Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Soort Backup Gezocht  (gelezen 1063 keer)

Mightya

  • Gast
Soort Backup Gezocht
« Gepost op: 2008/06/09, 14:44:57 »
Zie dit topic
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/27941

Ik wil dus bij de volgende keer dat ik mijn comp moet herinstallen (loop nog veel te rommelen) of bij iemand anders, dus alle multimedia en mijn favo programmatjes die ik heb gevonden allemaal in 1 klap kunnen installeren. De belangerijke fotos en zo hoeven niet mee, die staan namelijk op ext schijf.

Het gaat me er echt om dat ik bij het herinstalleren niet elke keer al die commando`s hoef uit te voeren in de terminal. Die tijd kan ik beter gebruiken voor het weer aanromelen met nieuwe dingetjes.

Weet iemand hier hoe je dat voor elkaar krijgt?

Groetjes Mightya

Soort Backup Gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/09, 15:01:04 »
Moet je eens in de zoekfunctie op het forum backup gooien ???
Dit is wat zoekt vrees ik...
http://forum.ubuntu-nl.org/message/196006#p196006

BTW Die zoekfunctie gebruiken is niet rot bedoeld, maar van zoeken en lezen leer je het snelst en vergeet je het minst.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Mightya

  • Gast
Soort Backup Gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/09, 15:02:32 »
Citaat van: Gandyman
Moet je eens in de zoekfunctie op het forum backup gooien ???
Dit is wat zoekt vrees ik...
http://forum.ubuntu-nl.org/message/196006#p196006

BTW Die zoekfunctie gebruiken is niet rot bedoeld, maar van zoeken en lezen leer je het snelst en vergeet je het minst.
Tuurlijk de zoekfuntie gebruikt, maar backup komt dam vaak voor :P

Maar thanx voor de link, ik zal eens ef kijken.

Groetjes Mightya

Soort Backup Gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/09, 17:00:08 »
Het volgende scriptje gebruik ik zelf om een nieuwe ubuntu-installatie op maat te maken (gaat niet over codecs), je kunt denk ik eenvoudig de gstreamer plugins (good, bad en ugly) toevoegen, je moet even de juiste namen opzoeken.

#!/bin/bash
sudo apt-get install joe amarok digikam verbiste liferea gkrellm kdegames spamassassin gdesklets stardict thunderbird geany rkhunter chkrootkit build-essential htop mplayer openssh-server ssh snort pwgen
exit

Groet, Paul.

Soort Backup Gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/09, 17:16:43 »
Had ik wel gezien Mightya, mja
Je vind dan ook vele mogelijkheden en gelijk het commentaar en de ervaringen.

Maar om je systeem te clonen na een nieuwe install is dat trucje van mij het snelst..
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Mightya

  • Gast
Soort Backup Gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/09, 19:57:16 »
Citaat van: paul_matthijsse
Het volgende scriptje gebruik ik zelf om een nieuwe ubuntu-installatie op maat te maken (gaat niet over codecs), je kunt denk ik eenvoudig de gstreamer plugins (good, bad en ugly) toevoegen, je moet even de juiste namen opzoeken.

#!/bin/bash
sudo apt-get install joe amarok digikam verbiste liferea gkrellm kdegames spamassassin gdesklets stardict thunderbird geany rkhunter chkrootkit build-essential htop mplayer openssh-server ssh snort pwgen
exit

Groet, Paul.
Het gaat mij ook vooral om de mediacodecs, good bad en ugly ? Bedoel je via synaptic pakketbeheer.

@Gandy man

Ik krijg een rare melding als ik jouw commandos opvolg, ik zal vanaaf de screenschots uploaden.

Thanx alvast
Mightya

Soort Backup Gezocht
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/10, 15:09:45 »
Citaat van: Mightya
Het gaat mij ook vooral om de mediacodecs, good bad en ugly ? Bedoel je via synaptic pakketbeheer.
Ja, die dingen heten gstreamer0.10-plugins-good, -ugly en -bad.

Soort Backup Gezocht
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/10, 17:13:36 »
Citaat
@Gandy man

Ik krijg een rare melding als ik jouw commandos opvolg, ik zal vanaaf de screenschots uploaden.
rare melding ? ..........
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D