Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: Fout installeren Java  (gelezen 693 keer)

5i5

  • Gast
Opgelost: Fout installeren Java
« Gepost op: 2009/06/22, 22:10:28 »
(Vooraf ik gebruik Kubuntu 9.04, net geinstalleerd) Ik probeer een tutorial te volgen om Java te installeren (al de tweede keer):
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=422692

Ik voer dus dit uit:
sudo apt-get install sun-java6-jre sun-java6-plugin sun-java6-fonts
Dit gaat goed, bestanden worden gedownload e.d. Totdat ik dit scherm krijg:
http://img41.imageshack.us/img41/8706/90264701.png
Ik heb geprobeerd naar beneden te scrollen, op [ENTER] te rammen en op <Ok> te klikken, maar het lijkt gewoon onmogelijk om dit scherm weg te krijgen.

Kan iemand mij helpen? (Een beetje snel graag, dan kan ik het meteen doen want vorige keer had ik dit ook en heb ik gewoon afgesloten. Toen kreeg ik een error en moest ik Kubuntu opnieuw installeren.)

PS: Ik weet dat er staat dat hij bezig is met configureren, maar mijn processor heeft (haast) geen activiteit.


Oplossing: Druk op [TAB] om <Ok> te selecteren. ^-^ :-[
« Laatst bewerkt op: 2009/06/22, 22:20:15 door 5i5 »

Offline Stijnen

  • Lid
Re: Fout installeren Java
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/22, 22:19:59 »
Je kunt toch gewoon via de TAB toets bij OK terecht komen? En dan ENTER rammen.

EDIT: ik zie dat je de oplossing al hebt gevonden. Zet [OPGELOST] even in de topic titel, ipv in het bericht. Zo is dat eenvoudiger voor ons selectieve lezers te zien  ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/06/22, 22:21:52 door Stijnen »
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Re: Opgelost: Fout installeren Java
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/24, 11:49:10 »
Vanaf 9.04 is het niet meer nodig om het via de Terminal te doen. In Kubuntu 8.04 en 8.10 moest ik inderdaad via de Terminal java binnenhalen, vanaf 9.04 kan het gewoon via KPackageKit.

Van mijn website:

Kubuntu 9.04: Kickoff Menu (linksonderin) → Systeeminstellingen → Add and Remove Software

2. Restricted extras
Na het installeren van de Gstreamer-plugins, typt u in het zoekvak kubuntu

Vink het pakket Kubuntu restricted extras aan (metapakket, bevat zeer veel ontbrekende zaken, waaronder Adobe Flash Player, Sun Java JRE en Microsoft True Type-lettertypes) en installeer deze.

Ga akkoord met alle voorgestelde antwoorden in de popup-venstertjes.

Installeer daarna nog de Sun Java 6-plugin. Zoekterm: sun-java

Re: Opgelost: Fout installeren Java
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/24, 11:57:36 »
Dit is helemaal niet nodig via een commandline, gewoon grafisch via KPackageKit ;)