Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vreemd scherm probleem  (gelezen 608 keer)

pieter27

  • Gast
vreemd scherm probleem
« Gepost op: 2007/12/23, 12:21:12 »
Ik ben net ubuntu (Gutsy) aan het installeren op een oude Thinkpad A21m. De live cd erin geplugd, alles lijkt goed te gaan, maar tijdens de opstart (wanneer ie op zoek gaat of alles [OK] is) geeft ie ineens: ibm system detected this module may corrupt your serial eeprom.

Verder niet veel rekening mee gehouden en gewoon laten opstarten. Als we dan in ubuntu zitten met de live-cd, geeft ie maar de helft van het scherm weer. De onderkant is wazig en als ik bijvoorbeeld firefox opende, geeft ie wel de kader van het venster, maar niet de inhoud (het blijft gewoon wit).

Weet iemand wat er mis zou kunnen zijn en wat ik er mee moet doen?

Edit: daarnet ook xubuntu eens geprobeerd en dat gaf hetzelfde probleem.

vreemd scherm probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/23, 13:00:54 »
Misschien heb je iets aan deze link. Het lijkt dat er niet iets mis kan gaan, maar dat die melding eerder betekend dat er voorkomen is dat er iets mis kan gaan.

http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-287130.html

pieter27

  • Gast
vreemd scherm probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/23, 13:08:13 »
bedankt voor de link. Blijkbaar heeft die foutmelding niet direct met het video-probleem te maken. De foutmelding betekent dat de standaard opstart (windows) aangepast wordt (of zoiets).

Tis vreemd: ik geraak dus in ubuntu, maar het scherm is daar mooi in twee verdeeld: eens onder de helft met de muis, zie ik het pijltje niet meer. Alle vensters die eronder komen zijn ook niet leesbaar. De onderste helft is niet zwart of zo, maar is vooral wazig.