Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: NVIDIA drivers terug draaien  (gelezen 1800 keer)

CurveBall

  • Gast
NVIDIA drivers terug draaien
« Gepost op: 2009/02/01, 13:04:03 »
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren Ubuntu 8.10 desktop als dualboot met windows XP op mijn toshiba satellite pro 6100 gezet. Ik deed vanochtend een aantal updates waaronder ook een update van mijn NVIDIA drivers voor mijn deelscherm. Daar ging het mis. Bij het rebooten van de machine kreeg ik na het laden van ubuntu een wit scherm. Nu ben ik nog echt een "noob" met ubuntu en weet ik niet hoe ik mijn drivers kan terug draaien in de "recovery-tool" van ubuntu. Kan iemand mij daarbij helpen?

Alvast bedankt voor de moeite!

Offline joop905

  • Lid
Re: NVIDIA drivers terug draaien
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/01, 13:18:53 »
De grafische omgeving van Ubuntu kunt u als volgt proberen te herstellen:

1. Start uw computer op in Recovery Mode (beperkte herstelmodus). Dat is de tweede keuze in het menu van opstartlader Grub. Krijgt u dat menu normaal niet te zien? Roep het dan op, door direct na het BIOS-scherm op de Escape-toets te drukken (Esc).

2. U krijgt op het einde van de opstart van de Recovery Mode, een schermpje te zien waar u een aantal keuzes kunt maken. Kies hier voor Try to fix X-server.

3. Start vervolgens door, in de grafische omgeving. Als herstel is gelukt, dan is alles nu in orde en krijgt u weer een normaal bureaublad te zien.

Re: NVIDIA drivers terug draaien
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/01, 13:20:25 »
Het witte scherm duidt op een probleem met Compiz.

CurveBall

  • Gast
Re: NVIDIA drivers terug draaien
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/01, 14:15:52 »
De grafische omgeving van Ubuntu kunt u als volgt proberen te herstellen:

1. Start uw computer op in Recovery Mode (beperkte herstelmodus). Dat is de tweede keuze in het menu van opstartlader Grub. Krijgt u dat menu normaal niet te zien? Roep het dan op, door direct na het BIOS-scherm op de Escape-toets te drukken (Esc).

2. U krijgt op het einde van de opstart van de Recovery Mode, een schermpje te zien waar u een aantal keuzes kunt maken. Kies hier voor Try to fix X-server.

3. Start vervolgens door, in de grafische omgeving. Als herstel is gelukt, dan is alles nu in orde en krijgt u weer een normaal bureaublad te zien.

Het werkt! Hartelijk dank! :) . Ik kwam dit tegen op een ander ubuntu forum. Blijkbaar heeft de TS hetzelfde probleem. Zou dat command  "sudo aptitude install nvidia-glx-177 nvidia-177-kernel-source" ook voor mij werken om de NVIDIA drivers correct te installeren? Ubuntu blijft nu zeuren over "new restricted drivers in use".

Nogmaals bedankt, ik dacht even dat ik ubuntu weer opnieuw kon gaan installeren...

Offline joop905

  • Lid
Re: NVIDIA drivers terug draaien
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/01, 14:26:27 »
Ubuntu blijft nu zeuren over "new restricted drivers in use".


probeer het eens met een herstart van je pc

CurveBall

  • Gast
Re: NVIDIA drivers terug draaien
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/01, 14:32:59 »
Ubuntu blijft nu zeuren over "new restricted drivers in use".


probeer het eens met een herstart van je pc

Ja, dat schijnt te helpen, bedankt allemaal!