Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Linpus  (gelezen 2685 keer)

FrSu

  • Gast
Linpus
« Gepost op: 2012/03/18, 07:38:44 »
In een ander topic werd Linpus genoemd als een alternatief op een Eee netbookje,

www.linpus.com

Heb de website even bekeken, ziet er allemaal wel fraai uit. Vooral de Android versie/schil vind ik wel leuk, maar heb geen idee of je dit via Google Play op je Android kunt installeren of dat het via een apk moet. Kon het niet vinden.

Ook de verschillende desktopversies zien er goed uit, maar het lijkt erop dat het aantal downloads zich beperkt tot de Lite Desktop edition.

Wie heeft meer ervaring met de huidige Linpus? De oude was geen succes heb ik hier op het forum gelezen.

FrSu

  • Gast
Re: Linpus
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/18, 10:14:36 »

Re: Linpus
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/18, 10:36:01 »
Inmiddels ook een review gevonden: http://www.linuxbsdos.com/2011/12/26/linpus-lite-desktop-1-6-review/


Maar dat is nog wel de oude. De nieuwe is gebaseerd op GNOME 3.2 Heb hem gisteren gedownload en ga hem vandaag eens uitproberen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Linpus
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/18, 11:23:28 »
Ik heb ooit een Acer netboekje gekocht met een voorgeïnstalleerde Linpus. Zag er best aardig uit: Fedora met een plusje.

Maar die Linpus had een gruwelijk nadeel: er kwamen nauwelijks updates. Waardoor het besturingssysteem binnen de kortste keren zo onveilig was als de pest: algemeen bekende en "in het wild" geëxploiteerde veiligheidsgaten in vele softwarepakketten, werden simpelweg nooit en te nimmer gerepareerd.  :o

Kortom: ik vertrouw die ontwikkelaars van Linpus voor geen vijf centen. Ze zijn volstrekt onbetrouwbaar qua veiligheidsupdates. En dat is in mijn ogen een absolute doodzonde voor een distributie.  :evil:

Re: Linpus
« Reactie #4 Gepost op: 2012/03/18, 14:29:50 »
Uhm, gezien het feit dat de voorgaande versie aan deze (15-3) in november 2011 was, wordt het gewoon prima bijgehouden tegenwoordig. De nieuwste versie heeft ook gewoon kernel 3.2 Ze doen het nu beter dan eerst. Everybody deserves a second chace.

FrSu

  • Gast
Re: Linpus
« Reactie #5 Gepost op: 2012/03/18, 14:49:18 »
Chase of chance? =D

Re: Linpus
« Reactie #6 Gepost op: 2012/03/18, 15:02:32 »
Oeps, chance natuurlijk =D

Tip aan allen: de CD die je download is een recovery CD, maar is gewoon voor installatie te gebruiken. Gewoon de partitie klikken waar je naar toe wilt restoren en dan installeert ie keurig het systeem op die partitie :)

FrSu

  • Gast
Re: Linpus
« Reactie #7 Gepost op: 2012/03/18, 15:03:52 »
En, wat is je eerste indruk?

Re: Linpus
« Reactie #8 Gepost op: 2012/03/18, 15:10:54 »
Prima, vrij kaal, maar dat is natuurlijk prima om mee te beginnen :)
Zit wel in Fallback Mode, maar met een echte installatie (hetzij op PC, hetzij op EEE PC) zal dat natuurlijk meteen goed gaan. Moet even kijken of VB me de gastuitbreidingen wil laten installeren.

Offline Roel1963

  • Lid
Re: Linpus
« Reactie #9 Gepost op: 2012/03/21, 15:56:33 »
Prima, vrij kaal, maar dat is natuurlijk prima om mee te beginnen :)
Zit wel in Fallback Mode, maar met een echte installatie (hetzij op PC, hetzij op EEE PC) zal dat natuurlijk meteen goed gaan. Moet even kijken of VB me de gastuitbreidingen wil laten installeren.

Volgens mij moet je dan in je VB settings je 3D acceleratie aanzetten.

Re: Linpus
« Reactie #10 Gepost op: 2012/03/21, 16:25:58 »
Dat staat al aan...

FrSu

  • Gast
Re: Linpus
« Reactie #11 Gepost op: 2012/03/31, 17:22:19 »
Het is dus niet als Live CD/USB te draaien?

Re: Linpus
« Reactie #12 Gepost op: 2012/03/31, 17:36:52 »
Nope.

FrSu

  • Gast
Re: Linpus
« Reactie #13 Gepost op: 2012/03/31, 20:04:55 »
Dan wordt het geen Linpus voor mij. ;)

Re: Linpus
« Reactie #14 Gepost op: 2012/04/01, 00:05:13 »
Ik heb ooit een Acer netboekje gekocht met een voorgeïnstalleerde Linpus. Zag er best aardig uit: Fedora met een plusje.

Maar die Linpus had een gruwelijk nadeel: er kwamen nauwelijks updates. Waardoor het besturingssysteem binnen de kortste keren zo onveilig was als de pest: algemeen bekende en "in het wild" geëxploiteerde veiligheidsgaten in vele softwarepakketten, werden simpelweg nooit en te nimmer gerepareerd.  :o

Kortom: ik vertrouw die ontwikkelaars van Linpus voor geen vijf centen. Ze zijn volstrekt onbetrouwbaar qua veiligheidsupdates. En dat is in mijn ogen een absolute doodzonde voor een distributie.  :evil:

Precies de reden waarom ik die na de nodige problemen door 10.04 NBR heb vervangen. Wel mooi als Linpus nu beter wordt onderhouden. Zeker voor op die netbook was het goed ingericht op het kleine scherm.