Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Free Pascal Source Directory onvindbaar  (gelezen 2321 keer)

Ailurus

  • Gast
Free Pascal Source Directory onvindbaar
« Gepost op: 2008/09/06, 21:05:42 »
Hallo,

ik heb gisteren Ubuntu geinstalleerd en ben vandaag eens bezig geweest met applicaties installeren. In Windows maakte ik altijd gebruik van Delphi, daarom heb ik geprobeerd om Lazarus en Free Pascal te installeren via Synaptic.
Als ik nu Lazarus start, krijg ik het bericht "The Free Pascal-broncodedirectory is niet gevonden. Sommige code functies zullen niet werken. Aan te raden is dit te installeren en het pad in te stellen (...)". Ik heb echter weldegelijk FPC dingen gedownload via Synaptic, bijna alle dingen met versie "2.2.0-dsfgl-5". Ik heb geen idee waar Synaptic dit neer zet (net begonnen met Ubuntu), maar ook via zoeken kan ik geen dingen met Pascal of laat staan .pas bestanden vinden.

Iemand een idee?

Pieter

Free Pascal Source Directory onvindbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/06, 21:59:54 »
Heb je alle bronnen ingeschakeld in Synaptic? Als ik zoek op FPC kan ik de volgende pakketten installeren  FPC  FPC-Source en  FP-utils
Post anders je etc/apt/sources.list

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Ailurus

  • Gast
Free Pascal Source Directory onvindbaar
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/06, 22:05:55 »
Ik heb nu letterlijk alles met dezelfde versie-aanduiding geinstalleerd, da's misschien een overkill maar het werkt nu! Nu nog even gaan uitzoeken of ik Delphi Projecten rechtstreeks kan openen of het toch per .pas bestand moet.

Bedankt, Pieter.