet zo interessant, maar dat is uiteraard persoonlijk. Mint 17.1 Cinnamon is momenteel mijn meest gebruikte distro, nadat ik heel lang met Ubuntu Gnome heb gewerkt.

Hahaha, ik heb sinds kort een een nieuwe pc, daar draait Ubuntu zo lekker op, dat voor mij, Ubuntu, de moeder van heel veel distro's een herontdekking is  =D

FrSu

  • Gast
Re: Pearl OS Mate
« Reactie #6 Gepost op: 2015/04/19, 12:48:32 »
Heb 'm zojuist in dualboot met Win 7op mijn HP TouchSmart gezet. Werkt goed. 

Hmmm, updaten wil om de een of andere reden niet.

Krijg deze melding: Failed to fetch http://www.remastersys.com/ubuntu/dists/precise/main/binary-amd64/Packages  404  Not Found
Failed to fetch http://www.remastersys.com/ubuntu/dists/precise/main/binary-i386/Packages  404  Not Found
Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.
« Laatst bewerkt op: 2015/04/19, 13:04:59 door FrSu »

FrSu

  • Gast
Re: Pearl OS Mate
« Reactie #7 Gepost op: 2015/04/23, 21:32:00 »
Toch maar weer weggehaald. Verder met Elementary OS

FrSu

  • Gast
Re: Pearl OS Mate
« Reactie #8 Gepost op: 2016/03/11, 19:44:19 »
Tijdje geleden alweer, maar in afwachting van Mint 18 toch nog maar eens gedownload en geinstalleerd. Werkt nu wel goed en kan ook updaten. Leuke, vlot werkende distro wat veel weg heeft van een Apple dekstop.

FrSu

  • Gast
Re: Pearl OS Mate
« Reactie #9 Gepost op: 2016/03/28, 10:37:52 »
Krijg bij het updaten nog wel steeds dit:

Ophalen van http://www.remastersys.com/ubuntu/dists/precise/main/binary-amd64/Packages is mislukt  404  Not Found
Ophalen van http://www.remastersys.com/ubuntu/dists/precise/main/binary-i386/Packages is mislukt  404  Not Found
Ophalen van sommige indexbestanden is mislukt. Deze zijn of genegeerd, of er zijn oudere versies van gebruikt.

Zag bij Bronnen dat dit een PPA is. Is een systeem om een back-up te kunnen maken van jouw systeem, geloof ik. Ik gebruik dit niet. Kan ik dit verwijderen door de PPA te verwijderen uit Bronnen?
« Laatst bewerkt op: 2016/03/28, 10:40:19 door FrSu »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Pearl OS Mate
« Reactie #10 Gepost op: 2016/03/28, 10:51:01 »
Vreemd adres voor je PPA  =D http://www.remastersys.com/

Re: Pearl OS Mate
« Reactie #11 Gepost op: 2016/03/28, 10:53:22 »
Remastersys wordt niet meer onderhouden sinds sept 2014
Hier zijn wat andere alternatieven voor.
Dus deze PPA kan je best weghalen als je het verder toch niet gebruikt.
Dan verdwijnen in ieder geval die foutmeldingen.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

FrSu

  • Gast
Re: Pearl OS Mate
« Reactie #12 Gepost op: 2016/03/28, 11:13:55 »
Done. Dank.

FrSu

  • Gast
Re: Pearl OS Mate
« Reactie #13 Gepost op: 2016/03/28, 11:14:40 »
Vreemd adres voor je PPA  =D http://www.remastersys.com/

Kun je wel zeggen, ja. ???

Re: Pearl OS Mate
« Reactie #14 Gepost op: 2016/05/19, 20:40:34 »
Een oudere topic 'bumpen' is meestal niet verstandig, maar in dit geval *denk* ik wel. Pear OS is verkocht en volgens mij zo dood als een pier (ik kan mij vergissen). Iemand vond het zonde en maakte een respin, de originele maker vond dit weer niet goed en uiteindelijk is er wat aan de naam veranderd en is het allemaal weer up-to-date.  Gmac (Gnome + Mac) is te vinden op https://sourceforge.net/projects/gmaclinux/

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline RikRik

  • Lid
Re: Pearl OS Mate
« Reactie #15 Gepost op: 2016/05/19, 20:56:56 »

Re: Pearl OS Mate
« Reactie #16 Gepost op: 2016/05/19, 22:03:09 »
De naam zeg het al, 'Macbuntu transformation..' is een transformatie pakket en geen distributie. Daarmee kun je Ubuntu een beetje omtoveren tot een Mac qua uiterlijk. Het pakket is tevens beschikbaar voor de diverse Desktop Managers. Gmac is een complete distributie die dus al kant en klaar is en alleen Gnome gebruikt als Desktop Manager, je hoeft dus eigenlijk niks meer te veranderen. De rest is grafische detailwerk  waarvan ik persoonlijk denk dat Gmac iets dichter bij het origineel zit dan Macbuntu.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

DarkEra

  • Gast
Re: Pearl OS Mate
« Reactie #17 Gepost op: 2016/05/21, 11:34:10 »
Dat Pear OS verkocht zou zijn betwijfel ten zeerste ik daar er nogal vaag over werd gedaan van de ontwikkelaar uit en kwam hij zeer ongeloofwaardig over. Ik denk eerder dat het hem teveel werd om het project nog in z'n eentje door te zetten en heeft daarom het project afgekapt. Pear Os was leuk maar bevatte veel fouten die niet echt verholpen werden.

Daarnaast zijn er verschillende reincarnaties geweest van het project door andere mensen  maar tot op heden had geen van hen echt succes. Ook rest de vraag... is dit allemaal nodig met de komst van Gnome 3? tegewoordig is het simpel om de dock beneden te plaatsen etc..
« Laatst bewerkt op: 2016/05/21, 11:37:50 door Maik »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Pearl OS Mate
« Reactie #18 Gepost op: 2016/05/21, 13:03:44 »
Ook rest de vraag... is dit allemaal nodig met de komst van Gnome 3? tegewoordig is het simpel om de dock beneden te plaatsen etc..

Inderdaad, een dock beneden, boven, link of rechts, wat maakt het allemaal uit? Eén ding is wel belangrijk: een dock moet  niet irritant in de weg zitten .

DarkEra

  • Gast
Re: Pearl OS Mate
« Reactie #19 Gepost op: 2016/05/21, 14:16:17 »
Inderdaad, een dock beneden, boven, link of rechts, wat maakt het allemaal uit? Eén ding is wel belangrijk: een dock moet  niet irritant in de weg zitten .

Mee eens. Een mooie extensie is dash-to-dock trouwens wat sinds de laatste paar versies beschikt over meer instel mogelijkheden zoals bijvoorbeeld de dock uit laten rekken tot de top panel waarmee je een Unity-like uiterlijk krijgt. Autohide, Intellihide en fixedmode plus de iconen grootte aanpassen zit er ook in. Al met al leuk speelgoed.

Maar met mijn vraag of dit allemaal nodig is doelde ik meer op het steeds weer nabootsen van Apple's Os X. :)
« Laatst bewerkt op: 2016/05/21, 14:31:27 door Maik »