Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Fritz!Box 7360  (gelezen 1489 keer)

Offline yJi

  • Lid
Fritz!Box 7360
« Gepost op: 2015/05/19, 14:55:18 »
Wie heeft ook de 7360 en werkt ook met de NAS ervan.
Voorheen ging dat wat gemakkelijker, heb nu even niet meer door hoe mijn nas ook in mijn joybook nu weer zichtbaar wordt.
Ik wil immers al mijn iso's daarheen sturen. Maar krijg het nog niet weer zichtbaar in mijn netwerk.
Voorheen ging dat met een progje van AVM de fabrikant hiervan, maar dat progje werkt al een hele tijd  niet meer.

Dus met name zij die ook een Fritz.box 7360 hebben anders ga ik de klantenservice bellen van mijn provider.

(hopelijk ben ik nu duidelijk genoeg :blank:)
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Fritz!Box 7360
« Reactie #1 Gepost op: 2015/05/19, 15:47:58 »
Weet alleen dat na een update de nas niet meer werkte, geen idee of de nieuwe versie de nas het weer doet ! Je moet bij http://en.avm.de/  zijn niet je provider.

Offline Henkp

  • Lid
Re: Fritz!Box 7360
« Reactie #2 Gepost op: 2015/05/19, 16:26:20 »
@yLi: Heb je al in je Fritz.box 7360 gekeken of er geen nieuwe update (firmware) voor is.

Offline yJi

  • Lid
Re: Fritz!Box 7360
« Reactie #3 Gepost op: 2015/05/19, 17:57:33 »
@yLi: Heb je al in je Fritz.box 7360 gekeken of er geen nieuwe update (firmware) voor is.

Ja, heb de laatste update al voor de 7360, geeft ook al aan in het fritzbox menu!

Weet alleen dat na een update de nas niet meer werkte, geen idee of de nieuwe versie de nas het weer doet ! Je moet bij http://en.avm.de/  zijn niet je provider.
.

jij had dat dus ook al met de NAS, zou toch wel behoren te werken, richt me eerst tot mijn provider vervolgens tot  avm.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Fritz!Box 7360
« Reactie #4 Gepost op: 2015/05/19, 18:08:11 »
Heb even contact gehad met de technische dienst van XS4ALL, en zij kunnen ons daarmee niet helpen, maar ik heb wel een nummer van AVM gekregen in nederland. Dat bel ik dan morgen wel.

bedankt voor jullie adviezen.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Fritz!Box 7360
« Reactie #5 Gepost op: 2015/05/21, 10:48:13 »
Voor alle mede Fritz.box gebruikers/eigenaars van de AVM medewerkers uit Berlijn.

Dit onderstaande zou het weer laten werken onder Linux (andere opties staan er ook bij in).
't Is nogal een mondvol maar ik plaats het dus maar hieronder:

USB-opslagapparaat configureren dat is verbonden met FRITZ!Box

Met de FRITZ!Box kun je verbonden USB-opslagapparaten gebruiken als centrale opslaglocatie in het lokale netwerk ("Storage (NAS)"). Op die manier kunnen alle computers in het FRITZ!Box-thuisnetwerk toegang krijgen tot je bestanden via het FTP-protocol (bijvoorbeeld via Windows Verkenner).

Daarnaast kun je veilig gedeeld internet instellen voor de opslag (NAS). Je hebt dan via internet altijd toegang tot de bestanden op het USB-opslagapparaat.
Vereisten / Beperkingen

    Het USB-opslagapparaat moet zijn geformatteerd met het bestandssysteem NTFS, FAT/FAT32 of EXT2.

    Opmerking:Als het USB-opslagapparaat is geformatteerd met een ander bestandssysteem, kan het worden gebruikt met de FRITZ!Box via USB Remote Connection.

Opmerking:De configuratieprocedure en de opmerkingen over functies in deze handleiding hebben betrekking op het meest recente FRITZ!OS. Sommige instellingen die hier worden beschreven, worden alleen weergegeven als de "Advanced View" is ingeschakeld in de gebruikersinterface (onder/midden: ).
1 Voorbereiding
Externe USB-verbinding uitschakelen voor USB-opslagapparaten in de FRITZ!Box

Netwerktoegang tot een USB-opslagapparaat dat is verbonden met de FRITZ!Box, is alleen mogelijk als het niet wordt gebruikt door de externe USB-verbinding:

    Klik op "Home Network" in de FRITZ!Box-gebruikersinterface.
    Klik op "USB Devices" in het menu "Home Network".
    Klik op de tab "USB Remote Connection".
    Schakel de optie "USB storage media" uit.
    Klik op "Apply" om de instellingen op te slaan.

USB-opslagapparaat verbinden met de FRITZ!Box

    Verbind het USB-opslagapparaat met de USB-poort op de FRITZ!Box.

    Belangrijk:Volgens de USB-specificaties mag het energieverbruik van een USB-apparaat niet meer bedragen dan 500 mA. Als het energieverbruik van het USB-opslagapparaat deze limiet overschrijdt, verbind je het met de FRITZ!Box via een USB-hub met eigen stroomtoevoer (actieve USB-hub). De fabrikant kan je informatie geven over het energieverbruik van je USB-opslagapparaat.

2 FRITZ!Box-gebruikers instellen

Voor toegang tot de inhoud van de opslag (NAS) heb je een gebruikersaccount nodig dat is beveiligd met een gebruikersnaam en wachtwoord. Configureer een FRITZ!Box-gebruiker in de FRITZ!Box en wijs een wachtwoord toe:

    Klik op "System" in de FRITZ!Box-gebruikersinterface.
    Klik op "FRITZ!Box Users" in het menu "System".
    Klik op de knop "Edit" voor de gebruiker die toegang moet hebben tot de opslag (NAS),
        of (als je nog geen FRITZ!Box-gebruikers hebt geconfigureerd)
        klik op de knop "Add User" en voer in de betreffende velden een naam en een wachtwoord naar keuze in voor de gebruiker.
    Schakel de optie "Access to NAS contents" in.
    Klik op de knop "Add Directory".
    Schakel de optie "All storage available on the FRITZ!Box" in als de FRITZ!Box-gebruiker toegang krijgt tot alle opslag die beschikbaar is op de FRITZ!Box,
        of
        schakel de optie "Select folder" in als de FRITZ!Box-gebruiker alleen toegang krijgt tot bepaalde opslag of een bepaalde map in een opslag die beschikbaar is op de FRITZ!Box.

        LET OP!Als je toegang verleent tot alle mappen, heeft de gebruiker ook toegang tot alle faxberichten, berichten op het antwoordapparaat en alle onlineopslag die je hebt geconfigureerd.
    Ga naar de sectie "Directory" om lees- en schrijfmachtigingen toe te wijzen voor toegang tot de opslag.
    Klik op "OK" om de instellingen op te slaan.

3 Inloggegevens configureren voor toegang tot het thuisnetwerk

    Klik op "System" in de FRITZ!Box-gebruikersinterface.
    Klik op "FRITZ!Box Users" in het menu "System".
    Klik op de tab "Login to the Home Network".
    Schakel de optie "Login with FRITZ!Box user name and password" in
        of, als alle gebruikers een gedeeld wachtwoord moeten gebruiken voor toegang tot de FRITZ!Box,
        schakel de optie "Login with the FRITZ!Box password" in en voer een wachtwoord naar keuze in dat zal worden vereist voor toegang tot de FRITZ!Box-gebruikersinterface.
    Klik op "Apply" om de instellingen op te slaan.

4 Opslag (NAS) instellen

    Klik op "Home Network" in de FRITZ!Box-gebruikersinterface.
    Klik op "Storage (NAS)" in het menu "Home Network".
    Schakel de optie "Storage (NAS) enabled" in.
    Klik op "Apply" om de instellingen op te slaan.

5 Toegang tot USB-opslagapparaten

Je kunt toegang krijgen tot USB-opslagapparaten die met de FRITZ!Box zijn verbonden, vanaf het FRITZ!Box-thuisnetwerk of vanaf internet.
Toegang tot opslag (NAS) vanaf het thuisnetwerk

Alle computers in het FRITZ!Box-thuisnetwerk kunnen het FTP-protocol gebruiken voor toegang tot USB-opslagapparaten die met de FRITZ!Box zijn verbonden: Als voorbeeld voor de configuratie van FTP-toegang gebruiken we hier Windows 8:

Opmerking:Als je een ander besturingssysteem gebruikt, kan de betreffende fabrikant je informatie geven over de procedure. Met Apple OS X heb je alleen leesmachtiging op de FTP-server. Als je ook schrijfmachtiging wilt voor de opslag (NAS) in Apple OS X, gebruik je een FTP-client (bijvoorbeeld Cyberduck of FileZilla).

    Druk op de toetscombinatie "Windows key" + "E".
        Windows Explorer wordt geopend.
    Klik op "Computer" in de menubalk en klik vervolgens op "Add a network location" en "Next".
    Klik op "Choose a custom network location" en vervolgens op "Next".
    Typ ftp://fritz.box in het veld "Internet or network address" en klik op "Next".

    Belangrijk:Als de FRITZ!Box is geconfigureerd als een draadloze repeater of IP-client, voer je niet fritz.box in, maar het IP-adres waarop de FRITZ!Box kan worden bereikt in het thuisnetwerk.
    Schakel de optie "Log on anonymously" uit.
    Voer in het veld "User name" de naam in van een FRITZ!Box-gebruiker die is gemachtigd FRITZ!NAS-inhoud te openen en klik op "Next".

    Opmerking:Je kunt de toegangsrechten voor FRITZ!Box-gebruikers bewerken in de gebruikersinterface onder "System > FRITZ!Box Users".
    Voer in het veld "Type a name for this network location" een naam naar keuze in, klik op "Next" en vervolgens op "Finish".
        Het venster "Log On As" wordt geopend.
    Voer in het veld "Password" het wachtwoord in van een FRITZ!Box-gebruiker die is gemachtigd FRITZ!NAS-inhoud te openen.
    Schakel de optie "Save password" in en klik op "Log On".
        Een venster met alle beschikbare NAS-inhoud op de FRITZ!Box wordt geopend.

        Opmerking:In Windows Verkenner wordt automatisch een snelkoppeling naar de opslag (NAS) gemaakt onder "Network Location" en ook in het navigatiegebied onder "Computer".

Toegang tot opslag (NAS) vanaf internet

Via veilig gedeeld internet kunnen gebruikers via internet toegang krijgen tot bepaalde inhoud van USB-opslagapparaten die zijn verbonden met de FRITZ!Box:

    Toegang verlenen tot opslag (NAS) vanaf internet

< terug naar de zoekresultaten
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline Henkp

  • Lid
Re: Fritz!Box 7360
« Reactie #6 Gepost op: 2015/05/21, 12:07:35 »
@yJi,

Vriendelijk bedankt,

Voor het delen van dit bericht, daar ik ook een Fritzbox heb, het is dan wel een 7340 maar dat maakt verder niet uit.
En mocht dat daar op niet willen werken, dan kan ik altijd nog gratis een nieuwer type bestellen bij xs4all, alleen wordt mijn contract dan weer met 1 jaar verlengd. Zodat ik binnen het jaar dan niet van isp kan veranderen.

Maar dat maakt voor mij niets uit daar ik al een jaar of 20 een abo heb bij xs4all.  =D

Offline yJi

  • Lid
Re: Fritz!Box 7360
« Reactie #7 Gepost op: 2015/05/21, 19:14:13 »
@yJi,

Vriendelijk bedankt,

Voor het delen van dit bericht, daar ik ook een Fritzbox heb, het is dan wel een 7340 maar dat maakt verder niet uit.
En mocht dat daar op niet willen werken, dan kan ik altijd nog gratis een nieuwer type bestellen bij xs4all, alleen wordt mijn contract dan weer met 1 jaar verlengd. Zodat ik binnen het jaar dan niet van isp kan veranderen.

Maar dat maakt voor mij niets uit daar ik al een jaar of 20 een abo heb bij xs4all.  =D

Ja @Henkp, dat dacht ik ook  ;)
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro