Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke versie Ubuntu  (gelezen 3371 keer)

Frank_S

  • Gast
Welke versie Ubuntu
« Gepost op: 2007/07/03, 07:39:47 »
Ik kom hier verassend veel posts tegen over niet werkende internetverbindingen op pc's die met draad zijn aangesloten op een router. Werkende oplossingen zie ik echter niet. Welke versie van Ubuntu moet ik installeren om in ieder geval een internetconnectie te kunnen realiseren?

Groet,

Frank

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Welke versie Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/03, 07:59:31 »
Gewoon  de laatste release, die heeft de beste mogelijkheden.
Maar 99% van de problemen zijn terug te voeren op het configureren en niet op Linux.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Welke versie Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/03, 08:59:11 »
bedraad nog niet een keer een failure gehad. en heb heel wat verschillende pc's geïnstalleerd.
homemade HTPC

bram2

  • Gast
Welke versie Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/03, 09:21:20 »
Dit zijn de stappen die ik gevolgd heb om het internet aan de praat te krijgen toen ik xubuntu 6.10 installeerde (7.04 was identiek)

1. PC opendoen en kijken welk type netwerkkaart erin zit
2. intypen in google wat als resultaat gaf dat ik      " sudo modprobe 3c509"  in terminal moet tippen om de driver te laden. (bij jouw zal je iets anders dan 3c509 moeten typen waarschijnlijk)
3.startmenu -> systeem -> network en daar wired connection aanvinken

Nu werkt alles bij mij, maar moet ik dit elke keer opnieuw doen als ik de computer opstart (behalve 1. natuurlijk).

Daarna moet je ergens in een tekstfile (weet niet meer welke) "modprobe 3c509" toevoegen om deze driver automatisch te laden


Hopelijk heb je hier iets aan.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Welke versie Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/03, 10:13:38 »
Ik heb met een bedrade aansluiting nog nooit een probleem gehad. Dat werkte altijd meteen, bij vele verschillende PC's. Gewoon uitproberen, Frank: start je PC op met de LiveCD (liefst versie 7.04), en als het goed is, hoef je niks te doen: je kunt met Firefox meteen het internet op.

Offline mcgyver

  • Lid
Welke versie Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/03, 11:24:25 »
Is het niet een @home.nl probleem?

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/4932

Offline vanadium

  • Lid
Welke versie Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/03, 11:36:52 »
@bram2: als je dit elk keer moet doen, dan zou je het wellicht in je opstartscript kunne plaatsen. Het opstartscript voor het netwerk is

/etc/init/networking

In jou geval zou je je commando kunnen invoeren op het einde van dat bestand, vlak voor de exit 0. De sudo laat je achterwege, want the script heeft uiteraard de juiste privileges. Dat zou je besparen om telkens dat commando te moeten intypen.

bram2

  • Gast
Welke versie Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/03, 11:55:37 »
Citaat van: vanadium
@bram2: als je dit elk keer moet doen, dan zou je het wellicht in je opstartscript kunne plaatsen. Het opstartscript voor het netwerk is

/etc/init/networking

In jou geval zou je je commando kunnen invoeren op het einde van dat bestand, vlak voor de exit 0. De sudo laat je achterwege, want the script heeft uiteraard de juiste privileges. Dat zou je besparen om telkens dat commando te moeten intypen.
Dat probleem is al lang opgelost hoor, maar was blijkbaar niet duidelijk in mijn tekst. Was trouwens in een andere tekstfile. Een die niet enkel voor networking dient. Maar maak niet uit, ben momenteel wireless aan het finetunen.

Offline Duckie

  • Lid
Welke versie Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/03, 12:05:36 »
Citaat van: vanadium
@bram2: als je dit elk keer moet doen, dan zou je het wellicht in je opstartscript kunne plaatsen. Het opstartscript voor het netwerk is

/etc/init/networking

In jou geval zou je je commando kunnen invoeren op het einde van dat bestand, vlak voor de exit 0. De sudo laat je achterwege, want the script heeft uiteraard de juiste privileges. Dat zou je besparen om telkens dat commando te moeten intypen.
"/etc/modules" is misschien een betere keuze?
____________________________________________

Frank_S

  • Gast
Welke versie Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/04, 20:40:07 »
Ben nu een kleine week aan het proberen om op internet te komen met Ubuntu en heb elke antwoord en elke link gevolgd en uitgeprobeerd echter zonder resultaat. even pauze dus.

Stel echter dat ik toch nog ooit on-line kom is het bijvoorbeeld mogelijk om met Ubuntu te downloaden uit nieuwsgroepen?

Groet,
Frank

Offline Tico

  • Lid
Welke versie Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2007/07/05, 11:03:48 »
Dit probleem heb je toch al hier gevraagd?
Internet werkt zoals hierboven ook gezegd, bij mij eigenlijk altijd en ik heb toch meerdere/verschillende pc's in mijn handen gehad. Ik heb echter geen 'ervaringen' met @home, wellicht dat aar de schoen wringt?

Overigens kun je met Ubuntu ook gewoon uit de nieuwsgroepen downloaden (ik neem aan dat je binary-bestanden bedoelt). In synaptic type je usenet, nzb, nieuwsgroepen of iets dergelijks in en dan krijg je beschikbare mogelijkheden te zien, die kan je dan (zodra je internet werkt) binnenslurpen.

Welke versie Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2007/07/05, 11:32:37 »
De oplossing voor het @home probleem is al tig keren op dit forum besproken met de oplossingen, jaja er zijn meerdere.

De makkelijkste is: Niet met de desktop(live)CD installeren, maar met de alternate.
Wanneer je dan bij het gedeelte komt om je netwerk te configureren, kies dan voor DHCP met computernaam configureren.

Het enige punt is namelijk dat je voor @home je computernaam moet ingeven.

(Ik ben @home gebruiker)