Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] compiz verwijderen zonder awn te verliezen  (gelezen 1352 keer)

Offline sandra

  • Lid
[opgelost] compiz verwijderen zonder awn te verliezen
« Gepost op: 2009/09/04, 23:09:11 »
Hallo,

Ik ben sinds juni een ubuntu gebruiker en ben nog veel aan het uitvogelen. Mijn vraag gaat over compiz omdat mijn nvidia geforece 9100m niet lekker loopt.

ik heb onlangs compiz setting manager geïnstalleerd maar ben niet echt tevreden over het resultaat. Ubuntu 9.04 loopt regelmatig vast en ik krijg bij het afsluiten (heel snel) een foutmelding te zien. Die foutmelding geeft iets aan over compiz... wat kan ik zo snel niet lezen. Nadat ik compiz setting manager verwijdert heb, lukt het niet meer om de visuele effecten op normaal te zetten. Ubuntu kan geen stuurprogramma vinden en mijn beeldscherm niet aanpassen. Zelf denk ik dat compiz toch iets te ver is doorgedrongen op mijn systeem. In de synaptic zie ik veel groene vakjes bij compiz staan maar welke kan ik zonder problemen verwijderen en welke moet ik laten staan?

groet van Sandra
« Laatst bewerkt op: 2009/09/05, 21:49:44 door sandra »

Re: compiz verwijderen zonder awn te verliezen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/09/04, 23:21:50 »
Alle groene vakjes waar Compiz staat kan je gewoon verwijderen. Als je de fout wilt zien start je het in de terminal op.

Je kan ook in de terminal typen metacity --replace
« Laatst bewerkt op: 2009/09/04, 23:23:53 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

  • Lid
Re: compiz verwijderen zonder awn te verliezen
« Reactie #2 Gepost op: 2009/09/04, 23:24:01 »
http://sites.google.com/site/hardy804lts/-p-mijn-jaunty-9-04
Artikel 1 daar staat in wat U kunt verwijderen van compiz.
Bij het verwijderen altijd met compiz core beginnen. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: compiz verwijderen zonder awn te verliezen
« Reactie #3 Gepost op: 2009/09/04, 23:31:36 »
En als je AWN wilt blijven gebruiken zonder compiz:

In terminal: gconf-editor ---> apps ---> metacity ---> general, dan in rechterkolom compositingmanager aanvinken

groetjes, Louke

Offline sandra

  • Lid
Re: compiz verwijderen zonder awn te verliezen
« Reactie #4 Gepost op: 2009/09/05, 19:29:46 »
alles van compiz is nu verwijderd en awn doet het nog dat is dus goed gegaan.
Klopt het dat ik nu ook de visuele effecten niet meer kan veranderen?
Bij visuele effecten staat met een uitroepteken dat compiz niet geïnstalleerd is.

Groet Sandra

Re: compiz verwijderen zonder awn te verliezen
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/05, 19:35:04 »
Die foutmelding bij het afsluiten zal komen van AWN. Omdat Compiz eerder wordt afgesloten dan AWN, komt AWN met een foutmelding dat er geen compositing actief is. De foutmelding raadt aan om compositing aan te zetten. Een manier om dat te doen, is Compiz gebruiken. De foutmelding noemt dit als voorbeeld.

Offline sandra

  • Lid
Re: compiz verwijderen zonder awn te verliezen
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/05, 21:47:42 »
dank je wel, volgens mij weet ik nu voldoende om weer vrolijk verder te gaan.

Offline woteb

  • Lid
Re: [opgelost] compiz verwijderen zonder awn te verliezen
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/05, 22:03:33 »
Je kunt ook Wbar gebruiken. Dat draait zonder een speciale compozer, zelfs op lichtgewicht window managers als IceWM, Fluxbox, Openbox, Window Maker e.d.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline sandra

  • Lid
Re: [opgelost] compiz verwijderen zonder awn te verliezen
« Reactie #8 Gepost op: 2009/09/05, 22:22:03 »
wat is dat dan voor programma Wbar?
Ik heb op zich best een prima laptop accer aspire 7530.
Ik heb alleen het idee dat nvidia niet altijd wilt meewerken.

Sandra

Offline woteb

  • Lid
Re: [opgelost] compiz verwijderen zonder awn te verliezen
« Reactie #9 Gepost op: 2009/09/05, 22:39:33 »
Wbar is ook een soort iconen/picogrammendock als AWN, maar dan speciaal voor lichtgewicht-systemen opgezet.

Zoek eens op Google naar Wbar (de afbeeldingen). Op Google kun je een heleboel informatieover Wbar en het installeren vinden. Op http://www.oudvaders.nl/tools.htm kun je de bestanden wbar en wbarconf ophalen.

Nogmaals, op Google kun je een heleboel informatie vinden:
Installeren van Wbar: http://www.google.nl/#hl=nl&source=hp&q=wbar+howto&meta=&aq=3&oq=wbar&fp=a39a88dd3cbb1c05
Afbeeldingen van desktops met Wbar in gebruik: http://images.google.nl/images?hl=nl&source=hp&q=wbar&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Veel succes Sandra, dat moet met deze informatie best lukken.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)