Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xbox 360 en uPnP server's  (gelezen 3261 keer)

Timk

  • Gast
Xbox 360 en uPnP server's
« Gepost op: 2009/06/23, 22:55:29 »
Ik worstel al een tijdje met mijn ubuntu home server (jaunty jackalope). ik ben vrij nieuw in de linux wereld maar het lukt me aardig al kost het me misschien iets meer tijd. Maar ik loopt nu toch echt vast.

De eerste is heeft iemand ervaring met x360mediaserve, fuppes, ushare of soort gelijke uPnP servers die werken met de xbox 360 en zo ja welke is nou het beste om zowel je muziek als je films te delen.
Ik ben zelf vast gelopen met fuppes en ushare werkte ook niet flekkeloos maar dit zal wel op te lossen zijn als iemand nog een goede tut weet is deze ook erg welkom.

Ik heb nu x360mediaserve draaien maar deze is erg beperkt in webinterface en mogelijkheden. Fuppes leek mij een goed alternatief maar na veel stoeien wilde het maar niet lukken. Ushare werkte wel half maar kon mijn grote muziek collectie niet goed indexeren volgens mij.

Mocht er hier mensen zijn met ervaring met ubuntu en xbox 360 zou ik graag wat wijze woorden willen horen!

Alvast bedankt



Re: Xbox 360 en uPnP server's
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/24, 10:45:12 »
Ik heb geen ervaring hiermee en geen Xbox dus moet het doen van externe info.

Zie toch veel mensen die plezier hebben met x360mediaserve, maar jij vind het te beperkt.

Daarnaast word door veel mensen TwonkyMedia aangeraden, die schijnt goed en erg makkelijk te zijn.
Probleem is dat die geld kost.
Goede nieuws is wanneer je de "linux manual install" download en installeerd de Trail periode niet eindigt. ?

http://www.twonkymedia.com/

Download: http://www.twonkymedia.com/server_download.html
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Xbox 360 en uPnP server's
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/24, 11:12:31 »
Ik heb zelf ushare gebruikt, en kijk al maaanden op deze manier films op me tv vanaf me xbox.. had toen niet verder gegoogelt omdat het gewoon werkt ;). How-to gegooglt maar kon hem zo snel niet voor je vinden.

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Xbox 360 en uPnP server's
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/24, 11:20:13 »
Upnp met de 360 heb ik zelf geen ervaring mee wel met de ps3.
Hier staat wel het 1 en ander over Ushare: http://ushare.geexbox.org/
En misschien heel raar maar het schijnt tocht echt te werken is de ps3mediaserver hier te vinden: http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list?q=label:Featured
Voor de ps3 werkt die ps3mediaserver perfect en naar het schijnt de laatste versie ook voor de 360

Let wel als je de ps3medieserver gaat proberen instaleer ffmpeg en uit mijn hoofd gezegt mencoder nog even in synaptic.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Timk

  • Gast
Re: Xbox 360 en uPnP server's
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/24, 11:45:59 »
Ushare kreeg het bij mij niet voor elkaar al mijn muziek en films te indexeren. Het was zelfs zo dat de films niet te bereiken tenzij ik alle andere gedeelde mappen uit zetten. X360mediaserve doet alleen mijn muziek en dat doet hij goed. Maar helaas geen films.

Twonky heb ik inderdaad ook geprobeert maar kreeg ook niet niet goed werkend. De Xbox zag hem wel maar ik kon geen films nog muziek starten!

Ps3Mediaserver zal ik een proberen.

Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Xbox 360 en uPnP server's
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/24, 11:52:50 »
Ik denk dat je een goede kans maakt met de Ps3mediaserver.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Timk

  • Gast
Re: Xbox 360 en uPnP server's
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/02, 14:38:46 »
Ik heb eindelijk tijd gevonden om ze beginnen. Nu heb ik de package gedownload en uitgepakt maar als ik PMS.sh start krijg ik de volgende fout.

(.:3823): Gtk-WARNING **: cannot open display:

De fout mag dan vrij duidelijk is er een mogelijkheid dit programma gewoon command line te draaien. Ik wil graag mijn server als server houden zonder desktop omgeving!

Als iemand mij naar een goede tut kan wijzen zou dit ook heel mooi zijn want die kan ik voor linux op het command line niveau niet vinden.


Offline bas.

  • Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Xbox 360 en uPnP server's
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/02, 21:53:38 »
Het zou comand line moeten kunnen maar daar weet ik de code niet voor, misschien iemand anders wel.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Timk

  • Gast
Re: Xbox 360 en uPnP server's
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/03, 12:23:06 »
Ik heb het gevonden door te starten met "PMS.sh console" starten doet hij hij is ook te vinden. jammer alleen dat ik niet weet hoe ik hem moet instellen.

Is er niet een mogelijkheid tot een tijdelijk kleine desktop omgeving of iets dergelijks omdat even snel te regelen?

Offline kamelot

  • Lid
Re: Xbox 360 en uPnP server's
« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/03, 13:58:00 »
je ken proberen om even snel gnome core te installeren .
Dit is alleen de basis van gnome en gebruikt zeer weinig werkgeheugen .
Heb het zelf wel is geprobeerd een draaide toen op 79MB inclusief firefox.

Je installeert het door sudo apt-get install gnome-core te doen in de terminal

Weet niet of hij dan gelijk nautilus installeert er bij maar die ken je dan weer installeren door .

sudo apt-get install nautilus
Humankind cannot gain anything without first giving something in return.
To obtain, something of equal value must be lost

Re: Xbox 360 en uPnP server's
« Reactie #10 Gepost op: 2009/09/20, 12:16:28 »
Ben zelf ook nogsteeds opzoek naar een goede upnp server voor de muziek. Voor films gebruik ik ushare.
Lastig van ushare is dat het /etc/init.d/ushare script niet helemaal goed is waardoor hij hem standaard niet met de -x optie start terwijl je dit wel aangeeft in de ushare.conf

Heb zelf dat initscript de kleine -x aanpassing gegeven en sindsdien werkt het voor de films in iedergeval top. (heb hem als attachment aan het bericht geplakt voor de liefhebber)

« Laatst bewerkt op: 2009/09/20, 12:18:19 door karlhungus »

Offline jeroensum

  • Lid
Re: Xbox 360 en uPnP server's
« Reactie #11 Gepost op: 2009/09/20, 22:08:19 »
Zelf gebruik ik ushare, zowel voor films als voor muziek. Vervelend genoeg mag je niet meer dan 1000 items in 1 (sub)folder hebben anders wil het niet. Ik vind het geen ideale oplossing maar 'het werkt', en dat is op dit moment voldoende voor mij :)
“Vide ne humanitatem cum animi debilitate confundas”

Re: Xbox 360 en uPnP server's
« Reactie #12 Gepost op: 2009/09/22, 14:29:48 »
Ik gebruik het zelf alleen voor films. dus tegen die 1000 items ben ik nooit aangelopen. Wel aardig om te weten voor de muziek inderdaad.
Toch een beetje matig dat die ondersteuning nog steeds zo lafjes is.