Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost door wijziging attributen en kopie maken. | xlock  (gelezen 493 keer)

Opgelost door wijziging attributen en kopie maken. | xlock
« Gepost op: 2013/03/05, 22:04:38 »
beste beterweters,

Door een misverstand had ik xlock weggegooid. Daarna kon ik mijn gebruikersaccount niet meer gebruiken: met inloggen kwamen er geen foutmeldingen maar kwam het inlogscherm weer terug. xlockmore geïnstalleerd maar hielp niet. De ontbrekende gegevens zullen wel in een bestand geplaatst moeten worden, maar welk??

Wie me helpen kan maakt me in ieder geval weer voor even gelukkig  ...

Woud

 
« Laatst bewerkt op: 2013/03/14, 23:22:07 door moerasplant »

Re: xlock
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/05, 23:23:05 »
1. Ctrl+Alt+F1
2. Meld je aan
sudo apt-get install x11-apps
3. Druk op Ctrl+Alt+Delete

noot: hiervoor moet je internetverbinding actief zijn. Een bekabelde verbinding is het beste, als je draadloos je in de steek laat (in het geval je überhaupt draadloos hebt).

Re: xlock
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/06, 09:47:26 »
Komt in de buurt; helaas alleen met de melding dat de nieuwste versie reeds geïnstalleerd was. Toch bedankt voor de reactie.
Woud

Re: xlock
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/06, 18:19:40 »
Komt in de buurt; helaas alleen met de melding dat de nieuwste versie reeds geïnstalleerd was. Toch bedankt voor de reactie.
Woud

Dan heb je handmatig zitten rommelen met je bestandssysteem (nooit, nooit doen als je niet weet wat je aan het doen bent). Heb je de binary van xclock verwijderd? Ik vind het heel vreemd dat daardoor je werkomgeving niet meer start. Er is vast meer aan de hand. Voer uit:

sudo apt-get install --reinstall x11-apps

Re: xlock
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/06, 23:20:09 »
Nada.

Kan het iets te maken hebben met de melding at-spi-registryd.desktop die ik ook enkele keren langs zag komen en bij het afsluiten verscheen om te vertellen dat er geblokkeerd werd?

Meer dan ik heb opgegeven kan ik me niet herinneren. Nu moet wel zeggen diverse distro's regelmatig opnieuw te hebben geïnstalleerd maar dat ging dan (bijna) altijd over lage schermresoluties. Maar daar wordt inmiddels aan gewerkt heb ik gelezen.
« Laatst bewerkt op: 2013/03/07, 11:20:10 door moerasplant »