Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Trust webcam WB-3420N  (gelezen 1960 keer)

Offline natuwes

  • Lid
Trust webcam WB-3420N
« Gepost op: 2009/02/15, 18:08:39 »
Hallo, weet iemand misschien een driver voor de Trust webcam WB-3420N te vinden? Ik heb al wat rondgekeken op het internet maar kan geen software voor deze camera vinden. Indien mogelijk graag een automatisch installeerbaar bestand - ik werk nog te weinig met Linux om alle commando's goed in te voeren. Bij .tar.gz bestanden lukt het me niet altijd om die geïnstalleerd te krijgen.
Alvast bedankt.

Offline track

  • Lid
Re: Trust webcam WB-3420N
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/15, 22:04:15 »
Hoi natuwes,

de eerste aanpak is de USB-ID te vinden. Die moet dan ook het trefwoord voor google zijn.
Wil je even kijken of dat bij jou dezelfde is als op dit forum: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=697809  ?

Toen (1 jaar geleden) hadden zij er nog geen oplossing voor.  Misschien gaat het vandaag bij jou beter.

Vriendelijke groet,

track.

Offline natuwes

  • Lid
Re: Trust webcam WB-3420N
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/16, 09:21:30 »
Hallo track,

De usb id is nog dezelfde: 145f:013c. Ik heb even gegoogled daarop - de meest recente treffer daarvoor is van 1-1-2009, ook nog zonder oplossing. Ik heb nog wel een andere webcam, de Logitech Quickcam Express, waarvoor wel drivers aanwezig zijn. Helaas heb ik het .tar.gz bestand daarvoor nog niet kunnen uitpakken. Het maakt me ook niet uit welke webcam ik gebruik.

Het kan een aantal dagen duren voordat ik weer reageer op een reactie - vermoedelijk pas aan het einde van de week.

Groeten,
natuwes

Offline track

  • Lid
Re: Trust webcam WB-3420N
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/16, 10:44:21 »
Hoi natuwes,

de meest gebruikelijke weg in Ubuntu om een driver te installeren is via Synaptic (óf hij is er al). Dus liefst niet vanuit een tar-bal als het niet absoluut moet.

Vriendelijke groet,

track

Offline natuwes

  • Lid
Re: Trust webcam WB-3420N
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/20, 18:47:29 »
Hallo Track,

Zojuist even rondgekeken in Synaptic. Daarin zitten idd enkele mogelijkheden voor installatie van een webcam. Maar hoe nu verder? Ik heb een paar programma's laten installeren, maar die vind ik óf niet terug óf ze werken op dit moment niet met mijn webcam(s). Ik probeer het zondag of maandag nog wel een keer.

Prettig weekeinde.
natuwes

Re: Trust webcam WB-3420N
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/20, 18:52:39 »
De QuickCam Express werkt meteen na aansluiten.

Offline natuwes

  • Lid
Re: Trust webcam WB-3420N
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/20, 19:12:47 »
Helaas niet. Áls de camera al inschakelt krijg ik alleen groene en zwarte vlakken in beeld te zien (Skype), "Camera (/dev/video0)" of niets dan wel grijze en zwarte horizontale strepen (Kopete), "Camera spca561". Ik doe dus kennelijk nog iets niet goed.

Offline track

  • Lid
Re: Trust webcam WB-3420N
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/20, 19:51:32 »
Volgens het Engelse forum (boven) zou ik dat bij jouw camera ook niet verwachten.  Als niemand hier ervaring mee heeft zal je toch even op de verschillende fora (-> google) verder moeten zoeken.

track