Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 'Google misbruikt dominante positie'  (gelezen 2403 keer)

'Google misbruikt dominante positie'
« Gepost op: 2010/12/18, 10:21:01 »
Een paar opmerkingen uit een artikel op nu.nl over Google:
"Zo zouden andere zoekdiensten benadeeld worden in de overzichten van gratis en gesponsorde zoekresultaten op Google ten gunste van de eigen diensten van het bedrijf."
(...)
"Vrijdag zijn ook de Duitse klachten toegevoegd aan het onderzoek. De uitgevers beschuldigen Google van manipulatie van de zoekresultaten en hebben gevraagd om openbaring van het zoekalgoritme en een stop op het voortrekken van eigen diensten.

Bovendien zou Google volgens de uitgevers geen geld betalen terwijl het bedrijf wel grote bedragen verdient aan het aanbieden van advertenties naast artikelen die via Google News gezocht worden."
(...)
"Euro-Cities, een bedrijf dat digitale kaarten en gerelateerde diensten aanbiedt, klaagt dat Google de dienst Maps gratis aanbiedt aan websites om te integreren. Op die manier kan Euro-Cities naar eigen zeggen niet eerlijk concurreren."

Bron: http://www.nu.nl/internet/2404696/eu-breidt-onderzoek-google.html

Wat vinden jullie? Hebben 'ze' gelijk?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Re: 'Google misbruikt dominante positie'
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/18, 10:41:21 »
Het is gewoon de kift, als je de eigen zaken niet voor elkaar hebt, roep je gewoon dat het oneerlijke concurrentie is. Als je het nu hebt over een monopolie, zoals een zeker bedrijf dat voert. Maar iedereen kan een zoekmachine beginnen en net zo populair zien te maken als men wil.
Conclusie voor mij, ze zeuren.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: 'Google misbruikt dominante positie'
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/18, 10:46:43 »
Het is gewoon de kift, als je de eigen zaken niet voor elkaar hebt, roep je gewoon dat het oneerlijke concurrentie is. Als je het nu hebt over een monopolie, zoals een zeker bedrijf dat voert. Maar iedereen kan een zoekmachine beginnen en net zo populair zien te maken als men wil.
Conclusie voor mij, ze zeuren.

En daarom gebruik jij Bing :D

Nee maar serieus, ik ben het wel met je eens hoor Gijs.
En wat maakt Maps nu uit? Ze zijn niet de enige die dit aanbieden voor websites.
Maps doet het gewoon goed en het is ook goed naar mijn mening :)

Offline elendil

  • Lid
Re: 'Google misbruikt dominante positie'
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/18, 11:38:48 »
Als mijn zoekalgoritme beter is dan het jouwe, moet je zorgen dat je zelf een beter algoritme ontwikkeld. Kun of wil je dat niet, dan moet je niet zemelen over zij zijn groot en ik ben klein!
Wat Maps betreft; moeten ze zorgen dat hun kaarten met kop en schouders boven die van Google uitsteken. Of een vereenvoudigde versie maken die net zo goed is (als Maps) en die ook gratis aanbieden.


-=[ Not all those who wander are lost ]=-

Offline Tom

  • Lid
Re: 'Google misbruikt dominante positie'
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/18, 12:04:34 »
Het is gewoon de kift, als je de eigen zaken niet voor elkaar hebt, roep je gewoon dat het oneerlijke concurrentie is. Als je het nu hebt over een monopolie, zoals een zeker bedrijf dat voert. Maar iedereen kan een zoekmachine beginnen en net zo populair zien te maken als men wil.
Conclusie voor mij, ze zeuren.

+1.
Ook mijn mening.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: 'Google misbruikt dominante positie'
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/18, 12:30:17 »
Weer zo'n geweldig verhaal

En daarom gebruik jij Bing :D

Nee maar serieus, ik ben het wel met je eens hoor Gijs.
En wat maakt Maps nu uit? Ze zijn niet de enige die dit aanbieden voor websites.
Maps doet het gewoon goed en het is ook goed naar mijn mening :)
Bing! is ook geweldig, ook met Bing Maps, zeker in combinatie met IE9, daar kan Google niet tegen op. 8)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: 'Google misbruikt dominante positie'
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/18, 17:47:36 »
Het is goed het volledige plaatje eens te bekijken - de pers zet de mensen graag een bril op! De klacht werd eerst ingeleid door volgende bedrijven: Foundem, Ciao, Justice.fr. Wat blijkt? Ciao - een befrijf gevestigd in Duitsland - is eigenlijk een bedrijf van Microsoft. Deze klacht werd strategisch goed gepland. Bing doet het niet zo goed en als je de vijand niet kan verslaan op technisch gebied, kun je proberen hem het vuur aan de schenen te leggen op juridisch gebied (als je toch steenrijk bent).

Eigenlijk zou de EU beter eens in de eigen boezem kijken. Onlangs werd een raamcontract van 189 miljoen (!!!) € uitbesteed ter ondersteuning van de ICT in de EU (De cijfers omtrent de rechtstreekse contracten met Microsoft vind ik nergens terug - geheim?). In bedoeld contract wordt met geen woord over open source gerept, ondanks dat de EC reeds verschillende ronkende verklaringen en intenties gemaakt heeft. Open source? Nee, niet voor de komende jaren! Welk een autoriteit en geloofwaardigheid heeft die organisatie nog? Om het plaatje compleet te maken: de lobbyclub "Business Software Alliance", met als voornaamste partner Microsoft (ja, alweer!) doet er alles aan om het begrip "open standaarden" uit de richtlijnen van de EC te houden. Zo werd bvb. beslist dat: dat iedere opsteller van specificaties zelf moet kunnen beslissen hoe open die specificaties zijn". Of zoals gesteld een .doc-formaat is volgens MIcrosoft een geheel open formaat =D.

Wie misbruikt wie - that's the question!

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: 'Google misbruikt dominante positie'
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/04, 22:27:24 »
Het is gewoon de kift, als je de eigen zaken niet voor elkaar hebt, roep je gewoon dat het oneerlijke concurrentie is. Als je het nu hebt over een monopolie, zoals een zeker bedrijf dat voert. Maar iedereen kan een zoekmachine beginnen en net zo populair zien te maken als men wil.
Conclusie voor mij, ze zeuren.

LOL, helemaal mee eens. Wat menigeen hierin vergeet is dat de consument (wij dus) een vrije keuze hebben hierin. Niemand verplicht mij Google te gebruiken als zökmesjien, en dat doe ik ook niet in alle gevallen, kortom dat maak ik fijn zelf wel uit, maar dit gaat blijkbaar om het apathische klikvee. Tsja, moeten we wetgeving omsluiten om dombo onnozelaars?

Kuddementaliteit. Nice dat Google, maar er zijn er wel meer  :evil:
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]