Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: aMSN installeren  (gelezen 760 keer)

Macs

  • Gast
aMSN installeren
« Gepost op: 2007/07/08, 21:59:51 »
Hoi,

Ik heb een beginnersvraagje:

Ik heb daarnet het pakket gedownload om aMSN te installeren... Nu is de vraag: Hoe installeer ik dit? Nu staat dit pakket gewoon op mijn bureaublad, dubbelklikken werkt niet...

Alvast bedankt!

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
aMSN installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/08, 22:16:39 »
Ik neem aan dat je het pakket van de amsn site hebt gedownload. Dit is de windows manier, bij ubuntu heb je een pakketmanager vanwaar je alle programma's installeert. Deze pakketmanager kun je op verschillende manieren starten:

Grafisch:
Toepassingen -> Installeren en Verwijderen (niet alle pakketten tot je beschikking)
of
Systeem -> Beheer -> Synaptic Pakketmanager (alle pakketten)

Commandline:
sudo apt-get install

Ik weet niet zeker of amsn al in de standaard pakketten staan, wil je toch een programma installeren die niet in de pakketmanager staat, probeeer dan op internet een .deb bestand te vinden. Een goede site om te zoeken is
http://www.getdeb.net/
daar staat amsn ook:
http://www.getdeb.net/app.php?name=aMSN

Bestand downloaden, dubbelklikken en installeren. Heel gemakkelijk
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Duckie

  • Lid
aMSN installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/08, 22:19:32 »
Het is echt verstandiger om de versie uit de repo's te installeren. In een terminal intikken: sudo apt-get install amsn (of via Synaptics natuurlijk)

Wil je echter toch het gedownloade bestand gebruiken:

Rechter muisknop, Eigenschappen, Rechten, vinkje zetten bij "Uitvoeren van het bestand toestaan"
Hierna kun je als het goed is er gewoon op dubbel klikken.
Tip: Geef geen wachtwoord als daarom gevraagd wordt. Dan installeer je amsn alleen voor de gebruiker die op dat moment is ingelogt.


Edit:
En ik was weer eens te laat...
____________________________________________

Macs

  • Gast
aMSN installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/08, 22:31:26 »
Heel erg bedankt voor de hulp en de goeie uitleg Duckie en Ronnie!

aMSN installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/08, 23:20:15 »
Het beste is via de synaptic of Software Toevoegen/verwijderen. Als er dan een nieuwe versie is wordt aMSN automatisch geupdate met een deb van Getdeb ofzo niet.