Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 9.10 niet te installeren op een Acer 3650  (gelezen 2218 keer)

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Ubuntu 9.10 niet te installeren op een Acer 3650
« Gepost op: 2010/01/01, 21:00:06 »
Hallo ik heb een acer aspire 3650, momenteel draai ik met veel plezier Ubuntu 9.04. Ik heb een poging gedaan om Ubuntu 9.10 te installeren echter zonder suc6 via de live cd loopt het systeem zo vast als een huis. Ik heb hem later via een USB stick en een internet verbinding geinstalleerd dit werkt goed echter zodra ik de laptop opnieuw opstart krijg ik een zwart scherm en daar blijft het bij. Ik heb eens ergens gelezen dat het aan de grafische kaart zou liggen die gebruikt wordt (volgens mij ATI) Weten jullie hier een oplossing voor ??????

Paul
mijn handtekening ????

Re: Ubuntu 9.10 niet te installeren op een Acer 3650
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/01, 22:46:26 »
Je krijgt ook niet het Grub scherm te zien?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Re: Ubuntu 9.10 niet te installeren op een Acer 3650
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/01, 23:48:48 »
Nee alleen een zwart scherm. Ik kan me herinneren als ik het via een cd installeer krijg ik een vreemde melding (ik weet niet meer welke) echeter via internet installeren loopt alles goed allen na installatie het opstarten niet


Paul
mijn handtekening ????

Re: Ubuntu 9.10 niet te installeren op een Acer 3650
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/02, 14:53:38 »
Ik loop tegen een vergelijkbaar probleem aan. Tijdens de installatie van 9.10 kan ik eerst de zaken als keyboard, taal en regio instellen, vervolgens doorloopt de partitiemanager goed, bestanden worden gekopieert en daarna niets meer. Alleen een zwart scherm en nul actie.

O ja, het betreft in mijn geval een P4 3GHz met 2GB geheugen.

Groeten,
Mischa

Offline Dick2

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 niet te installeren op een Acer 3650
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/07, 21:06:36 »
@Paulnl:
Het kan inderdaad aan je ATI-videokaart liggen. Kijk eens op http://sites.google.com/site/computertip/fouten en dan achter 12.
Misschien heb je er wat aan.

Voor alle duidelijkheid: je ATI-kaartje is wel goed, maar de fabrieksdriver voor Linux niet. Met je hardware is het dus wel o.k.

Groet,
Dick
__________________________________
Ik draai Xubuntu 12.04 op een AMD 64 x2 productiemachine en op een Acer Travelmate 4000.
Elementaire hulp voor Ubuntu (en veel meer) vind je op http://sites.google.com/site/computertip

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Re: Ubuntu 9.10 niet te installeren op een Acer 3650
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/08, 00:47:04 »
Ik ben inmiddels wat verdr, ik heb een USB stick gemaakt met 9.10 erop en deze werkt perfect, echter na installatie werkt het neit. Nu zat ik te denken. Ik heb dus een Acer 3650 waarvan de HD contr. defect is. Nu heb ik Ubuntu 9.04 geinstalleerd op een ext. HD die via usb is aangesloten. Zou het kunnen dat dat het probleem veroorzaakt???? Via een USB stick werkt het pefect.


Paul
mijn handtekening ????

Offline Dick2

  • Lid
Re: Ubuntu 9.10 niet te installeren op een Acer 3650
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/10, 15:12:46 »
Ik denk het niet.
Ik begrijp dat Ubuntu 9.04 helemaal goed liep? Dat zou ik haast gaan denken dat het branden van de live-cd niet goed is gegaan. Brand het .iso-bestand van 9.10 voor alle zekerheid nog eens, en dan op zo laag mogelijke snelheid. Controleer hem daarna voor alle zekerheid even, zodat je zeker weet dat er geen fouten op de cd zitten, en probeer 9.10 dan opnieuw te installeren. Je hebt best kans dat het dan wel goed gaat.

Ik ben benieuwd.

Groet,
Dick
__________________________________
Ik draai Xubuntu 12.04 op een AMD 64 x2 productiemachine en op een Acer Travelmate 4000.
Elementaire hulp voor Ubuntu (en veel meer) vind je op http://sites.google.com/site/computertip

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Re: Ubuntu 9.10 niet te installeren op een Acer 3650
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/10, 19:00:16 »
Het probleem is dat ik geen gebruik kan maken van een CD. Ik heb dus een USB Live stick en deze werk perfect. Ga ik hem dan op de externe harddisk installeren loopt het systeem dus na installatie vast. Vast in de zin ik krijg Boot en een streepje dat was het


Paul
mijn handtekening ????

Re: Ubuntu 9.10 niet te installeren op een Acer 3650
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/10, 20:01:33 »
Kan je Grub, tijdens de installatie niet op je harde schijf zetten of de BIOS aanpassen?
Of volg deze http://www.pendrivelinux.com/ubuntu-804-usb-hard-drive-install/
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Re: Ubuntu 9.10 niet te installeren op een Acer 3650
« Reactie #9 Gepost op: 2010/01/10, 21:39:05 »
De harde schijf in de laptop is defect. De ide contr. werkt niet meer dus die zijn nu uitgeschakeld. Ik draai nu 9.04 zonder problemen. Als ik update naar 9.10 gaat alles perfect maar opstarten na installatie is een no go.

Ik heb op diverse fora gelezen over problemen met de ATI kaart echter de live cd werkt wel. Ik heb ook zitten denken om de opties zoals je deze bij het opstarten van de live cd kunt doen te gekbruiken zoals acpi=off ik weet alleen niet hoe ik dat na installatie moet realiseren.

Hoe ik het tot nu heb geinstalleerd 9.10 start niet op.

OPMERKING Gister had ik 9.10 aan het draaien op een oudere kernel dit was na een update. echeter er was geen geluid en het was kernel 2.6.28-17 ipv 2.6.31.17

Iemand een idee


Paul
mijn handtekening ????

Re: Ubuntu 9.10 niet te installeren op een Acer 3650
« Reactie #10 Gepost op: 2010/01/11, 12:42:52 »
misschien schiet je er iets mee op als je voor het installeren ipv de live-cd de alternate-cd gebruikt?
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline paulnl

  • Lid
    • webxtreeme.eu Webhosting (in aanbouw)
Re: Ubuntu 9.10 niet te installeren op een Acer 3650
« Reactie #11 Gepost op: 2010/01/11, 16:33:18 »
Ik heb hem geprobeerd te installeren via:

USB installatie via het internet
USB Live cd
Via installatie cd
Meer opties zou ik niet kennen.

Wel vreemd dat de oude kernel wel werkt

Paul
mijn handtekening ????