Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD double layer  (gelezen 2905 keer)

Offline sveens

  • Lid
DVD double layer
« Gepost op: 2008/08/18, 09:38:55 »
Hoi,

Ik ben  in het bezit van een externe USB 2.0 DVD speler en writer van LG

LG type GSA-2164D

Op de doos staat dat als ik DVD DL (double layer) schijfjes wil gebruiken ik eerst een firmware update moet doen. Dat heb ik gedaan.

Wanneer ik een nieuwe lege DVD+R DL plaatst in de speler gebeurt er niets. Als ik bij voorbeeld met Brasero schrijfbrander data op de dvd wil zetten dan zegt het programma dat er geen schijf in de speler zit.

Ik heb gekeken voor nieuwe firmware updates maar niets te vinden. Onder windows lukt het mij ook niet om de boel aan de gang te krijgen. Gaat er bij iemand een lichtje op?

Ubuntu 8.04

gr,


Stef

Offline jan11000

  • Lid
DVD double layer
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/18, 17:18:10 »
Werken gewone dvd's nog?
Verschillende merken dvd's proberen?
Double layer dvd's is gewoon rotzooi, zelf zal ik ze nooit gebruiken, voor op de lange duur zijn ze zeer slecht, meer info, www.cdfreaks.com, kijk ook eens bij je brander.

Offline sveens

  • Lid
DVD double layer
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/18, 18:59:45 »
Citaat van: femke98
Is mijn vraag, is die firmware wel gelukt?
Want als dat niet gelukt is, dan zal je geen DVD dual layer kunnen branden.

Nog even dit, ik vind het vreemd te lezen dat je eerst een nieuwe firmware moest doen voordat hij DL kon branden, ik lees namelijk op internet via google (lg+serienummer) dat het een DL brander is.


Van kieskeurig:
LG GSA-2164D (16x16 48x32x48x)

Prijsinformatie   geen info
Partnumber   GSA-2164D
Type medium   CD-R, CD-RW, DVD-R, DVD-R DL, DVD-RW, DVD+R, DVD+R DL, DVD+RW, DVD-RAM
Intern/extern   extern
Interface(s)   USB 2.0
Buffer / cache   2 MB
De firmware is gelukt. Als ik weer een Firmware wil doen dan lukt dat niet omdat hij al gedaan is. Het versie nummer klopt ook.

Gewone cd's werken. gewone DVD 's ook. Dus als ik een DVD koop van bij voorbeld een computerblad dan wordt dat gelezen

Als ik een DVD+R DL   in de brander stop dan zie Ubuntu niets. Onder Windows ook niet.
Ik heb gekocht: DVD+R DL
240 min, 8.5 GB, 2.4X
Wat 2.4x is weet ik niet. merk: Imation. 5 stuks 13 euro  :mad:

Gewone CD 's gaan goed

Gewone DVD 's niet (wel onder Windows)

Op de doos staat" 8x DVD+R DL  Max Write, Available by firmware flashing.

Die firmware heb ik meteen gedaan Het is ook de enige update. verder hoor je niets meer van LG.

DVD double layer
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/19, 22:15:56 »
Met K3b kun je zien wat de writer aankan via: Instellingen - K3b instellen - Apparaten .
Nu kun je in de rechtse tabel controleren welke DVD's hij aankan.
Misschien helpt dit je iets vooruit.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline sveens

  • Lid
DVD double layer
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/21, 16:18:10 »
Citaat van: asilnevs
Met K3b kun je zien wat de writer aankan via: Instellingen - K3b instellen - Apparaten .
Nu kun je in de rechtse tabel controleren welke DVD's hij aankan.
Misschien helpt dit je iets vooruit.
Ik heb het gedaan en volgens K3B kann het apparaat alles wat is beloofd door de fabrikant.

Het apparaat is alleen met USB verbonden aan de pc. Zou dat het misschien zijn? Mioet ik daar iets speciaals mee doen? Volgens K3B is de interface type Generic- SCSI. Is dat soms in het apparaat?

Ook K3B zegt dat er zich geen schijf bevindt in het apparaat terwijl er wel eentje in zit.

gr,

Stef

Offline sveens

  • Lid
DVD double layer
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/25, 09:15:32 »
Citaat van: femke98
2.4x betekend de schrijfsnelheid, die is laag bij double layer dvd's.

Max Write, Available by firmware flashing.
Als ik dat zo lees werkt de max. snelheid voor mediums na de flash firmware en niet zoals jij denkt dat hij dan pas DVD DL kan branden.

Je zou terug kunnen gaan naar de oude firmware, als je die bewaard hebt.
Ik had zelf niet zo gauw die flash gedaan hoor, eerst kijken wat iets kan voordat je het update. Een update hoeft niet altijd een vooruitgang te zijn, is mijn ondervinding.

Misschien dat je K3b, dat je een codec nodig hebt voor DVD video branden. Dat moet namelijk ook met mp3 files, daar is ook een codec voor.
Hoi femke,


Nog even dit. Ik heb deze brander gekocht ten tijde van mijn Windiows periode. Ik heb gisteren een windows-image teruggeplaatst en geprobeerd de boel aan de praat te krijgen. Ook tijdens de windows periode had ik al wat problemen maar nu wil hij ook niet onder windows DVD dingen doen. Zowel onder Linux en Windows worden CD's perfect gebrand, maar DVD zijn een ramp.

Hij heeft DVD's gebrand (DVD+R singel side) en dat ging goed, ook na de Firmware upedate maar hij vertoont nu inconsequente  kuren.

Mijn vraag is eigenlijk:

Kan tijdens mijn Windows periode een virus de boel hebben verknald??. Zou ik persoonlijk vreemd vinden want mijn HD's, externe HD,s en mijn PC werken allemaal goed. Ook de CD-brand functie werkt perfect.  Dan zou het zo een virus moeten zijn die gericht is DVD bewerkingen? Ik kan het me niet voorstellen, maar toch.

gr,

Stef

Offline sveens

  • Lid
DVD double layer
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/30, 12:08:39 »
Nou nou nou nou nou nou, wat een troep.


Ik dacht slim te zijn door de interne LG dvd brander van mijn zoon in mijn pc te installeren.
Met de externe USB LG  worden de dood ordinaire Verbatin DVD+R niet herkend onder K3B,Brasereo enz..

Onder de interne wel. Lege nieuwe DVD+R in de lade en ik krijg netjes een icoon met lege DVD schijf.  Hoi hoi hoi

Poging om Fedora en/od Suse iso te branden naar DVD met K3B
Jipie, K3B zegt bij opstarten dat er een lege schijf in mijn brander zit.
Nou branden maar. Branden klaar maar met error codes in bepaalde files.

1 ISO bestand beschadigd oke, maar twee gaat me te ver. De downloads zijn gewoon netjes geplukt van de officiele sites en netjes gedownload.

Onder Brasero wordt de boel ook gebrand, maar bij het einde ook foutboodschappen.

Zowel de Suse DVD en Fedora DVD starten netjes op. Voordat ik de boel installeer laat ik de installatie media controleren. Komt niet door de test.

Er is altijd gezeik met DVD's nooit met CD's. Ook onder windows heb ik problemen.

Is een LG brander soms weer DVD merk afhankelijk? Wie het weet mag het zeggen. Of moet ik een DVD - KLMNOPQRSTUVW -DL+R_R+RW  hebben om is een keer fatsoenlijk te kunnen branden. Het feit dat het onder windows en Linux niet lukt zegt mij genoeg over die DVD branders en weet ik wat voor DVD troep.

Ik voel me belazerd. :mad: :mad:


:mad:


met vriendelijk groet,


Stef