Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox in Windows 10  (gelezen 992 keer)

Offline jabuca

  • Lid
Firefox in Windows 10
« Gepost op: 2018/06/28, 08:23:50 »
Hallo allemaal. Ik werk zelf al heel lang met Ubuntu, en dan de webbrowser Firefox, waar ik een add-om gebruik om wel eens een oude single mee downloaden van YouTube. Een kennis van mij werkt met Windows 10, en de webbrowser Edge, maar een muziekje downloaden lukt niet. Aan mij het verzoek om Firefox op zijn pc te zetten, met de add-on. Even testen; een singeltje binnen gehaald en er kwamen gelijk diverse waarschuwingen etc. Firefox was onbetrouwbaar. Weer een muziekje aan het downloaden, en toen begon zijn pc allerlei rare dingen te doen zoals het beeld begon te knipperen  etc. en er werd op op luide toon een boodschap verkondigd dat wij geen knoppen aan moesten raken enz. De pc was niet veilig meer. Het eind van het verhaal is dat ik Firefox maar moest verwijderen, want zo werken was geen optie.







  =D
« Laatst bewerkt op: 2018/06/28, 08:25:35 door jabuca »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: Firefox in Windows 10
« Reactie #1 Gepost op: 2018/06/28, 09:42:11 »
Leuk verhaal! Het is ongetwijfeld die specifieke add-on die dat veroorzaakt. Firefox is op elk platform door en door betrouwbaar, stabiel en vrij van rare dingen zoals jij die hierboven beschrijft.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Firefox in Windows 10
« Reactie #2 Gepost op: 2018/06/28, 09:54:41 »
Je had ook moeten beginnen met Linux op de PC te zetten.......... :evil:
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

swake

  • Gast
Re: Firefox in Windows 10
« Reactie #3 Gepost op: 2018/06/28, 11:22:48 »
Uit gans het verhaal wat ik lees , begrijp ik eruit ,werd er iets verdachts op die Windows 10 computer binnengehaald met behulp van trojaanse paard(en) . Ik zou je vriend aanraden zijn probleem voor te leggen bij een Windows malware forum !
« Laatst bewerkt op: 2018/06/28, 11:25:36 door swake »

Offline a.j.

  • Lid
Re: Firefox in Windows 10
« Reactie #4 Gepost op: 2018/06/28, 13:21:14 »
Beste Jabuca,
Er is maar een oplossing:Windows verwijderen,Ik heb nieuwe laptop.Standaard Windows 10 bijgeleverd.Deze naast elkaar tijdelijk.
Windows is nu prominent op laptop.Dit merk ik omdat het lampje van toetsenbord signalering alleen brandt wanneer ik Windows aan heb(sporadisch)bij Ubuntu brandt lampje niet! En bij Windows draaien gaat ventilator flink draaien,Ubuntu niet.(1604lts)
Kort om,eenmaal geprobeerd zal het alleen maar plezieriger worden met Ubuntu.
vr.gr.a.j.

Re: Firefox in Windows 10
« Reactie #5 Gepost op: 2018/06/28, 15:53:49 »
Hallo allemaal. Ik werk zelf al heel lang met Ubuntu, en dan de webbrowser Firefox, waar ik een add-om gebruik om wel eens een oude single mee downloaden van YouTube. Een kennis van mij werkt met Windows 10, en de webbrowser Edge, maar een muziekje downloaden lukt niet. Aan mij het verzoek om Firefox op zijn pc te zetten, met de add-on. Even testen; een singeltje binnen gehaald en er kwamen gelijk diverse waarschuwingen etc. Firefox was onbetrouwbaar. Weer een muziekje aan het downloaden, en toen begon zijn pc allerlei rare dingen te doen zoals het beeld begon te knipperen  etc. en er werd op op luide toon een boodschap verkondigd dat wij geen knoppen aan moesten raken enz. De pc was niet veilig meer. Het eind van het verhaal is dat ik Firefox maar moest verwijderen, want zo werken was geen optie.

Vreemd verhaal. Maar goed, waarschijnlijk een besmetting van malware. Blijkbaar zat het met de beveiliging op zijn Windows 10 ook al niet goed, want je zou denken dat zijn antivirusprogramma zou beginnen te gillen als er verdachte bestanden zouden worden binnengehaald.

Met wat je beschrijft is het verwijderen van Firefox niet afdoende om van de problemen verlost te zijn.

My two cents: ten eerste niets meer downloaden van de bron waar je je singletjes (je bedoelt muziek?) vandaan haalt. Er zit blijkbaar een hoop malware tussen. En ten tweede (om zeker te zijn dat diegene weer met een schoon systeem begint: Eerst Windows even goed scannen op malware en andere bende, en als dat eraf is er verder mee werken. Maar mijn devies is altijd dat zodra Windows een virus heeft opgelopen, dat het systeem nooit meer de oude wordt. Zie het als een soort digitale littekens.

Als je zou vragen wat ik zou doen in een dergelijk geval? Harde schijf compleet wissen, nieuwe partitietabel aanmaken, schijf formatteren en Windows 10 er weer schoon op met de meest recente Windows 10 ISO.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Re: Firefox in Windows 10
« Reactie #6 Gepost op: 2018/06/28, 16:43:49 »
De pc was niet veilig meer. Het eind van het verhaal is dat ik Firefox maar moest verwijderen, want zo werken was geen optie.

Als je win besmet is zal het verwijderen van ff ook weinig meer helpen.

Harde schijf compleet wissen, nieuwe partitietabel aanmaken, schijf formatteren en Windows 10 er weer schoon op met de meest recente Windows 10 ISO.

Of beter nog:

sudo apt_get purge windows10 ??  :evil:
of iets als
sudo apt_get purge *.* && sudo apt_get (re)install ubuntu ?? :D

LOL 'k weet niet eens of dit wel werkt. Denk ut niet. 'k zou het ook niet proberen.



(overigens bietje verkeerd subforum, zelfs bietje verkeerd forum lijkt me)
« Laatst bewerkt op: 2018/06/28, 16:50:47 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore