Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe PC lopend op Ubuntu:  (gelezen 1066 keer)

Lexicon129

  • Gast
Nieuwe PC lopend op Ubuntu:
« Gepost op: 2007/09/11, 17:22:23 »
Hi, ik ben een nieuwe PC aan het samenstellen die ik graag (makkelijk) werkend krijg onder Ubuntu. Gebruik is m.n. huis-, tuin- en keukenwerk (office applicaties, internet, video / films bekijken, foto's bekijken). Van tijd tot tijd iets zwaarder (bijv. filmpjes / foto's bewerken). Enige is dat-ie tegelijk als back-up unit moet dienen, ik wil dan ook 2 HDs parallel laten lopen. Dit alles bij voorkeur tegen zo laag mogelijke kosten.

Ik heb het volgende systeem samengesteld, mijn vraag is of dat gaat werken (m.n. de on-board video) of dat jullie iets anders aan zouden raden tegen vergelijkbare of lagere prijs.

   Omschrijving   Aantal   Prijs per stuk   Prijs totaal
Processor   AMD Athlon 64 X2 4200+ (AM2, 2x2.2GHz, 512KB, 400MHz Bus, Boxed)   1   70.00   70.00
Moederboard   Asus M2A-VM

Offline shappie

  • Lid
Nieuwe PC lopend op Ubuntu:
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/11, 17:47:40 »
Mijn vader heeft bijna dezelfde pc. Ook een M2A-VM asus bordje en dezelfde dvd-brander. Ik kreeg hier de live cd niet werkend.
Maar dit kan komen door de onboard dvi of door de sata dvd-speler.

Ik moet nog eens verder hobbyen maar nog geen tijd gehad. Maar die videokaart is niet zoveel bijzonders. Voor een beetje gamen (onder xp tenminste) is een losse videokaart toch echt een goed idee.

En omdat ATI nog niet zo goed wordt ondersteund voor compiz-fusion/beryl is een nvidia beter. Maar als je dit niets uitmaakt (geen beryl nodig hebt) dan is ATI best goed. Zeker sinds de nieuwe drivers uit zijn.

Ps. hele goede monitor, die heb ik zelf ook en werkt perfect onder ubuntu en is zowieso een mooie scherm. Mooie kleuren en hij ziet er mooi uit (vindt ik). Je moet natuurljk wel van zwart en glimmend houden.
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -

Nieuwe PC lopend op Ubuntu:
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/11, 17:52:31 »
Hmmm ik kan goedkoper aan je moederbord komen :P
Maar je Ati is inderdaad met de closed-source drivers niet echt oke voor sommige features.
alhoewel de opensource driver voor je ati-chipset welke standaard al gelijk draait na verse installatie ook 3D ondersteund, en zeker niet slecht, en daarmee is Beryl en Compiz makkelijk mogelijk.

Lexicon129

  • Gast
Nieuwe PC lopend op Ubuntu:
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/11, 18:01:53 »
Citaat van: shappie
Ik moet nog eens verder hobbyen maar nog geen tijd gehad. Maar die videokaart is niet zoveel bijzonders. Voor een beetje gamen (onder xp tenminste) is een losse videokaart toch echt een goed idee.

En omdat ATI nog niet zo goed wordt ondersteund voor compiz-fusion/beryl is een nvidia beter. Maar als je dit niets uitmaakt (geen beryl nodig hebt) dan is ATI best goed. Zeker sinds de nieuwe drivers uit zijn.
Gamen doe ik niet op mijn PC. Geen idee of ik Beryl nodig heb?

Citaat van: CORVUS_CORAX
Hmmm ik kan goedkoper aan je moederbord komen
Tell me, prijzen zijn slechts van Alternate gekopieerd, betere deal mag natuurlijk altijd :-)

Offline mcgyver

  • Lid
Nieuwe PC lopend op Ubuntu:
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/11, 19:07:17 »
Sweex  lw052 voor wifi doet het ook prima (tussen 15 en 20 euries)

Nieuwe PC lopend op Ubuntu:
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/11, 20:21:38 »
Citaat van: Lexicon129
Citaat van: CORVUS_CORAX
Hmmm ik kan goedkoper aan je moederbord komen
Tell me, prijzen zijn slechts van Alternate gekopieerd, betere deal mag natuurlijk altijd :-)
http://pcplatform.nl/
Dat is mn vaste adresje, super service, overigens de tijds-indicatie bij de artikelen is op safe gespeeld, het is bij mij altijd dagen eerder binnen!
Je kunt ook bij hen zelf de bestelling ophalen zodra zij alles binnen hebben, dat scheelt €7,50, maarja dan is het wel handig in de buurt te wonen (zoals ik).