Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraagje: Hoe installeer ik plugins op een (Samsung) Smart-TV?  (gelezen 5850 keer)

Offline Willy4

  • Lid
Het schijnt te kunnen; zowel het meegeleverde boekje als een verkoper van een grote plaatselijke winkel weten mij te verzekeren, dat als ik een plugin download met m'n pc en die op een usb-stick zet, je die vanaf die usb-stick kunt installeren op je internet-tv
Oké, dat klinkt simpel, maarre... mij lukt dat dus niet.
Als ik die USB-stick in de tv stop, kan ik niet echt een mogelijkheid vinden om vervolgens die plugin te installeren.
Heeft iemand hier toevallig ook een Samsung smart-tv met internet, die wel weet hoe dit moet?
Alvast bedankt voor het meedenken. :)

Ik weet dat dit niet het juiste forum is, maar mijn Engels is niet echt top en nou ja, die Samsung tv's draaien op een een Linux/Unix gebaseerd systeem. XD

Groet, Willy
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Re: Vraagje: Hoe installeer ik plugins op een (Samsung) Smart-TV?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/09/24, 00:28:15 »
Hoe het bij Samsung zit weet ik niet, ik heb een Sony TV met wifi. Op dat toestel kan ik via het menu van de TV plugins zoeken en installeren. Bijv. Twitter plugin. (De tweets zijn vaak beter dan het commentaar:-)

Wellicht zie je iets over het hoofd? Waarom de omweg via USB als het apparaat zelf een internetverbinding heeft.

Re: Vraagje: Hoe installeer ik plugins op een (Samsung) Smart-TV?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/09/24, 09:02:25 »
Dat je engels niet top is maakt het je wel wat moeilijker in het leven.

Echter het upgraden is toch erg makkelijk.
-File downloaden
-uitpakken en op stick zetten.
-in de tv stoppen en naar het menu gaan in de tv om te upgraden.

Hier vind je zo'n manual

http://www.samsung.com/us/support/downloads/UN40C7000WFXZA

EN hier word met plaatjes alles nog eens uitgelegd

http://downloadcenter.samsung.com/content/FM/201009/20100902084910156/2010_Firmware_Upgrade_Instruction_for_LED_TV_T-VALAUSC.pdf
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Willy4

  • Lid
Re: Vraagje: Hoe installeer ik plugins op een (Samsung) Smart-TV?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/09/24, 11:31:17 »
Dat je engels niet top is maakt het je wel wat moeilijker in het leven.

Echter het upgraden is toch erg makkelijk.
-File downloaden
-uitpakken en op stick zetten.
-in de tv stoppen en naar het menu gaan in de tv om te upgraden.

Hier vind je zo'n manual

http://www.samsung.com/us/support/downloads/UN40C7000WFXZA

EN hier word met plaatjes alles nog eens uitgelegd

http://downloadcenter.samsung.com/content/FM/201009/20100902084910156/2010_Firmware_Upgrade_Instruction_for_LED_TV_T-VALAUSC.pdf
Met dat mijn Engels niet top is, bedoel ik feitelijk dat ik zelf een vraag stellen of beantwoorden in het Engels maar moeizaam gaat. Ik versta het wel en lezen lukt in grote lijnen wel.
Hoe dan ook, dat upgraden had ik zelf al wel gevonden, maar een plugin wordt blijkbaar niet als upgrade gezien. Omdat ik niet wist welke ik moest nemen, heb ik zowel een .exe filetje als een linux shellscript op de stick gezet. Maar de tv komt met de mededeling, dat ie geen upgrades heeft gevonden. Wat op zich klopt natuurlijk want een plugin is strikt genomen geen upgrade, maar een toevoeging.

Het model dat ik heb (UE32D6530) staat overigens niet bij de gelinkte handleidingen.

Edit; Sorry, ik was een beetje te snel; Je moet het .exe-filetjes uitpakken blijkbaar. Dat lukt niet in Natty. In Maverick gaat dat wel weet ik. Ik zal straks even omloggen en het proberen. :)

Hoe het bij Samsung zit weet ik niet, ik heb een Sony TV met wifi. Op dat toestel kan ik via het menu van de TV plugins zoeken en installeren. Bijv. Twitter plugin. (De tweets zijn vaak beter dan het commentaar:-)

Wellicht zie je iets over het hoofd? Waarom de omweg via USB als het apparaat zelf een internetverbinding heeft.
Ik heb helaas niet zo'n menu voor plugins en die USB-stick is nodig omdat de tv zelf geen downloads ondersteund. ;)

Edit; Helaas, ook met uitgepakte bestanden, wil het niet lukken.
Ik ga even verder zoeken, bedankt DirkJan en Gandyman voor de antwoorden zover. :)
« Laatst bewerkt op: 2011/09/24, 13:03:33 door Willy4 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)