Interactief > Testforum

vpn netwerk bestand werkt niet meer na upgrade Ubuntu 20.04 naar 22.04 lts

(1/1)

server666:
Hoi forumleden,

Ik heb de upgrade uitgevoerd, maar merkte direct daarna dat ik geen gebruik meer kon maken van mijn handmatig aangemaakte netwerk file om via open vpn verbinding te maken met mijn vpn provider.
Ik heb gelijk geprobeerd om de file weg te gooien en opnieuw aan te maken. Ook toen kreeg ik geen vpn verbinding , tevens geen vpn signaal in rechterboven hoek van Ubuntu!

Inmiddels heb ik weer een nieuwe 20.04 Ubuntu installatie gedaan waarbij mijn nieuw aangemaakt netwerkfile vpn gewoon weer werkt; ik krijg weer een ip van de vpn provider en alles werkt ok.

Wat is er gebeurd na de upgrade, zodat ik niet meer van vpn gebruik kon maken?
Is er een bug na de upgrade due anderen herkennen?
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om te verbinden via vpn na upgrade?

Let op: ik ben een newbie met Ubuntu/ Linux.
Heb al veel plezier van de Linux box gehad!

partyrabbit:
Heb je een upgrade gedaan van 20.04 naar 22.04 lts? Of heb je 22.04lts opnieuw geïnstalleerd?

Bij een softwarematige upgrade van-naar wil er nog wel eens oude software of instellingen blijven hangen die onder de nieuwe versie verouderd zijn en niet meer werken.
Over het algemeen zegt men dat een volledig nieuwe installatie véél beter is.

server666:
Ik heb de upgrade gedaan.

Ik zal de 22.04 Lts schoon installeren, effe kijken waar ik die download, bedankt!

M_aD:
22.04 is momenteel nog in Beta en in ontwikkeling en daarom dus niet aan te raden voor dagelijks gebruik. Wacht liever tot de stabiele versie uitkomt en dat is op 21 April, tenzij je mee wil helpen testen natuurlijk en bug reports wil raporteren.

Omdat het hier merendeels over 22.04 gaat is het topic verplaatst naar het test forum omwille van de eerder genoemde reden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie