Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verborgen cache map verplaatsen  (gelezen 373 keer)

Verborgen cache map verplaatsen
« Gepost op: 2014/12/27, 15:40:22 »
Ik zou mijn cache map willen verplaatsen van een ssd naar een hdd. Er zit namelijk een versleutelde map in de cache map met als naam dconf, dus ik veronderstel dat je niet zomaar een simboliclink kunt gebruiken.

Wat ik vooral eerst moet kunnen doen is de cache map netjes kopieeren naar de hdd. Ik heb geprobeerd met dit, dmaar dan krijg ik de foutmelding "dit is een map" in de terminal.

mv ~/.cache /mnt/locatie
mv: verplaatsing tussen apparaten is mislukt: (hier staan gegevens over de mappen)’;  kan het doel niet verwijderen: Is een map
« Laatst bewerkt op: 2014/12/27, 15:41:53 door ubuntunoob »

Offline Ramana

  • Lid
Re: Verborgen cache map verplaatsen
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/27, 16:05:00 »
Vreemd. Heb zelf .catche gewoon kunnen verplaatsen (met Dolphin) en een symlink kunnen maken.

Re: Verborgen cache map verplaatsen
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/27, 16:38:09 »
Misschien als ik dconf-editor even verwijder?
_edit-
Nee dconf verwijderen heeft niet geholpen.

Denk je dat met dolphin wel werkt?
« Laatst bewerkt op: 2014/12/27, 18:05:22 door ubuntunoob »

Re: Verborgen cache map verplaatsen
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/27, 20:07:05 »
DConf Editor verwijderen heeft ook helemaal geen zin. Moderne GTK-apps gebruiken DConf als systeem voor hun instellingenschema's. Met DConf Editor kun je alleen 'onder de motorkap' van die apps duiken om de schema's in te zien en te wijzigen (maar vaak kan dat gewoon via het instellingenmenu van de app zelf).

Re: Verborgen cache map verplaatsen
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/28, 10:16:49 »
Maarja, ik weet ondertussen nog steeds niet hoe ik die map kan verplaatsen. Is er een manier om ubuntu op te starten in veilige modus? Misschien da t het dan lukt?

Ik denk toch echt dat deze map de boos doener is dat ik de map niet kan verplaatsen.



Offline jan11000

  • Lid
Re: Verborgen cache map verplaatsen
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/28, 10:50:43 »
Met een livecd van ubuntu opstarten, dan kun je alles verplaatsen.

Offline Ramana

  • Lid
Re: Verborgen cache map verplaatsen
« Reactie #6 Gepost op: 2014/12/28, 11:11:24 »
Herstel op m'n eerdere opmerking: het lukt i.i.d. niet om .cache te verplaatsen vanuit het actieve systeem.
Zodra je die verwijderd wordt een nieuwe .cache aangemaakt.  Dus zoals Jan1100 aangeeft is een optie.