Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual boot ubuntu ubuntu  (gelezen 1301 keer)

Dual boot ubuntu ubuntu
« Gepost op: 2009/05/23, 20:58:25 »
Nu ben ik nogal experimenteel ingesteld, en naast mijn huidige goedwerkende Kubuntu zou ik graag andere varianten willen proberen (blokkendoos, LXDE etc.). Een dual boot met gedeelde home en swap lijkt mij dan de beste optie. Maar ik vroeg me af, zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Zoals de GRUB, wat doet die na een kernelupdate van 1 van de 2 besturingssystemen?

bvd,
Op de chat te vinden als debiantux

Offline dobby9

  • Lid
Re: Dual boot ubuntu ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/24, 09:16:00 »
LXDE kun je meestal in elke distro zo installeren
Gedeelde swap geen probleem , mogelijk krijg men een probleem als men gebruik gaat maken van slaap stand
Gedeedle /home daar staan al je persoonlijke files and instellingen of je het moet delen ?
Zoals de Engels taligen zeggen : As many men as many minds
Persoonlijk doe ik het zo dat ik voor elk distro een eigen partitie and eigen boot partitie gebruik.
Van af de hoofd distro roep ik altijd de menu.lst aan van de andere distro , ook al weet ik dat als de kernel wijzigd ik de menu.lst
van die distro moet wijzigen
Maar ja ik expiriementeer graag met verschillende distros op dit moment een stuk of tien , ik doe dan ook zoals ze dat zeggen aan distro hopping

met vr gr.
dobby9

Re: Dual boot ubuntu ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/24, 09:43:32 »
Hmm, ik ben niet zo happig om telkens menu.lst te wijzigen na elke kernelupgrade... Ik zit nog even te twijfelen of dat ik een oude pc opknap voor dit werk, of VB blijf gebruiken of een dual boot maken met meerdere distro's.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline dobby9

  • Lid
Re: Dual boot ubuntu ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/24, 11:02:18 »
Het valt wel wat mee .
Het aantal kernels gedurende de levens  cyclus is gemiddeld 2 tot 5 afhankelijk van de de distro 
Maar zoals ik eens op een linux side las :
This is linux man feel free to do it youŕe way.
 
met vr gr
dobby9

Offline Willemtk

  • Lid
Re: Dual boot ubuntu ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/24, 16:40:36 »
LXDE kun je meestal in elke distro zo installeren
Gedeelde swap geen probleem , mogelijk krijg men een probleem als men gebruik gaat maken van slaap stand
Gedeedle /home daar staan al je persoonlijke files and instellingen of je het moet delen ?
Zoals de Engels taligen zeggen : As many men as many minds
Persoonlijk doe ik het zo dat ik voor elk distro een eigen partitie and eigen boot partitie gebruik.
Van af de hoofd distro roep ik altijd de menu.lst aan van de andere distro , ook al weet ik dat als de kernel wijzigd ik de menu.lst
van die distro moet wijzigen
Maar ja ik expiriementeer graag met verschillende distros op dit moment een stuk of tien , ik doe dan ook zoals ze dat zeggen aan distro hopping

met vr gr.
dobby9


wow 10 stuks, ik ken er maar een stuk of 3. Mandriva, pclinuxos, redheat. Welke zijn er dan nog?

Re: Dual boot ubuntu ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/24, 16:46:41 »
http://distrowatch.com/

Hier kan je veel informatie vinden :)
Op de chat te vinden als debiantux

Re: Dual boot ubuntu ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/24, 16:47:06 »
Erg veel.

http://www.distrowatch.com

Bekende andere distro's zijn:

 - (Open)SUSE
 - Fedora
 - PCLinuxOS
 - Debian (daar komt Ubuntu vandaan)
 - Linux Mint (afgeleid van Ubuntu)
 - Linux from Scratch (vooral bedoeld als leerproject over Linux, je moet werkelijk alles zelf doen)
 - CentOS
 - Gentoo
 - ArchLinux
 - Mepis
 - PuppyLinux (bedoeld voor oudere computers)
 - Knoppix (bedoeld voor oudere computers)
 - En natuurlijk Kubuntu, Xubuntu, Edubuntu, Ubuntu Mobile, Netbook Remix, Fluxbuntu, Ubuntu Satanic Edition, Ubuntu Moslim Edition, Ubuntu Christian Edition.
« Laatst bewerkt op: 2009/05/24, 16:49:07 door Cumulus007 »

Offline dobby9

  • Lid
Re: Dual boot ubuntu ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/24, 19:24:24 »
Wil je nog een heleboel distros bekijken kijk op livecdlist.com

met vr gr

dobby9


Offline Willemtk

  • Lid
Re: Dual boot ubuntu ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/25, 20:20:15 »
Bedankt voor de info. Ik ga het antwoord opslaan en later nog wat experimenteren met linuxen. Maar, ik weet nu al dat Ubuntu voor mij persoonlijk het meest interessant is

Groentjes,
Willem