Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Skype 4  (gelezen 1753 keer)

Skype 4
« Gepost op: 2012/06/14, 17:55:09 »
Leuk dat Skype verder wordt ontwikkeld, inmiddels is versie 4 te downloaden. De tekst is verouderd, maar je krijg gewoon de deb van versie 4. Had ik niet verwacht van Microsoft  ^-^

http://www.omgubuntu.co.uk/2012/06/skype-for-linux-loses-beta-tag-bumps-to-4-0
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Skype 4
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/14, 20:32:29 »
Ja MS houd het bij. Niet zo snel als de Windows versie maar ze hebben een mooie update gegeven, het ziet er goed uit.
Nu hopen dat de bug die ik had ook weg is.
Kon niet opnemen als iemand belde omdat het venster niet zichtbaar werd.
Van de rest werkte alles prima.

Re: Skype 4
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/14, 20:43:50 »
Had niet verwacht dat Microsoft Skype voor Linux ooit nog een update zou geven. Ze zeiden bij de overname dat ze zouden doorontwikkelen, maar bij MS is het voor mij toch een kwestie van 'eerst zien, dan geloven.'

De looks zijn wat veranderd, maar niet teveel. Prima, want ik vond de UI prima functioneren. Niet zo opdringerig en druk als op Windows.

Er zitten overigens 14 maanden tussen deze versie en de vorige. Is veel, maar een hele maand minder dan tussen de vorige versie en die dáárvoor.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Re: Skype 4
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/14, 20:48:44 »
"Er zitten overigens 14 maanden tussen deze versie en de vorige. Is veel, maar een hele maand minder dan tussen de vorige versie en die dáárvoor."

Dat is niet waar. Skype had vorige maand nog een mini-bugfix-update voor Linux.

@emiel: Dat is opgelost.


Het enige wat ik mis is Me Menu-integratie. Alle blogs spreken erover maar hij is hier nog steeds niet geïntegreerd.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Skype 4
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/14, 21:25:03 »
Ja merk het en het ziet er anders uit.
Enige minpunt vind ik het icoon in mijn boven balk waar je, je skype kunt zien en aan geeft of je online bent of niet. Dat icoon is groter geworden en valt er nu een beetje buiten.
Maar verder ben ik er zeer over te spreken.
Ook wat extra functies erbij zoals info als je op een foto van iemand klikt.
Het chat venster en het bel venster zijn verbeterd. Het is een stap vooruit, MS heeft goed werk geleverd.
Nu is het meer in lijn met de Windows versie maar toch nog in de lijn van Linux.

Ben er blij mee.

Re: Skype 4
« Reactie #5 Gepost op: 2012/06/15, 23:16:12 »
Komt hij binnenkort nog met de updates mee?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Skype 4
« Reactie #6 Gepost op: 2012/06/16, 00:17:05 »
Denk het niet. Heb het gedownload en dan upgrade hij je oude skype naar 4.

Re: Skype 4
« Reactie #7 Gepost op: 2012/06/16, 10:01:00 »
"Er zitten overigens 14 maanden tussen deze versie en de vorige. Is veel, maar een hele maand minder dan tussen de vorige versie en die dáárvoor."

Dat is niet waar. Skype had vorige maand nog een mini-bugfix-update voor Linux.
Wat ze hadden gedaan was in de static package) een nieuwere versie meeleveren van libpng, een library van een derde partij. Ik heb het over de laatste keer dat ze een versie hebben uitgebracht waarin hun eigen code was veranderd, en dat was wel degelijk 14 maanden geleden.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Re: Skype 4
« Reactie #8 Gepost op: 2012/06/16, 10:49:21 »
Denk het niet. Heb het gedownload en dan upgrade hij je oude skype naar 4.


Nee, Skype wordt niet geüpgrade; je moet eerst de oude verwijderen wegens incomptabiliteit (dat zeggen de makers zelf en alle blogs ook).

Maar Skype in de Partner repo gaat wel degelijk geüpdate worden.

Re: Skype 4
« Reactie #9 Gepost op: 2012/06/16, 18:54:57 »
Denk het niet. Heb het gedownload en dan upgrade hij je oude skype naar 4.


Nee, Skype wordt niet geüpgrade; je moet eerst de oude verwijderen wegens incomptabiliteit (dat zeggen de makers zelf en alle blogs ook).

Maar Skype in de Partner repo gaat wel degelijk geüpdate worden.
Het hangt van welk pakket je hebt gebruikt of dat moet. Ik gebruikte die van de website en die werd zonder problemen geüpgraded. Maar uit het commentaar op het Skype for Linux blog blijkt dat dat niet geldt voor de versie uit de pakketbronnen. Als je van tevoren de oude versie verwijdert levert dat in ieder geval geen problemen op met upgraden.
NOBODY expects the Spanish Inquisition!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Skype 4
« Reactie #10 Gepost op: 2012/06/16, 19:05:22 »
Heb het gewoon van de site net als de oude versie.
Geen problemen gehad en alles werkt nu prima.

Ben er blij mee want het werkt goed en er zijn een aantal goede aanpassingen gedaan.

Offline bwman

  • Lid
Re: Skype 4
« Reactie #11 Gepost op: 2012/06/16, 23:12:46 »
hier ook geupgraded zonder probleem maar ik had em ook van de site afgehaald
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Re: Skype 4
« Reactie #12 Gepost op: 2012/06/17, 00:59:04 »
Denk het niet. Heb het gedownload en dan upgrade hij je oude skype naar 4.


Nee, Skype wordt niet geüpgrade; je moet eerst de oude verwijderen wegens incomptabiliteit (dat zeggen de makers zelf en alle blogs ook).

Maar Skype in de Partner repo gaat wel degelijk geüpdate worden.
Het hangt van welk pakket je hebt gebruikt of dat moet. Ik gebruikte die van de website en die werd zonder problemen geüpgraded. Maar uit het commentaar op het Skype for Linux blog blijkt dat dat niet geldt voor de versie uit de pakketbronnen. Als je van tevoren de oude versie verwijdert levert dat in ieder geval geen problemen op met upgraden.

Ow, dank voor de toelichting, dan had ik het inderdaad mis, excuses.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Skype 4
« Reactie #13 Gepost op: 2012/06/17, 07:19:39 »
Hmm, de chat werkt alleszin raar. In plaats van dat je zojuist verstuurde en ontvangen berichten onderaan komen en naar boven toe werken, beginnen ze bovenaan ???

Re: Skype 4
« Reactie #14 Gepost op: 2012/06/17, 10:23:01 »
Geen last van hier.