Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen pictogrammen meer  (gelezen 1163 keer)

Creachimpy

  • Gast
Geen pictogrammen meer
« Gepost op: 2008/09/25, 19:52:28 »
Na de upgrade naar Ubuntu 8.04 heb ik opeens geen pictogrammen meer in mijn menu's? Ook de dekstop achtergrond is niet te zien. Alles staat wel netjes ingesteld enzo via het menu "uiterlijk".

Bij het uitvoeren van een hardwaretest zag ik ook geen gestreepte balkjes (?) op mijn scherm. Hiervoor draaide ik 7.10 en daar werkte alles wel goed. Ook op de 11 andere PC's die exact dezelfde hardware hebben en exact dezelfde upgrade hebben gehad draait ook alles prima.

Iemand een idee aan wat het kan liggen??

Creachimpy

  • Gast
Geen pictogrammen meer
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/02, 09:23:16 »
Nog steeds heb ik hier geen oplossing voor gevonden btw... Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit probleem kan aanpakken??

Offline perry2

  • Lid
Geen pictogrammen meer
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/02, 09:30:25 »
Ik probeer mijn weinige kennis in ubuntu toe te passen om andere te helpen, maar ik heb nu nog geen oplossing voor je probleem.
Ik heb beetje liggen google en kwam hier op uit. Misschien dat dit een deel van je probleem oplost?

Misschien is het zowieso wel slim om even dit config scherm te gebruiken om oplossingen te vinden voor je pictogrammen probleem ?!?

sudo gconf-editorMisschien heb je er niets aan, maar is iig beter dan niets
#540211
how do you create a user in linux?
<@Viceroy> you can't, if you use linux you're going to live alone forever

Geen pictogrammen meer
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/02, 09:35:48 »
Als je een andere user aanmaakt en hiermee inlogt doet het probleem zich dan ook voor?

Creachimpy

  • Gast
Geen pictogrammen meer
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/02, 10:36:39 »
Citaat van: AutoStatic
Als je een andere user aanmaakt en hiermee inlogt doet het probleem zich dan ook voor?
Mjups... hetzelfde probleem als ik een nieuwe user aanmaak.

Creachimpy

  • Gast
Geen pictogrammen meer
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/02, 10:43:48 »
Citaat van: psmul
Ik probeer mijn weinige kennis in ubuntu toe te passen om andere te helpen, maar ik heb nu nog geen oplossing voor je probleem.
Ik heb beetje liggen google en kwam hier op uit. Misschien dat dit een deel van je probleem oplost?

Misschien is het zowieso wel slim om even dit config scherm te gebruiken om oplossingen te vinden voor je pictogrammen probleem ?!?

sudo gconf-editorMisschien heb je er niets aan, maar is iig beter dan niets
Alvast bedankt voor jouw denkwerk! Ik heb wat zitten neuzen in de gconfig editor, maar het ziet er nogal complex uit en dus zal ik er maar wijselijk afblijven.. ;)

Ondertussen is het me wel toevallig gelukt om de iconen in het menu terug te doen verschijnen als ik (per user) via het menu "uiterlijk" de aangevinkte checkbox "iconen in menu tonen" uitvink, op toepassen klik en deze checkbox daarna terug aanvink.

Helaas heb ik de desktopachtergrond er nog niet op dezelfde manier doorgekregen... Ik vermoed dat er een packet niet goed geïnstalleerd werd met de update en/of dat een oud-configuratiebestand niet-compatibel is met dit nieuwe packet. Misschien dat het herinstalleren van dit packet het probleem oplost?? Maar welk packet is er verantwoordelijk voor de achtergrond & omgeving??

Offline perry2

  • Lid
Geen pictogrammen meer
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/02, 10:57:23 »
Citaat van: Creachimpy
Maar welk packet is er verantwoordelijk voor de achtergrond & omgeving??
gnome-desktop-environment ... ?
#540211
how do you create a user in linux?
<@Viceroy> you can't, if you use linux you're going to live alone forever

Creachimpy

  • Gast
Geen pictogrammen meer
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/02, 13:56:42 »
Citaat van: psmul
Citaat van: Creachimpy
Maar welk packet is er verantwoordelijk voor de achtergrond & omgeving??
gnome-desktop-environment ... ?
Hmmz.. ik heb dit packet nu geïnstalleerd, maar het enigste wat het deed was een aantal wallpapers toevoegen aan de lijst. Als ik er dan zo een aanduid, dan krijg ik enkel de achtergrondkleur te zien en niet de wallpaper... Ik heb dan eens gezocht op "desktop" en alle packets die geïnstalleerd stonden en daar betrekking op hadden heb ik opnieuw geïnstalleerd; maar ook dit had geen effect.