Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evulution contra Thunderbird  (gelezen 744 keer)

Offline maxboor

  • Lid
Evulution contra Thunderbird
« Gepost op: 2011/10/17, 16:48:34 »
In eerste instantie draait 11.10 geweldig
Wel enige opmerkingen:...
Een nieuwe starter maken lijkt niet mogelijk door op het bureaublad rechts te klikken met de muis
De vraag is dus of er een andere manier is

Ten tweede,,, bij het mailprogram Evolution is het mogelijk om simpel een back-up te maken en terug te halen.
Met Thunderbird wat gebruikt wordt op 11.10 kan deze back-up niet terug gehaald worden.
Ik heb al op 11.10 het Thunderbird vervangen door evolution middels het softwarecentrum , het werkt wel
maar geeft geen vertrouwen.
Wie weet raad

Offline vanadium

  • Lid
Re: Evulution contra Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/17, 20:45:16 »
Wie weet raad
Ik, ik, ik !!!  =D

Citaat
Een nieuwe starter maken lijkt niet mogelijk door op het bureaublad rechts te klikken met de muis
De vraag is dus of er een andere manier is
Geloof het of niet, maar deze "owerwetse" manier van werken wordt niet meer ondersteund. Launchers moeten nu van betrouwbare bronnen komen, en je plaatst ze waar ze horen: links in de launcher.
Citaat
Ten tweede,,, bij het mailprogram Evolution is het mogelijk om simpel een back-up te maken en terug te halen.
Onder de motorkap bewaren beide programma's de mails in éénzelfde, uitwisselbaar bestandsformaat, het mbox formaat. Het volstaat de mbox bestanden van onder het evolution profiel te verplaatsen naar de juiste locatie onder het thunderbird profiel.

Offline maxboor

  • Lid
Re: Evulution contra Thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/20, 12:05:45 »
Erg jammer van die starters, ik gebruikte er een 100 tal die ik op een aparte map geplaatst heeft
Deze map met een USB-stick op het bureaublad geplaatst en dit werkt 

Bedankt voor de tip van de mailprograms
Hierdoor ben ik er uit gekomen.