Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vista verwijderen en Ubuntu installeren  (gelezen 1048 keer)

menijhuis

  • Gast
Vista verwijderen en Ubuntu installeren
« Gepost op: 2007/11/26, 11:34:34 »
Ik heb een vraag, na jaren Microsoft op mijn pc te hebben gehad, wil ik nu Ubuntu installeren. Ik heb 2 sata schijven 1 van 40 GB daar waar ik Ubuntu wil installeren, maar nu nog Vista staat. Heb de cd erin gestopt opgestart en wou hem installeren maar kreeg een foutmelding over besturingssysteem. Wat doe ik mis of wat gaat er mis, want heb deze cd besteld via internet bij Ubuntu.com.

Ben een leek betreffende Ubuntu aangezien dit voor mij de eerste keer is dat ik dit wil installeren op mijn computer.

Mijn pc overzicht is :

2 x sata 160 GB
Pentium 4 cpu
2 GB werkgeheugen

Wie kan mij helpen :(

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Vista verwijderen en Ubuntu installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/26, 11:40:09 »
Citaat van: menijhuis
Ik heb een vraag, na jaren Microsoft op mijn pc te hebben gehad, wil ik nu Ubuntu installeren. Ik heb 2 sata schijven 1 van 40 GB daar waar ik Ubuntu wil installeren, maar nu nog Vista staat. Heb de cd erin gestopt opgestart en wou hem installeren maar kreeg een foutmelding over besturingssysteem. Wat doe ik mis of wat gaat er mis, want heb deze cd besteld via internet bij Ubuntu.com.

Ben een leek betreffende Ubuntu aangezien dit voor mij de eerste keer is dat ik dit wil installeren op mijn computer.

Mijn pc overzicht is :

2 x sata 160 GB
Pentium 4 cpu
2 GB werkgeheugen

Wie kan mij helpen :(
Wat was de precieze foutmelding?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline joop905

  • Lid
Vista verwijderen en Ubuntu installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/26, 11:43:47 »
welkom.
kijk ook hier eens naar http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/