Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Slaapstand  (gelezen 1435 keer)

Offline John K

  • Lid
Slaapstand
« Gepost op: 2011/08/04, 13:00:14 »
Hoi allemaal,

Ik gebruik UBU op al mijn comps al jarenlang, het bevalt erg goed. Waar ik alleen altijd een probleem mee heb is (het gebrek aan) slaapstand functie. Bij win gaat dit zo goed, maar bij Ubu werkt het netwerk nadien niet meer, of start de comp gewoon opnieuw op (of niet, allen met reset) etc.

Weet iemand hoe de slaapsatd goed in te stellen?

Groeten John K  

Offline John K

  • Lid
Re: Slaapstand
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/04, 13:15:21 »
Ik gebruik 10.10. Het vervelende is dat ik m'n comp vaak vergeet en deze dan de hele tijd voor niets aanstaat, vandaar.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Slaapstand
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/04, 13:19:40 »
Slaapstand werkt op sommige hardware prima, voor andere heb je wat aanpassingen nodig en op best een groot deel werkt het gewoon niet goed. Helaas.
Op mijn al wat oudere laptop werkte het in eerdere Ubuntuversies matig, maar nu in 11.04 werkt het wel goed.

Hoe je het op jouw computer kan laten werken hangt af van wat voor hardware er in zit, welke BIOS versie er gebruikt wordt enz. Het kan ook zijn dat het gewoon helemaal niet aan de praat te krijgen is.

Re: Slaapstand
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/04, 14:02:38 »
ik heb hier 2 computers die probleemloos in de slaap sluimer standby kunnen.

pc1 is intel set
pc2 is intel set (laptop)

mischien dat dat ook uit maakt
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline mrGee

  • Lid
Re: Slaapstand
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/04, 14:08:23 »
Hallo

Het is vaak een combinatie met de gebruikte bios (versie)en/of andere hardware. Voor een aantal
laptops zijn er wel wat nuttige opstart opties (kernel boot opties) of andere tweaks om de zaak te
stabiliseren. Ook voor desktopcomputers wel, maar dat levert meestal meer zoekwerk op, in de jacht
naar mogelijkheden.

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Slaapstand
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/04, 15:42:47 »
Ook ik gebruik de slaapstand nooit, en schakel hem zelfs helemaal uit:
http://sites.google.com/site/computertip/fouten#TOC-Slaapstand-en-pauzestand-werken-nie

Overigens vind ik dit in de praktijk geen gemis. Normaal opstarten en afsluiten gaat in Ubuntu zo snel, dat ik totaal geen behoefte heb aan slaap- en/of pauzestand.  :)

Re: Slaapstand
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/04, 19:08:57 »
Ik kan niet zonder slaapstand, mijn laptop staat altijd in de slaapstand wanneer niet in gebruik.

Sommige hardware gaat nog steeds niet goed in de slaapstand helaas.

Offline vinum

  • Lid
Re: Slaapstand
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/11, 14:13:40 »
bij mij heeft het altijd goed gewerkt, tot en met versie 10.10.
nu met versie 11.04 en zelfde configuratie werkt het niet meer.