Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: feisty in virtualbox  (gelezen 850 keer)

feisty in virtualbox
« Gepost op: 2008/01/06, 22:11:11 »
ik heb daarnet feisty geinstalleerd in virtualbox, 1 gb ram en 128 mb videogeheugen toegewezen...

ik merkte al direct dat de installatie zeer traag ging...bij het opnieuw opstarten na de installatie duurde het ongeveer een kwartier voor er iets op het bureaublad verscheen...dan ook guest additions geinstalleerd anders viel er gewoon niet te werken (muis bewoog in schokken, typen ging bijna niet,...)

de herstart duurde toch ook weer een 8-10 minuten...

nu wilde ik em weer opstarten en eens kijken wat hij allemaal doet ondertussen...bij starting up blijft al heel lang staan, maar ook alle aparte dingen duren een eeuwigheid eer ze zijn opgestart...hij is nu ook alweer een tiental minuten bezig en begint nu pas gnome op te starten....


zeer vervelend...wat kan hier nog tegen gedaan worden?

feisty in virtualbox
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/06, 22:18:42 »
net gecheckt: 6 minuten vanaf het inloggen tot het bureaublad...

feisty in virtualbox
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/06, 22:21:55 »
Stom vraag misschien ('t zal hier waarschijnlijk niet aan hangen), maar waarom wijs je 128Mb videogeheugen toe? Virtualbox kan daar toch niets mee doen? Normaal is standaard 8Mb toch genoeg niet?
Ook die 1Gb ram is wat veel. 512Mb is meer dan genoeg. Heeft uw systeem hiervoor wel genoeg geheugen? Ik heb bij mij gemerkt dat indien ik meer dan de helft van mijn geheugen aan virtualbox geef, dat mijn heel systeem traag werkt.

feisty in virtualbox
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/06, 22:25:53 »
geen idee eigenlijk waarom 128 videogeheugen...

ik heb 2 gb in men laptop zitte...voor xp geef ik ook 1gb in virtualbox en die start op in een 30 seconden...

ik zal eens wat minder geven...wacht ge een half uur? :d

feisty in virtualbox
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/06, 22:32:57 »
ok dit heeft gewerkt :)

weer een simpel antwoord op mijn vraag vandaag :)

feisty in virtualbox
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/07, 19:41:19 »
Gek hé, toch iets aan linux waar (voorlopig althans) geen logica aan hangt. ;)