Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 10.04.1 geinstalleerd, maar heb een aantal problemen....  (gelezen 2043 keer)

Offline Georg

  • Lid
10.04.1 geinstalleerd, maar heb een aantal problemen....
« Gepost op: 2010/08/26, 19:05:04 »
Hallo Jongens,

Installaties is goed gegaan, maar kwam wel een aantal problemen tegen, die ik niet kan oplossen.

1.   Kwam trouwens dat ook tegen tijdens installaties (had wel bijna een kleine inzinking gehad, gezien mijn ervaringen met Hardy  ;) )
     Tijdens werken (harde schijf) merkte ik op dat het werken regelmatig "gestopt" werd (cirkeltje draaide niet meer).  Ga ik met muis bewegen, dan zie ik weer
      dat draaien, ook dat lampje van de harde schijf begon dan weer te flikkeren.

2.   Internet : tijdens downloaden van bestanden zie ik dat verschijnsel ook : dus weer met muis bewegen, en downloaden ging weer verder. Echter dat heeft
      juist niet met harde schijf te maken.

3.   Password manager werkt niet, dwz als ik wachtwoord invoer, dan geeft hij aan dat het niet correct is. Dat progr. eruit gegooid en opnieuw geinstalleerd : nog
      steeds dezelfde foutmelding.

4.   Opstarten duurde langer dan bij Window Vista  :o   Tussen haakjes ik heb wel beide programma's

5.   Tijdens opstarten kom ik dus 5 regels tegen : de eertste 2 betreft Ubuntie waarvan eentje een soort veilige modus.
      de volgende 2 ook ubuntu maar met een "lagere" (oudere?) versie.
      5e is dus window Vista.  Wat stelt de eerste 4 precies voor???

Alvast bedankt voor de moeite!

Ook mijn complimenten voor de programmeurs trouwens, ziet mooier en makkelijker uit!  Geweldig!

Georg




Offline heir4c

  • Lid
Re: 10.04.1 geinstalleerd, maar heb een aantal problemen....
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/26, 19:34:43 »
1. en 2. Wat info over je hardware is welkom.
3. Staat de indeling van je toetsenbord goed en/of staat de CapsLock soms aan? Linux is hoofdletter gevoelig.  Zie ook: Systeem>Voorkeuren>Toetsenbord.
4. ?
5. Dat zijn de kernel versies. Eerste lijn is altijd de gewone opstart. Tweede is de recovery mode waarin je sommige zaken kan herstellen.
De twee andere zijn oude kernels. Best is er twee te laten. Dus de nieuwste en de op één na nieuwste.
Je kan via de terminal (Toepassingen>Hulpmiddelen>Terminal of Ctrl+Alt+T) volgende code ingeven:
sudo apt-get autoremoveEnter klikken en wachtwoord intikken. Je zal niets zien ook geen sterretjes dat is normaal. Je moet dus je ww 'blind' intikken.
Hierna zullen er waarschijnlijk enkele pakketten getoond worden die kunnen verwijderd worden. Normaal gezien zou die derde kernel er moeten bij staan. Er word gevraagd of je doorwil gaan met verwijderen. Klik gewoon op Enter en laat de computer zijn werk doen.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Georg

  • Lid
Re: 10.04.1 geinstalleerd, maar heb een aantal problemen....
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/26, 20:05:25 »
Hallo heir4c ,

3.  Toetsenbord is goed.

1 en 2 . Wat moet ik ook al weer intikken om overzicht van de  hardware te kunnen krijgen? In elk geval is en mag dat geen probleem zijn, want bij window had ik dat probleem niet!
             kan wel wat geven : Intel core 2 duo, Ram geheugen is meer dan zat uiteraard. Modern dus!

Alvast bedankt.


Offline Georg

  • Lid
Re: 10.04.1 geinstalleerd, maar heb een aantal problemen....
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/26, 20:33:45 »
Bedankt Pjotr!

Hier een overzicht, meer is niet nodig dacht ik!

description: Notebook
product: AMILO Xi 2528
vendor: FUJITSU SIEMENS
serial: YSMS040853
width: 32 bits
capabilities: smbios-2.4 dmi-2.4 smp-1.4 smp
configuration:
administrator_password = disabled
boot = oem-specific
chassis = notebook
cpus = 2
frontpanel_password = unknown
keyboard_password = unknown
power-on_password = disabled
uuid = 80B6E10B-FCB5-DC11-8A1E-9FC645C2C1A0
id:
core
description: Motherboard
product: F41
vendor: FUJITSU SIEMENS
physical id:
0
version: 00030D0055011E04
serial: 55097C8332
id:
firmware
description: BIOS
vendor: Phoenix
physical id:
0
version: 1.09C (12/19/2007)
size: 97KiB
capacity: 960KiB
capabilities: isa pci pcmcia pnp upgrade shadowing escd cdboot acpi usb agp biosbootspecification
id:
cpu:0
description: CPU
product: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU T8100 @ 2.10GHz
vendor: Intel Corp.
physical id:
4
bus info:
cpu@0
version: 6.7.6
serial: 0001-0676-0000-0000-0000-0000
slot: U2E1
size: 2101MHz
capacity: 4096MHz
width: 64 bits
capabilities: boot fpu fpu_exception wp vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic mtrr pge mca cmov pat pse36 clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 ss ht tm pbe nx x86-64 constant_tsc arch_perfmon pebs bts aperfmperf pni dtes64 monitor ds_cpl vmx est tm2 ssse3 cx16 xtpr pdcm sse4_1 lahf_lm ida tpr_shadow vnmi flexpriority cpufreq
configuration:
id = 0
id:
cache
description: L1 cache
physical id:
5
slot: L1 Cache
size: 64KiB
capacity: 64KiB
capabilities: asynchronous internal write-back
id:
logicalcpu:0
description: Logical CPU
physical id:
0.1
width: 64 bits
capabilities: logical
id:
logicalcpu:1
description: Logical CPU
physical id:
0.2
width: 64 bits
capabilities: logical
id:
memory
description: System Memory
physical id:
16
slot: System board or motherboard
size: 2GiB
id:
bank:0
description: SODIMM DDR2 Synchronous 667 MHz (1.5 ns)
product: SODIMM000
vendor: Mfg 0
physical id:
0
serial: 1234-B0
slot: M1
size: 1GiB
width: 64 bits
clock: 667MHz (1.5ns)
id:
bank:1
description: SODIMM DDR2 Synchronous 667 MHz (1.5 ns)
product: SODIMM001
vendor: Mfg 1
physical id:
1
serial: 1234-B1
slot: M2
size: 1GiB
width: 64 bits
clock: 667MHz (1.5ns)


[Moderator-Edit]
Even tussen code-tags gezet.
[/Moderator-Edit]
« Laatst bewerkt op: 2010/08/26, 20:41:36 door heir4c »

Offline Georg

  • Lid
Re: 10.04.1 geinstalleerd, maar heb een aantal problemen....
« Reactie #5 Gepost op: 2010/09/07, 11:09:20 »
Geen reactie op punt 1 en 2 ? Lijkt mij een interessant probleem voor de technici's.
Overigens, op punt 4 : opstarten duurt zeker 2 keer zo lang als bij window.

Offline Remuzzz

  • Lid
Re: 10.04.1 geinstalleerd, maar heb een aantal problemen....
« Reactie #6 Gepost op: 2010/09/08, 12:31:59 »
Hoe lang duur het opstarten van Ubuntu? (in seconden?)

Offline nomko

  • Lid
    • Ubuntu Linux Gebruiker Site
Re: 10.04.1 geinstalleerd, maar heb een aantal problemen....
« Reactie #7 Gepost op: 2010/09/08, 13:24:56 »
@Georg: hoe heb je Ubuntu geïnstalleerd? Als dual-boot of als wubi? Dus ubuntu onder windows.
Handige site voor de Ubuntu gebruiker:
https://sites.google.com/site/ubuntulinuxgebruiker
-------------------------
https://www.dropbox.com/referrals/NTQ4MzUwNDc5
-------------------------
Linux user number 515471
----------------------

Offline Georg

  • Lid
Re: 10.04.1 geinstalleerd, maar heb een aantal problemen....
« Reactie #8 Gepost op: 2010/09/09, 19:10:03 »
@ Remuzzz :   Bij opstarten kom ik vrij snel bij menu waar je dus moet kiezen tussen window en linux. Hierna duurt ongeveer 70 tot 90 seconden voordat je bij inlogscherm komt.

@ Nonko :  Geen idee wat dat bedoeld wordt. Window had ik dus al, dus gewoon cd plaatsen, en hij maakt ruimte vrij voor Ubuntu. Daarna dus kiezen tussen die 2 bij opstart.

NB, tijdens downloaden of werken (processor dus) staat hij af en toe stil, terwijl bij window dat probleem niet heb.  ??? Beetje schuiven met muis of spatiebalk tikken en hij loopt weer...

Offline heir4c

  • Lid
Re: 10.04.1 geinstalleerd, maar heb een aantal problemen....
« Reactie #9 Gepost op: 2010/09/09, 19:14:28 »
nomko bedoeld dus of je de cd vanuit windows hebt opgestart of de computer herstart hebt met de cd erin zodat hij direct van de cd boot. Dat zijn twee verschillende installaties. Bij de ene installeer je met wubi.exe en installeer je dus ubuntu als een programma onder windows. De tweede is dat je ubuntu 'echt' installeerd op een aparte partitie en dat die onafhankelijk werkt van windows.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Georg

  • Lid
Re: 10.04.1 geinstalleerd, maar heb een aantal problemen....
« Reactie #10 Gepost op: 2010/09/09, 19:22:12 »
heir4c : Oke, ik snap het. Nee ik heb dus herstart met Cd, dus niet onder window. Wel zie ik dat Linux wel die bestanden kan zien, die onder window zijn gemaakt. Maar dat is dus niet van belang.

Offline Georg

  • Lid
Re: 10.04.1 geinstalleerd, maar heb een aantal problemen....
« Reactie #11 Gepost op: 2010/10/10, 11:52:57 »
Hallo Jongens,

Ik wil dit voorlopig niet opgeven!!  ^-^

Nogmaals, als ik aan het downloaden ben, of aan het uitpakken (dat zie je dus in terminal venster) dat bevriest het iedere keer (na 5, 10 15 seconden).
Beweeg ik met mijn muis, dan loopt het weer......( Bij downloaden zie je dus duidelijk dat de "download-teller" gewoon iedere keer stopt.)

Dit is natuurlijk helaas niet te doen  :evil:

Offline Georg

  • Lid
Re: 10.04.1 geinstalleerd, maar heb een aantal problemen....
« Reactie #12 Gepost op: 2010/10/10, 12:48:21 »
Heb jij je energiebeheer aanstaan toevallig?
Want als je hebt ingesteld dat iets uitgaat na 5  of 10 sec. dan heb je kans dat het daar aan ligt. Dus kijk daar even naar.
Helaas niet de oorzaak.
Computer in slaapstand zetten : nooit (ook bij accustroom, heb dus laptop)