Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wordt automatisch verbonden, maar dan geen verbinding.  (gelezen 1373 keer)

Offline coos

  • Lid
wordt automatisch verbonden, maar dan geen verbinding.
« Gepost op: 2010/11/28, 17:30:08 »
Als ik mijn laptop aanzet, wordt er automatisch een verbinding met mijn netwerk gemaakt. Helaas heb ik dan geen verbinding met het internet.
Klik ik met linker muisknop op ¨het trappetje¨ dan krijg ik alle draadloze netwerken te zien en staat mijn netwerk bij het verbonden netwerk, maar ook nog bij Beschikbaar netwerk. Bij het verbonden netwerk staat voor het teken van de signaalsterkte het symbool van draadloos.
Om nu toch op het internet te kunnen werken moet ik klikken op de naam van mijn netwerk onder het kopje van beschikbare netwerken en dan wordt eerst een verbinding verbroken en dan komt een goede verbinding tot stand.
Onder het kopje Beschikbaar netwerk komt de naam van mijn netwerk niet meer voor en het symbool van draadloos is vedrwenen.
Wat is er fout en hoe kan ik dat aanpassen?
« Laatst bewerkt op: 2010/11/28, 17:33:24 door coos »
Groetjes Coos

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: wordt automatisch verbonden, maar dan geen verbinding.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/28, 18:19:23 »
Doe eens rechtermuisklik op pictogram Network Manager ("trappetje") - Verbindingen bewerken - tabblad Draadloos - klik op je netwerk - Bewerken. Dan zie je een scherm met de eigenschappen van je draadloze verbinding. Post daarvan eens een schermafdruk.

Offline coos

  • Lid
Re: wordt automatisch verbonden, maar dan geen verbinding.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/28, 20:27:59 »
Hierbij een schermafdruk van de eerst verbonden nietwerkend, Vervolgens de wel werkend.
Groetjes Coos

Re: wordt automatisch verbonden, maar dan geen verbinding.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/28, 21:04:52 »
Bij mij staat ie op  modus:infrastructuur en dan moet er een vinkje staan bij "automatisch verbinden". Het is ook makkelijk om een vinkje te zetten bij "beschikbaar voor alle gebruikers" die staat onderaan maar valt weg op jouw schermafdruk. Hierdoor heb je gelijk verbinding als je je aanmeld.
Shuttle SA76G2 - TBS6981 - Ubuntu Server 14.04 Mythbackend/Oscam, Asrock ion 330 Mythbuntu 14.04 frontend en meer.....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: wordt automatisch verbonden, maar dan geen verbinding.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/28, 21:17:12 »
Bij mij staat ie op  modus:infrastructuur en dan moet er een vinkje staan bij "automatisch verbinden". Het is ook makkelijk om een vinkje te zetten bij "beschikbaar voor alle gebruikers" die staat onderaan maar valt weg op jouw schermafdruk. Hierdoor heb je gelijk verbinding als je je aanmeld.

+1

Dat lijkt me inderdaad de oplossing.  :)

Offline coos

  • Lid
Re: wordt automatisch verbonden, maar dan geen verbinding.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/28, 22:54:15 »
Het is opgelost. Ik heb eerst beide verbindingen moeten verwijderen, want bij de verbinding werd een keuze zichtbaar. Daardoor werd nog niet een goede verbinding gemaakt
 
Hartelijk dank voor jullie antwoorden.
Groetjes Coos