Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flock instaleren?  (gelezen 1293 keer)

WillemM

  • Gast
Flock instaleren?
« Gepost op: 2008/09/28, 21:43:54 »
Ik las op de site van Fon wat over een webbrowser Flock, zag dat deze ook onder Linux draaid dus dacht laat ik hem eens instaleren, kom ik erachter dat ik niet weet HOE iets te instaleren buiten synpatic.
Klinkt mijzelf erg stom in de oren, maar HOE instaleer je zoeiets??
Niet dat ik nu zograag die Flockbrowser wil hebben, maar ik wil wel weten hoe ik iets kan instaleren.

Mvrgr

Willem

Skilltone

  • Gast
Flock instaleren?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/28, 21:53:15 »
is er van de flock browser een .debn bestand, dan kan je hem zo installeren. is het een tr.gz bestand, dan moet je vaak compileren, en dat raad ik jou niet aan. hoop werk, en weten wat ej aan het doen bent.

mvg

martin

WillemM

  • Gast
Flock instaleren?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/28, 21:58:57 »
Bedankt voor het snelle antwoord, het is inderdaad een tar.gz.
Als ik het goed begrijp moet je dus voor ieder programma dat je wil instaleren eerst het een en ander aan code schrijven?

Mvrgr

Willem

Flock instaleren?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/28, 22:01:37 »
Ik pluk die tar.gz even van de site af, even kijken hoe dat in elkaar steekt ;)

edit: Gewoon die tar.gz uitpakken (rechtermuisknop, en dan iets van archief uitpakken). In de map die je dan krijgt zit al een hele installatie van flock. Je kan dan gewoon flock opstarten door op het bestand "flock" te klikken, waarop je een keuze-venster krijgt. Kies hier voor "uitvoeren¨, en flock start op.

Op getdeb.net zijn ook deb-bestanden te vinden van flock. Rechtsboven die site kan je je zoekopdracht invoeren. Een gedownloade deb kan je installeren met een dubbelklik op het bestand, en de rest volgt vanzelf.

trouwens, het is inderdaad wel een erg relaxte browser. Youtube e.d. werken er erg goed op, ware het niet dat mijn cpu wel zwaarder wordt belast dan bij opera.
Op de chat te vinden als debiantux

Speedboy

  • Gast
Flock instaleren?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/28, 22:05:40 »
Die tar kan je gewoon uitpakken naar je persoonlijke map en dan flock openen door 2 keer te klikken op flock-browser > uitvoeren. (Geen compilen nodig, het werkt onmiddelijk) Ik raad je aan om een snelkoppeling te maken naar dat flock-browser bestand.


Flock instaleren?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/29, 00:42:21 »
Ik weet niet hoe het met flock zit maar de meeste open source projecten hebben een eigen repository voor Ubuntu Hardy die je toe kan voegen aan je softwarebronnen, Op die manier kun je het gewoon via synaptic installeren en ontvang je automatisch updates, iets wat je niet hebt als je losse .deb of tar.gz formaat downloadt.

Speedboy

  • Gast
Flock instaleren?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/29, 01:00:51 »
Citaat van: leoquant
: http://www.flock.com/faq/show/30#q_9069
of: http://brentroos.com/2006/07/24/install-flock-on-ubuntu/
komt ietsje meer bij kijken
Dit is gewoon de uitgebreide manier, je kan het gewoon in je persoonlijke map uitpakken en dan een starter op je gnomebalk, bureaublad of menulijst maken die verwijst naar flock-browser.  Werkt perfect hoor (zo gebruik ik flock al maanden zonder ook maar een probleem) en minder werk.