Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Steam account aanmaken lukt niet in Ubuntu 20.04  (gelezen 5319 keer)

Offline jeegee

  • Lid
Steam account aanmaken lukt niet in Ubuntu 20.04
« Gepost op: 2021/09/13, 13:17:01 »
Ik heb Steam in de repo. Bij het aanmaken van een account kom ik op een pagina terecht met de vraag of ik jonger of ouder dan 16 jaar ben. Ik vul in dat ik ouder dan 16 ben en word teruggestuurd naar de beginpagina. Een bevestigingsmail heb ik niet ontvangen. Samengevat: ik kom in een loop terecht.
Ik heb in  pakketbeheer én in de terminal Steam verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar het aanmelden lukt nog steeds niet.
Steam support is niet te bereiken, want alles verloopt via een account ...dat ik niet kan aanmaken.
---> Inmiddels heb ik op Win 8.1 (niet in Virtualbox) het account wél kunnen aanmaken, maar... het irriteert me zeer dat het niet lukte in Ubuntu.
Herkent iemand dit verhaal, heeft iemand een goede tip?
« Laatst bewerkt op: 2021/09/17, 14:29:01 door jeegee »

Re: Steam account aanmaken lukt niet in Ubuntu 20.04
« Reactie #1 Gepost op: 2021/09/28, 18:58:24 »
Kun je effe samenvatten hoe de stappen gingen bij die poging om dat account op ubuntu aan te maken?
Ik heb zojuist effe geprobeerd en het lukte wel dus ik kon ook geen eventuele oorzaak aanwijzen.

Ik neem aan dat je wel in Ubuntu met je via windows aangemaakte account kunt inloggen?
(Ik kan niet beloven dat ik iets kan doen maar kijken kan altijd)
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.

Offline jeegee

  • Lid
Re: Steam account aanmaken lukt niet in Ubuntu 20.04
« Reactie #2 Gepost op: 2021/10/03, 14:49:08 »
@ZB
Dank voor je reactie.

Ik heb diverse keren alle vragen naar behoren ingevuld --en werd, zoals gezegd, steeds teruggestuurd naar het begin.
Inloggen in Steam in Ubuntu gaat prima. Ik vraag me verder niet af hoe e.e.a. komt; niet alles is controleerbaar!

Re: Steam account aanmaken lukt niet in Ubuntu 20.04
« Reactie #3 Gepost op: 2021/10/03, 14:55:12 »
@ZB
Dank voor je reactie.

Ik heb diverse keren alle vragen naar behoren ingevuld --en werd, zoals gezegd, steeds teruggestuurd naar het begin.
Inloggen in Steam in Ubuntu gaat prima. Ik vraag me verder niet af hoe e.e.a. komt; niet alles is controleerbaar!

Soms is dat inderdaad ook de meest gezonde houding ;)  Ik heb er nu een latent account bij omdat ik wilde checken of ik wel in (K)ubuntu er een kon aanmaken. Echter mijn officiele account is ook in windows aangemaakt
en Steam in linux gebruik ik eigenlijk niet.
Soms is Linux net een stoofpot, je kunt er in mikken wat je wilt.