Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie zorgen  (gelezen 603 keer)

Offline fmeima

  • Lid
Installatie zorgen
« Gepost op: 2011/10/15, 12:50:25 »
Ik ben nieuw op dit forum na enkele jaren " af en aan"  linux gebruiker te zijn geweest.  Meestal in een dual boot met windows 7 32 bits (deel van mijn werk-gerelateerde software kan alleen via windows). Ik had 11.04 en dat ging goed. Toen kreeg ik een vraag om te updaten naar de " Onager"  versie, 11.10. Heb ik gedaan. Echter: daar kwam een versie uit met een desktop die niet functioneerde, alleen een soort van file manager, geen toegang tot software, niets. Wel als " guest account"  maar niet als mijzelf.
Toen maar weer terug naar een LTS versie, dat was 10.04.  Installatie geen probleem, maar ik had gehoopt dat er over de niet functionerende versie heen geinstalleerd zou worden. Maar nu heb ik drie besturingssystemen: Windows (doet het)  Ubuntu 10.04 LTS (doet het prima)  en een ge-upgrade 11.10 (werkt nog steeds niet).
Dan maar een nieuwe installatie 11.10 gedownload, maar ook daar lukt het niet eenvoudig om te installeren over een bestaande 11.10 heen. Kan waarschijnlijk wel, maar dan heb je verstand nodig van partities en dat heb ik niet, dus niet aagedurfd.
Mijn vraag: is er ergens een winkel of een persoon die gewoon als betaalde dienst mijn problemen kan oplossen op mijn PC?  De meeste forum hulp die ik lees is voor mij geheel onbegrijpelijk. Jammer, want ik vind Linux een sympathiek systeem en als het werkt werkt het als een trein... Ik woon in de  regio Deventer.
Fokke Meima

Offline HarzG

  • Lid
Re: Installatie zorgen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/15, 13:08:11 »
Welkom Fokke,

Kijk maar op de kaart en zoom in op Deventer. Kjk wie bij je in de buurt zit en vraag een steunpunt voor een afspraak.

Groet,
HarzG
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Installatie zorgen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/15, 13:11:23 »
HarzG was me net voor, maar er is een kaart gemaakt met steunpunten.
Deze helpen je meestal gewoon voor niets ... of een kopje koffie  ;)

http://kaart.ubuntu-nl.org/

Als ik zo kijk naar de kaart in de omgeving die je aangaf, zouden er in iedergeval 5 hulpvaardige Ubuntu gebruikers zijn.
NOTE: Gebruiker tiempjuuh is nogal redelijk aktief hier, dus is wel een berichtje waard.
« Laatst bewerkt op: 2011/10/15, 13:16:27 door donpedroII »
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatie zorgen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/15, 14:02:00 »
« Laatst bewerkt op: 2011/10/15, 14:03:40 door Pjotr »

Offline fmeima

  • Lid
Re: Installatie zorgen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/18, 00:14:25 »
Dank voor de tips. Ik heb het kunnen oplossen dankzij de website met tips. Beetje zweet in de handen maar het geknutsel met partities was toch goed te doen. Dank!