Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] POP3-account verschijnt niet in KMail  (gelezen 359 keer)

Offline JvH

  • Lid
[OPGELOST] POP3-account verschijnt niet in KMail
« Gepost op: 2014/08/17, 16:27:42 »
Goedemiddag,

Na een vrije lange periode van inactiviteit op Linuxgebied ben ik pas weer begonnen aan mijn Ubuntu-avontuur.

Op het moment ben ik me voornamelijk nog aan het oriënteren op de distro waar ik verder mee wil werken. Belangrijkste criterium daarbij is dat ik zonder al teveel kunst- en vliegwerk het systeem zo kan instellen dat ik de desktop kan inzoomen. Dit vanwege mijn slechte zicht.
Eerst heb ik Ubuntu geprobeerd, maar dat gaat hem voor mij toch niet worden. Na enkele releases Unity ervaren te hebben is mijn conclusie toch dat het niet helemaal voldoet aan mijn wensen. Daarnaast werkt de Compiz-feature 'Advanced Zoom Desktop' net niet 100%.
Volgende stap was Xubuntu. Ik ben zo ver gekomen dat 'Advanced Zoom Desktop' werkte, maar het schakelen van en naar Compiz ging toch niet helemaal van een leien dakje.
Nu ben ik bezig met Kubuntu. De eerste indrukken zijn positief. Op een schone installatie is de Zoomfeature in een mum van tijd ingesteld. Dat maakt van Kubuntu een serieuze kandidaat.

Nu ben ik dus bezig met het inrichten van mijn Kubuntu-installatie. Bij het instellen van KMail liep ik tegen de eerste hindernis aan.
Ik heb 3 mailaccounts: een Hotmail-account, een GMail-account en een POP3-account van UPC. Het instellen van de eerste 2 gaat zonder problemen. Het instellen van het UPC-account lijkt aanvankelijk goed te gaan. Ik krijg in ieder geval geen foutmelding als ik het via de account-assistent toevoeg. Het account verschijnt echter niet in mijn mappenvenster. Ga ik naar de instellingen, dan staat het account er wel netjes bij. Herkent iemand dit probleem? Is dit makkelijk te verhelpen?
« Laatst bewerkt op: 2014/08/18, 22:29:45 door JvH »

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: POP3-account verschijnt niet in KMail
« Reactie #1 Gepost op: 2014/08/17, 18:12:52 »
Op je pop3 vraag weet ik zo geen antwoord.
Heb je Ubuntu ook al geprobeerd met Gnome fallback  Lijkt veel op de oude Gnome 2
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Offline JvH

  • Lid
Re: POP3-account verschijnt niet in KMail
« Reactie #2 Gepost op: 2014/08/17, 20:38:59 »
Citaat
Heb je Ubuntu ook al geprobeerd met Gnome fallback  Lijkt veel op de oude Gnome 2
Ik neem aan dat je doelt op gnome-session-fallback? Klinkt interessant, ik denk dat ik dat eens ga proberen.
Het lijkt goed te passen in dat wat ik zoek, namelijk zonder al teveel getweak een fijn werkbare omgeving inrichten.

Offline JvH

  • Lid
Re: POP3-account verschijnt niet in KMail
« Reactie #3 Gepost op: 2014/08/18, 22:28:55 »
BenMedia, je bent een held.
Hoewel ik nog wel het een en ander zal moeten finetunen, werkt de Gnome session fallback super. Ook de integratie met Advanced Zoom Desktop is duidelijk beter dan met Unity. Dit zou zomaar een blijvertje kunnen worden :)

EDIT: nu ik weer terug ben bij Ubuntu, ben ik ook teruggevallen op Thunderbird, waarbij het toevoegen van mijn e-mailaccounts wél zonder problemen werkt. Dus OPGELOST.
« Laatst bewerkt op: 2014/08/18, 22:30:59 door JvH »

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: [OPGELOST] POP3-account verschijnt niet in KMail
« Reactie #4 Gepost op: 2014/08/19, 05:27:55 »
Fijn dat je vraag beantwoord is.  Links onderin deze pagina kun je nu je vraag op opgelost zetten
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's