Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Voorstel voor het melden van slechte reacties/topics  (gelezen 7434 keer)

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Voorstel voor het melden van slechte reacties/topics
« Reactie #25 Gepost op: 2009/06/04, 21:14:32 »
Citaat
Alleen als je besluit om niets te doen met een melding, of als je eerst wil overleggen ofzo, dan is een terugkoppeling wel fijn.  

daar heb je een goed punt, we gooien het in de groep maar ik denk dat dit idd makkelijk moet kunnen,

+1 ;)


en Arie ook +1, alleen feedback is voldoende om te weten dat heea op prijs gesteld wordt.

Offline Dave

  • Lid
Re: Voorstel voor het melden van slechte reacties/topics
« Reactie #26 Gepost op: 2009/06/05, 20:39:07 »
Moderators zijn aangesteld om te modereren.
Heb je problemen met een topic meld je dat rechtstreeks via de link onder ieder bericht en ga je niet in een topic van een ander roepen dat het wel dicht mag omdat het jou niet boeit of je kunt het niet volgen ofwatdanook.
Inspraak is allemaal prachtig maar we moeten niet allemaal willen uitmaken wat kan of niet.
En niemand is verplicht alles te moeten volgen  :evil:




Offline lizardman

  • Lid
Re: Voorstel voor het melden van slechte reacties/topics
« Reactie #27 Gepost op: 2009/06/05, 21:04:13 »
In het verleden (oude forum) is door de 'toenmalige' mods aangegeven dat mensen in een draadje rustig om een slotje mogen vragen  als daartoe aanleiding was. De beslissing om evt. een slotje te plaatsen werd uiteraard door de mods genomen. Maar als er dan daadwerkelijk een slotje kwam kon iedereen zien dat er al meermalen om gevraagd was.
Vroeger was het zo slecht nog niet.... :P
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Re: Voorstel voor het melden van slechte reacties/topics
« Reactie #28 Gepost op: 2009/06/05, 21:37:35 »
Vroeger was het zo slecht nog niet.... :P

Vroeger was álles beter XD

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Voorstel voor het melden van slechte reacties/topics
« Reactie #29 Gepost op: 2009/06/05, 22:04:03 »
Moderators zijn aangesteld om te modereren.
Heb je problemen met een topic meld je dat rechtstreeks via de link onder ieder bericht en ga je niet in een topic van een ander roepen dat het wel dicht mag omdat het jou niet boeit of je kunt het niet volgen ofwatdanook.
Dat vind ik ook, alleen weten veel mensen die link niet te vinden.

Vroeger was het zo slecht nog niet.... :P

Vroeger was álles beter XD
Vroeger, toen de schepen nog van hout waren en de mannen van staal?
Vroeger ging je dood op je 50e ;)

Offline lizardman

  • Lid
Re: Voorstel voor het melden van slechte reacties/topics
« Reactie #30 Gepost op: 2009/06/06, 00:05:58 »

Vroeger was het zo slecht nog niet.... :P

Vroeger was álles beter XD
Vroeger, toen de schepen nog van hout waren en de mannen van staal?
Vroeger ging je dood op je 50e ;)
Niet als je je pap met een zilveren lepeltje at. ;)
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline lizardman

  • Lid
Re: Voorstel voor het melden van slechte reacties/topics
« Reactie #31 Gepost op: 2009/06/06, 11:00:07 »
(...)
Vergeet niet dat er vroegah andere moderators waren die dus ook iets wat andere regels hadden. Nu hebben we een moderator-team die duidelijk wil dat het anders gaat dan vroegah, met misschien wat meer duidelijke regels.(...)

Misschien is dat nog niet zo duidelijk als je zegt, waar moet het dan precies anders? Bovendien vind ik niet dat je 'vroeger' kunt afdoen met iets als 'vooruitgang moet'.
Iets wat goed is kun je rustig behouden, daar is niets mis mee, ook niet als het al oud is!

Misschien is het wel zo dat zeer goede waarden uit het verleden zijn verwaterd in de vaart van de groei hier op het forum, en deze dus zouden moeten worden ge-herwaardeerd; niet iedere verandering is een verbetering.

(...) Overigens, zitten we hier niet op een forum met de meerderheid volwassen mensen die zich soms helemaal niet volwassen gedragen? Als men nu eens begint bij zichzelf om normale antwoorden te geven in een topic en als er een discussie ontstaat die je niet aanstaat, blijf er dan weg. Zap door en geef antwoorden aan mensen die hulp nodig hebben en meng je niet verder in die ontstane discussie die nergens meer overgaat behalve dat men elkaar de vinger wijst. Dit is al zo vaak gezegd en geschreven, maar blijkbaar vind men het interessant om mee te doen om topics om zeep te helpen en de boel op te stoken.(...)

Om even mezelf, eerder in dit draadje, te quoten
Citaat
Ik denk dan het in eerste plaats de verantwoordelijkheid van de leden zelf is om met hun posts, in ieder geval zo dicht mogelijk, bij het topic te blijven.(...)

Hierover zijn we het dus wel eens denk ik.


"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline lizardman

  • Lid
Re: Voorstel voor het melden van slechte reacties/topics
« Reactie #32 Gepost op: 2009/06/06, 12:16:22 »
Vergeet niet dat het hele team van moderators een tijd terug is veranderd met andere/nieuwe leden die graag willen meewerken aan een goed moderator-team en community.
Dus die verandering kan je niet tegenhouden, nieuwe mensen, nieuwe kansen, nieuwe rondes.(...)
Ik zeg ook nergens dat ik verandering tegen wil houden, en al helemaal niet dat ik nieuwe leden wil tegenwerken in hun streven een goed moderator team en community te vormen!!
ik wil er slechts op wijzen dat sommige waarden die in het verleden goed waren en vergeten of verwaterd zijn, niet per se verworpen hoeven te worden, alleen omdat ze niet nieuw zijn.

(...)Het is net een voetbalelftal die nieuwe spelers en trainer krijgt. Dan wordt ook de boel omgegooid zodat het team beter kan gaan draaien.
Vergeet niet dat elke speler (lid en mod) een andere visie en/of kijk op dingen kan hebben.
(...)
Ook in een voetbalelftal gelden de regels van de coach, en niet die van de spelers. En zolang de coach niet met duidelijk andere regels komt, blijven de oude regels gelden.

(...)Leden die dus hun inbreng willen geven, ook meedenken zoals Johan, daar hebben we als community veel meer aan!
Ik wil best meedenken.... sterker nog, als ik niet meedacht dan had je nu deze discussie niet. (vergeet dat niet)

En als er nieuwe regels zijn gekomen waarin staat dat leden in een draadje niet meer om een slotje mogen vragen als daar aanleiding toe is, dan heb ik dat dus even gemist.

Gr.


"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline lizardman

  • Lid
Re: Voorstel voor het melden van slechte reacties/topics
« Reactie #33 Gepost op: 2009/06/06, 13:09:38 »
@ femke98,

Ik heb helemaal nix met voetbal, en het heeft m.i. ook niet veel met het Ubuntu forum te maken, maar goed jij begon erover dus speel ik mee.

Met 'deze discussie' bedoelde ik dus de discussie die jij met mij aanging aangaande het vragen om een slotje vroeger. (en de vraag of de waarden van vroeger wel of niet meer gelden)

En nu over de inhoud: Mijn opmerking over het vroeger in een draadje vragen om een slotje, indien daartoe aanleiding is, was een directe inbreng in de discussie over het idee/tip van Johan. Volgens mij zou het namelijk dingen in veel gevallen nodeloos ingewikkeld maken om discussies of onenigheden af te gaan splitsen in een ander draadje in een ander forumonderdeel. Ik denk dat eenvoud hier een betere oplossing zou kunnen zijn.
Let wel: dit is slechts mijn mening.

Maar eerlijk gezegd is het mij nog steeds niet goed duidelijk wat jij hier nu precies over denkt.

Btw; De opmerking van Johan van Dijk dat je vroeger op je 50e doodging zie ik als een kwinkslag, en mijn reaktie daarop was ook als zodanig bedoeld.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline siegi

  • Lid
Re: Voorstel voor het melden van slechte reacties/topics
« Reactie #34 Gepost op: 2009/06/06, 13:44:13 »
@lizardman het is toch niet ingewikkeld om op meld dit bericht aan moderator te klikken? Vraag daar naar een slotje dan krijgt elke moderator een mail met jouw vraag voor een slotje.

Soms is er totaal geen reden voor een slotje, en lokt juist de opmerking van een lid "slotje" een hele discussie uit. Waardoor het topic alsnog gesloten moet worden...


Offline lizardman

  • Lid
Re: Voorstel voor het melden van slechte reacties/topics
« Reactie #35 Gepost op: 2009/06/06, 14:03:53 »
@lizardman het is toch niet ingewikkeld om op meld dit bericht aan moderator te klikken? Vraag daar naar een slotje dan krijgt elke moderator een mail met jouw vraag voor een slotje.

Soms is er totaal geen reden voor een slotje, en lokt juist de opmerking van een lid "slotje" een hele discussie uit. Waardoor het topic alsnog gesloten moet worden...
Niets is makkelijker als  dan op een link (knop) klikken, daar geen misverstand over.
Mijn punt bestaat, samengevat, uit de volgende opmerkingen:

Ik denk dat het in eerste plaats de verantwoordelijkheid van de leden zelf is om met hun posts, in ieder geval zo dicht mogelijk, bij het topic te blijven.  (...)
Ben het met Pjotr eens dat, als het fout dreigt te gaan, mensen best publiekelijk om een ingreep of een slotje mogen vragen. Uiteindelijk is het natuurlijk aan de mods om een beslissing te nemen.
en:
Maar als er dan daadwerkelijk een slotje kwam kon iedereen zien dat er al meermalen om gevraagd was.

Het gaat mij dus mede om een stukje duidelijkheid; communicatie langs de voorkant (openlijk op het forum) in tegenstelling tot langs de achterdeur (via de knop).
Hierbij wil ik opgemerkt hebben dat zowel het vragen om- als het plaatsen van een slotje in mijn ogen beslist géén geringe zaak is.

« Laatst bewerkt op: 2009/06/06, 14:07:22 door lizardman »
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Stijnen

  • Lid
Re: Voorstel voor het melden van slechte reacties/topics
« Reactie #36 Gepost op: 2009/06/06, 15:18:20 »
Ik vind en blijf het idee een omslachtige methode vinden:

Een discussie gaan voeren over een bericht dat wellicht niet aansluit bij de inhoud van een topic waarin momenteel een discussie plaats vindt, waar vervolgens naar aanleiding van deze discussie een nieuw topic aangemaakt kan worden waarin de vernieuwde discussie verder kan gaan.  ;)

Als het drukken op een knopje al teveel werk is voor velen, waarom zou je dan wel een topic aan gaan maken om een bepaald bericht te bediscussiëren?

Daarnaast vraag ik me af of er überhaupt sprake is van een probleem, en dus eerder incidenten, die op de plek zelf gewoon aangepakt kunnen worden.

superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!