Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Steunpunt  (gelezen 2076 keer)

Steunpunt
« Gepost op: 2008/10/27, 18:35:40 »
Hoy iedereen

Net zoals de meesten hier ben ik een zeer tevreden Ubuntu gebruiker! Mijn partitie met windows draait zelden of nooit meer sinds ik Ubuntu heb ontdekt.

Zelf ken ik nogal wat van pc's, en ik ben daarenboven pc-technicus in opleiding. Er wordt bij ons op de avondles heel wat gesproken over Ubuntu, en we beseffen allen dat dit een heel uniek programma is. Op de koop toe is het gratis.

Omdat slechts heel weinig mensen dit kennen, door gebrek aan reclame oa, wil ik graag meewerken aan dit project, en me opgeven als steunpunt.
Ik heb echter wat vraagjes.

- Wordt er wel degelijk beroep op je gedaan als je je opgeeft, of gebeurd dit eerder sporadisch?
- Raak je makkelijk aan grote hoeveelheden Ubuntu-cd's, zodat je er liggen hebt als mensen een kopie aanvragen? Ik heb namelijk gehoord dat de levertijd nogal lang is, en ze één per één bestellen is dan niet echt handig..
- Heeft er iemand al nadelen van ondervonden?

Ik hoop alvast op enkele antwoorden :)
HP Pavillion dualboot Ubuntu / Vista
Het ideaal zou zijn als je elke dag zou kunnen sterven, je zou vrienden met hopen hebben. F.Dorin

Offline Dave

  • Lid
Steunpunt
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/27, 19:27:00 »
het bestellen van cd's maakt niet uit of je steunpunt bent.
Mijn ervaring met de steunpuntenkaart is niet om over naar huis te schrijven.
cdtje afhalen is overal prima maar verdere hulp is al snel teveel gevraagd en had dus beter niet aangevinkt kunnen worden.

Verder een paar maal een email over een gratis cd en na het antwoord dat die afgehaald kon worden of langs gebracht wanneer in de buurt bleef het verder stil.

Van de mond op mond heb ik meer "werk" en goede reacties.

Offline siegi

  • Lid
Steunpunt
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/27, 19:33:28 »
Als je gewoon via shippit een aantal cd's besteld kom je zeker toe.
Ik heb ongeveer 4 mensen per jaar.

Steunpunt
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/27, 19:33:36 »
Wat ik bedoel met die cd's, is dat je een goede motivatie moet hebben om er meer dan 1 te bestellen. Is het zo moeilijk om daar aan te raken dan?
Ik zou het enige steunpunt zijn hier in een directe straal van 10km, stel dat ik dan verschillende aanvragen krijg?

Alvast bedankt voor je reactie :)
HP Pavillion dualboot Ubuntu / Vista
Het ideaal zou zijn als je elke dag zou kunnen sterven, je zou vrienden met hopen hebben. F.Dorin

Steunpunt
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/27, 19:35:29 »
Citaat van: siegi
Als je gewoon via shippit een aantal cd's besteld kom je zeker toe.
Ik heb ongeveer 4 mensen per jaar.
Bedankt :)
HP Pavillion dualboot Ubuntu / Vista
Het ideaal zou zijn als je elke dag zou kunnen sterven, je zou vrienden met hopen hebben. F.Dorin

Offline Dave

  • Lid
Steunpunt
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/27, 19:51:09 »
ik vraag en krijg er meestal 15.
geef gewoon op dak servicepunt ben.
2e keer vraag ik er minder omdat de nieuwe er weer aan komt.
Deel ze overigens niet lukraak uit, vind ik zonde.
Voornamelijk met begeleiding.
Heb ik wel gedaan toen ik Kubuntu kreeg ipv bestelde Ubuntu.
Ik raakte ze anders niet kwijt.
"Ruilen" lukte ook niet via het forum met KDE fans.

Voelde me best schuldig met die Kubuntu cd's toen eigenlijk.
Bedoel, kost een vermogen die cd's allemaal te versturen en zat ik met 15 stuks.
2 zijn er nog goed terecht(wat ik weet) gekomen waarvan 1 nu op Ubuntu overgeschakeld is onlangs.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Steunpunt
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/27, 20:10:50 »
Citaat van: Dave
Van de mond op mond heb ik meer "werk" en goede reacties.
Hier heb ik dezelfde ervaring, persoonlijk contact en begeleiding gaat boven alles !
Ooit van iemand als dank 100 blanko CD's gekregen (nogmaals bedankt) en het branden doe ik zelf.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Steunpunt
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/27, 20:20:31 »
Ik heb me nu tiental cd'tjes besteld, en ik heb me opgegeven als steunpunt.

Duurt het echt zolang als er op de site staat, voor je de cd'tjes krijgt?
HP Pavillion dualboot Ubuntu / Vista
Het ideaal zou zijn als je elke dag zou kunnen sterven, je zou vrienden met hopen hebben. F.Dorin

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Steunpunt
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/27, 20:47:00 »
Branovitsj: op het moment is de steunpunten-kaart offline, hier wordt wel aan gewerkt.

Als je bij Shipit hebt besteld, kan het inderdaad een tijdje duren voordat je de CDs binnen krijgt. De levertijd kan wel variëren; de ene keer duurt het langer dan de andere keer.

Steunpunt
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/27, 20:48:07 »
Citaat van: Sander50
Branovitsj: op het moment is de steunpunten-kaart offline, hier wordt wel aan gewerkt.

Als je bij Shipit hebt besteld, kan het inderdaad een tijdje duren voordat je de CDs binnen krijgt. De levertijd kan wel variëren; de ene keer duurt het langer dan de andere keer.
Steunpuntenkaart offline? Daar heb ik precies toch niks van gemerkt?
Het leek hier goed te werken?
HP Pavillion dualboot Ubuntu / Vista
Het ideaal zou zijn als je elke dag zou kunnen sterven, je zou vrienden met hopen hebben. F.Dorin

Steunpunt
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/27, 20:58:07 »
Citaat van: arie
Citaat van: Branovitsj
Steunpuntenkaart offline? Daar heb ik precies toch niks van gemerkt?
Het leek hier goed te werken?
alle, dan moet je haast wel uit Belgie komen, die kaart schijnt nog wel online te zijn
Goed geraden ;)
HP Pavillion dualboot Ubuntu / Vista
Het ideaal zou zijn als je elke dag zou kunnen sterven, je zou vrienden met hopen hebben. F.Dorin

Offline rman

  • Lid
Steunpunt
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/03, 18:30:25 »
Hoi Mensen,

Ik ben al meer dan een jaar steunpunt en heb enkele mensen geholpen. Voor mij is het een leuke en zinnige manier om mijn linux kennis te vergroten. Ik leer nu voor de LPIC 1.

Tot nu toe branden ik zelf een cd voor een aanvrager en vraag ik een blanke cd terug.(hoef niet-  mag wel) Ik begrijp nu dat je je als steunpunt ook meerdre cd's kan bestellen. Ik denk dat ik dit maar ga doen.
steunpunt: Delft
Happy throngs, where ever you go