Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) Installatie CD start niet door  (gelezen 1263 keer)

(opgelost) Installatie CD start niet door
« Gepost op: 2011/05/05, 01:30:55 »
Ik heb al 2 keer een installatie CD gebrand maar zonder succes. Als ik de pc boot via CD dan krijg ik op een gegeven moment wel het scherm van Ubuntu te zien maar deze blijft maar laden.

Het is wel gelukt om Ubuntu 10.04 te installeren maar dit ging via een originele CD.

Wat kan ik doen?
« Laatst bewerkt op: 2011/05/05, 20:44:14 door terraplana »

Re: Installatie CD start niet door
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/05, 09:14:24 »
Ik heb nu iets meer kunnen doen. Wanneer de CD opstart zie ik onderaan 2 icoontjes, ik klik dan snel op een toets en dan kom ik in het menu om een taal te kiezen. Nadat ik NL heb gekozen kom ik weer in het Ubuntu scherm om verder de CD te laden, echter blijf ik daar weer hangen.

Iemand een tip?

Re: Installatie CD start niet door
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/05, 09:55:27 »
ff eerst een paar punten.
Wat voor computer is het?
- processor?
- grafisch ?
- ram geheugen ?
- ...

Welke versie van Ubuntu probeer je te installeren.
10.04, 10.10, 11.04 of anders?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Installatie CD start niet door
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/05, 10:26:07 »
Dit draadje gaat ook over een niet doorstarten van de installatieCD. In de post van heirc, http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/ati-radeon-hd-5450/msg726935/#msg726935 wordt uitgelegd hoe je de CD kan opstarten met nomodeset.

Het is spijtig dat in een meer recente Ubuntu versie er blijkbaar veel meer problemen zijn van de installatieCD om de grafische kaart correct te herkennen. Dit zorgt ervoor dat nieuwe gebruikers die voor het eerst Ubuntu eens willen proberen, moeten afhaken.

Re: Installatie CD start niet door
« Reactie #4 Gepost op: 2011/05/05, 11:04:45 »
ff eerst een paar punten.
Wat voor computer is het?
- processor?
- grafisch ?
- ram geheugen ?
- ...

Welke versie van Ubuntu probeer je te installeren.
10.04, 10.10, 11.04 of anders?

Ik heb Assus laptop met Ubuntu 10.04. Installatie met originele cd ging goed.
Pent 3400
3 gig geheugen

Onderstaande heb ik ook gedaan
"Als je de cd/usb boot dan zie je een paars scherm met twee witte icoontjes onderaan. Klik snel op gelijk welke toets.
Nu zie je het "oude" keuze menu. Klik hier op F6 en selecteer acpi=off (met enter of spatie-toets) en kies ook evt. nomodeset.
Klik op ESC om het pop up venster te sluiten. Onderaan blijft de kernel lijn zichtbaar. Daarachter kan je ook een ander parameter voor de kernel meegeven. i.p.v. nomodeset kan je hier ook bijtikken: xforcevesa (geloof toch dat het zo geschreven moet worden) Daarmee forceer je het opstarten met de vesa-driver (Een algemene driver).

Maar zonder succes.

Heel jammer dat je uren bezig moet zijn om een CD op te starten om 11.04 erop te krijgen. :|

Re: Installatie CD start niet door
« Reactie #5 Gepost op: 2011/05/05, 11:28:11 »
Had ik ook, alleen paars beeld met 2 iconen onderin: door toetsenbord (spatie) te drukken kreeg ik de taal instellingen ed dus gewoon doorstarten.
Bij Ubuntu kon ik helaas geen partities met eigen naam mounten, gebruik nu Kubuntu : ging dat wel
OS:  ubuntu
Ubuntu-user  12044

Re: Installatie CD start niet door
« Reactie #6 Gepost op: 2011/05/05, 12:12:42 »
Had ik ook, alleen paars beeld met 2 iconen onderin: door toetsenbord (spatie) te drukken kreeg ik de taal instellingen ed dus gewoon doorstarten.
Bij Ubuntu kon ik helaas geen partities met eigen naam mounten, gebruik nu Kubuntu : ging dat wel

MIjn voorkeur gaat uit naar Ubuntu. Waarom kon ging het dan wel goed met 10.04 met een originele CD?

Offline liawim

  • Lid
Re: Installatie CD start niet door
« Reactie #7 Gepost op: 2011/05/05, 13:19:01 »
Misschien is de cd niet goed gebrand? probeer er is een met een lage snelheid te branden. iets van 4x ofzo? ;)

Re: Installatie CD start niet door
« Reactie #8 Gepost op: 2011/05/05, 14:21:44 »
Ik heb al 2 CD's gebrand met de laagste snelheid:-)

Wat wel heel opmerkelijk was dat nadat ik de CD ging checken op fouten, bleef toen wel hangen maar nadat ik weer alles ging herstarten lukte het wel.
Na dat ik alles had getest en backups ging maken lukte het niet meer ook niet op de zelfde manier....Ra Ra ...


Zou het kunnen liggen waar ik 11.04 heb gedownload, ik koos voor BIT BV

Nog TIPS?
« Laatst bewerkt op: 2011/05/05, 14:26:42 door terraplana »

jesse2314

  • Gast
Re: Installatie CD start niet door
« Reactie #9 Gepost op: 2011/05/05, 14:28:06 »
@terraplana misschien heb je wel een slechte of versleten cd drive.
Heb je al geprobeerd om een andere te proberen ???

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Installatie CD start niet door
« Reactie #10 Gepost op: 2011/05/05, 14:40:13 »
Anders als het niet lukt met een cd, en je hebt nog een ubuntu op je pc staan, kan je een opstartbare USB maken met het progje  'Opstartschijf" en daar de installatie mee doen.

Re: Installatie CD start niet door
« Reactie #11 Gepost op: 2011/05/05, 14:41:16 »
@terraplana misschien heb je wel een slechte of versleten cd drive.
Heb je al geprobeerd om een andere te proberen ???

CD drive gebruik ik bijna nooit maar ik kan het op een andere computer proberen.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Installatie CD start niet door
« Reactie #12 Gepost op: 2011/05/05, 19:50:04 »
Het is wel gelukt om Ubuntu 10.04 te installeren maar dit ging via een originele CD.

Ben je tevreden over 10.04? Werkt alles zoals het moet? Zo ja, waarom dan een andere versie installeren, terwijl je voor 10.04 tot in april 2013 (veiligheids)updates krijgt?

Re: Installatie CD start niet door
« Reactie #13 Gepost op: 2011/05/05, 20:43:40 »
Na veel pijn en moeite is het gelukt, hoe weet ik ook niet:-)