Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: crossover ms office  (gelezen 1025 keer)

Offline bordie

  • Lid
crossover ms office
« Gepost op: 2012/12/03, 15:47:37 »
Hallo,

Ik heb MS Office 2007 succesvol geïnstalleerd met crossover 10 volgens de meldingen die op mijn scherm kwamen tijdens de installatieprocedure. Nu, na het installeren vind ik  word, excell, en powerpoint nergens terug. Het lukt me ook niet om via "rechtermuisknop - met een andere toepassing openen" een .doc document te openen met ms word, aangezien geen enkel microsoft programma tussen de lijst staat.

Via zoeken in de Dash vind ik niets terug van crossover noch microsoft. De installatiemap van crossover bevind zich in /home/user/cxoffice en MSoffice heb ik terug gevonden in /home/user/.cxoffice/Miicrosoft Office 2007

Overigens, als ik een MSprogramma met crossover wil installeren kan ik dit ook niet doen via "setup.exe - rechtermuisknop - crossover", maar moet ik de installer in de map cxoffice openen.

iemand tips?

alvast bedankt
Ubuntu 14.04 LTS 64bit
XPS M1530 (2009) - intel T8100 - nvdia 8600m GT

Offline Bloom

  • Lid
Re: crossover ms office
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/03, 15:48:27 »
Zoek in het menu naar Wine en daarin zou je dan alle Microsoft Office objecten moeten vinden.

Offline bordie

  • Lid
Re: crossover ms office
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/03, 16:16:21 »
wine is niet aanwezig in rechtermuisknop menu, wine is ook niet geïnstalleerd, enkel crossover 10.
Moet wine ook geïnstalleerd zijn?
Ubuntu 14.04 LTS 64bit
XPS M1530 (2009) - intel T8100 - nvdia 8600m GT

Re: crossover ms office
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/03, 16:42:45 »
Zoek anders in de dash even op flessenbeheer, zie je dan wat?

Re: crossover ms office
« Reactie #4 Gepost op: 2012/12/03, 16:45:56 »
Wilt gij mij niet euvel duiden als ik even met je meedenk.
Crossover, daar betaal je voor.
Kun je dan niet goedkoper Virtualbox, met een van de smaken van Windows en office installeren?
Je weet dan zeker dat het werkt. Het blijft toch altijd een beetje behelpen, ook met Wine.
Hoewel er mooie resultaten zijn.
Enfin... mijn bijdrage van 'n cent.
Xubuntu 15.04

Re: crossover ms office
« Reactie #5 Gepost op: 2012/12/03, 16:48:00 »
Klopt op zich, maar ik heb in crossover office 2007 samen met Evernote geinstalleerd, en dat blijft makkelijker en sneller dan een complete virtuele machine te starten. (just my two cents)

En, btw, crossover was een week of wat geleden gratis, inc support, dus zodoende draai ik het nu ook.

Offline Bloom

  • Lid
Re: crossover ms office
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/03, 16:50:36 »
wine is niet aanwezig in rechtermuisknop menu, wine is ook niet geïnstalleerd, enkel crossover 10.
Moet wine ook geïnstalleerd zijn?
Ja, Wine moet ook geïnstalleerd zijn. Als je CrossOver installeert, zou die dat automatisch moeten doen als Wine niet voorradig mocht zijn. Als Wine niet beschikbaar is, installeer Wine dan erbij en doe de installatie van Microsoft Office opnieuw.

Re: crossover ms office
« Reactie #7 Gepost op: 2012/12/03, 16:53:58 »
Moment, je moet nog de bestandsassociaite in crossover regelen, dat had ik ook nog niet gedaan en nu wel.

1: start crossover (flessenbeheer in de dash)
2: kies je "fles" met office
3: kies tabje configuratie scherm

Daar kies je voor associaties wijzigen.
Selecteer .docx in de lijst en aan de rechterkant wijzig je "Prioriteit" in "Toevoegen aan openen met"

Klik je dan rechts in nautilus op een docx dan kun je word kiezen.

Offline bordie

  • Lid
Re: crossover ms office
« Reactie #8 Gepost op: 2012/12/03, 17:08:30 »
nog eens volledig verwijderd en crossover opnieuw geïnstalleerd:

./install-crossover-standard-demo-10.0.0.bin
install
locate_gui.sh:error:  $HOME must be set correctly and be writable for --scope private
locate_gui.sh:error:  try 'locate_gui.sh --help' for more information
Use of uninitialized value in concatenation (.) or string at /home/jord/cxoffice/lib/perl/CXAssocCheck.pm line 52.
cxassoc:error: unable to create '/cxassoc/Scripts': mkdir /cxassoc: Toegang geweigerd at /home/jord/cxoffice/lib/perl/CXUtils.pm line 643

Use of uninitialized value in concatenation (.) or string at /home/jord/cxoffice/lib/perl/CXAssocCheck.pm line 52.
cxassoc:error: unable to create '/cxassoc/Scripts': mkdir /cxassoc: Toegang geweigerd at /home/jord/cxoffice/lib/perl/CXUtils.pm line 643

Use of uninitialized value in concatenation (.) or string at /home/jord/cxoffice/lib/perl/CXAssocCheck.pm line 52.
cxassoc:error: unable to create '/cxassoc/Scripts': mkdir /cxassoc: Toegang geweigerd at /home/jord/cxoffice/lib/perl/CXUtils.pm line 643

locate_gui.sh:error:  $HOME must be set correctly and be writable for --scope private
locate_gui.sh:error:  try 'locate_gui.sh --help' for more information
Use of uninitialized value in string eq at /home/jord/cxoffice/lib/perl/CXMenuShortcut.pm line 13.
Traceback (most recent call last):
  File "/home/jord/cxoffice/bin/cxtie", line 379, in <module>
    sys.exit(main())
  File "/home/jord/cxoffice/bin/cxtie", line 368, in main
    return register(options.cxroot)
  File "/home/jord/cxoffice/bin/cxtie", line 199, in register
    wconfig.lock_file()
AttributeError: 'NoneType' object has no attribute 'lock_file'

"flessenbeheer" in dash typen levert geen resultaat...
Ubuntu 14.04 LTS 64bit
XPS M1530 (2009) - intel T8100 - nvdia 8600m GT

Offline bordie

  • Lid
Re: crossover ms office
« Reactie #9 Gepost op: 2012/12/03, 17:56:47 »
andere versie van crossover geinstalleerd, en nu lijkt alles al iets beter te werken.

de dash vindt nu wel de geInstalleerde crossover. Ik kan word, excell en powerpoint openen via "rechtermuisknop - uitvoeren met crossover(openen)", maar deze .exe bestanden zitten in /home/.cxoffice/Microsoft office 2007/drive_c/Programfiles/Microsof Office/Office12 . Vrij omslachtig dus... en een snelkoppeling op bureablad werkt ook niet.

een .docx, .xslx, .pptx openen rechtstreeks gaat niet, openen met ms word staat er tussen, maar er gebeurt niets als ik er op klik.

Hoe kan dat gefixt worden?
alvast bedankt voor alle tips!

edit: .doc, .xls, .ppt kan ik wel openen met rechtermuisklik
edit2: dash vindt nu ook de geïnstalleerde MS office programmas
« Laatst bewerkt op: 2012/12/03, 18:24:35 door bordie »
Ubuntu 14.04 LTS 64bit
XPS M1530 (2009) - intel T8100 - nvdia 8600m GT

Re: crossover ms office
« Reactie #10 Gepost op: 2012/12/03, 20:15:45 »
wine is niet aanwezig in rechtermuisknop menu, wine is ook niet geïnstalleerd, enkel crossover 10.
Moet wine ook geïnstalleerd zijn?
Ja, Wine moet ook geïnstalleerd zijn. Als je CrossOver installeert, zou die dat automatisch moeten doen als Wine niet voorradig mocht zijn. Als Wine niet beschikbaar is, installeer Wine dan erbij en doe de installatie van Microsoft Office opnieuw.

CrossOver is gebouwd op Wine en dus een standalone programma. Wine zelf hoeft dus helemaal niet geïnstalleerd te zijn.