Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox langzaam surfen  (gelezen 2712 keer)

Firefox langzaam surfen
« Gepost op: 2008/05/23, 00:56:21 »
Heb een dual boot systeem XP/Hardy. Gebruik bij beide de laatste Firefox versie echter FF onder XP is aanmerkelijk sneller wat betreft openen van pagina's en surfen in het algemeen.

Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik onder Hardy dit aanpassen?

Dwarrel

  • Gast
Firefox langzaam surfen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/23, 06:43:36 »
Je zou versie 2 van FF op hardy kunnen zetten. Heb ik zelf ook aangezien ik vind dat versie 3 nog niet helemaal af is. Bij mij scheelde dit zeker een groot gedeelte van de snelheid.

Firefox langzaam surfen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/23, 09:18:51 »
FF versie 2.0.14 geinstalleerd. Brengt geen verbetering.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Firefox langzaam surfen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/23, 10:26:11 »
Citaat van: Livio_Livius
FF versie 2.0.14 geinstalleerd. Brengt geen verbetering.
Als ik het goed begrepen heb van eerdere bijdragen van je, werk jij met een tot 8.04 opgewaardeerde 7.10. Probeer eens een *schone* installatie van 8.04? Misschien zijn al je problemen dan in één klap opgelost.

Methode:
http://computertip.googlepages.com/opwaarderen

Firefox langzaam surfen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/23, 10:36:39 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: Livio_Livius
FF versie 2.0.14 geinstalleerd. Brengt geen verbetering.
Als ik het goed begrepen heb van eerdere bijdragen van je, werk jij met een tot 8.04 opgewaardeerde 7.10. Probeer eens een *schone* installatie van 8.04? Misschien zijn al je problemen dan in één klap opgelost.

Methode:
http://computertip.googlepages.com/opwaarderen
Had ik al aan gedacht. Maar 1 probleem. Heb 8.04 DVD gebrand op verschillende branders. Op mijn desktop kom ik ook in het opstartscherm voor installatie. Maar na als ik Install Ubuntu doe of Try Ubuntu without changes dan gebeurt erna 5 sec. niets meer. Krijg dan op mijn scherm een horizontale balk met regenboog kleuren van ca 2 mm over het midden van het scherm.

Aan de CD's kan het niet liggen want op ander pc werken deze gewoon.

Is ernog een andere manier voor clean install zonder DVD?

Firefox langzaam surfen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/23, 11:27:29 »
Ben nu bezig om de alternate versie te downloaden. Kijken of het hiermee wel lukt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Firefox langzaam surfen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/23, 11:31:36 »
Citaat van: Livio_Livius
Ben nu bezig om de alternate versie te downloaden. Kijken of het hiermee wel lukt.
OK. Tip: laat de CD zichzelf voor installatie wel even controleren op integriteit: "Check CD for defects" in het opstartmenu van de CD.

Let op: doe deze controle in de computer waarop je Ubuntu wil gaan installeren! De ene CD-speler is de andere niet.....

Firefox langzaam surfen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/23, 15:43:01 »
Citaat van: pjotr123
OK. Tip: laat de CD zichzelf voor installatie wel even controleren op integriteit: "Check CD for defects" in het opstartmenu van de CD.

Let op: doe deze controle in de computer waarop je Ubuntu wil gaan installeren! De ene CD-speler is de andere niet.....
Clean install gedaan met Alternate CD daarna alle aanbevelingen van Pjotr123 op zijn website uitegevoerd, media, mp3, etc.

Tevens Firefox 2.0.0.14 geinstalleerd.

Conclusie: FF bllijft langzamer surfen onder Ubuntu t.o.v. XP.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Firefox langzaam surfen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/23, 15:55:24 »
Citaat van: Livio_Livius
Citaat van: pjotr123
OK. Tip: laat de CD zichzelf voor installatie wel even controleren op integriteit: "Check CD for defects" in het opstartmenu van de CD.

Let op: doe deze controle in de computer waarop je Ubuntu wil gaan installeren! De ene CD-speler is de andere niet.....
Clean install gedaan met Alternate CD daarna alle aanbevelingen van Pjotr123 op zijn website uitegevoerd, media, mp3, etc.

Tevens Firefox 2.0.0.14 geinstalleerd.

Conclusie: FF bllijft langzamer surfen onder Ubuntu t.o.v. XP.
Waarom Firefox 2? FF 3 is veel sneller. Wel even de sqlite-toestand uitschakelen:
http://computertip.googlepages.com/enkelebekendefouteninubuntu
(nummer 1)

Verder kun je ook lichtgewicht Epiphany en Opera gebruiken.

Firefox langzaam surfen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/23, 16:33:27 »
Citaat van: pjotr123
Waarom Firefox 2? FF 3 is veel sneller. Wel even de sqlite-toestand uitschakelen:
http://computertip.googlepages.com/enkelebekendefouteninubuntu
(nummer 1)

Verder kun je ook lichtgewicht Epiphany en Opera gebruiken.
Weer terug naar FF3 en tips uitgevoerd. Enigzins sneller maar FF onder XP blijft sneller in vergelijking met het openen van dezelfde paginaś. Bijv forum/ubuntu.

Firefox langzaam surfen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/23, 18:44:23 »
Kan ik middels een bepald programma mijn up/download snelheid in Ubuntu bekijken?

Of is er een andere manier om te kijken of bijv. modem wel goet staat? Ubuntu server connecten duurt echt eeuwig terwijl onder Win als een speer.