Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: van xp naar ubuntu 12.04  (gelezen 4245 keer)

Offline wermic

  • Lid
Re: van xp naar ubuntu 12.04
« Reactie #25 Gepost op: 2014/03/31, 21:23:14 »
Het is de beruchte intel 945/55 videokaart. En had de processor ondersteuning voor sse2? anders wordt het niks met flash.

Re: van xp naar ubuntu 12.04
« Reactie #26 Gepost op: 2014/04/02, 11:15:43 »
De ondersteuning voor sse2 is ok, dat heb ik gecontrolleerd.
Ik begin te vermoeden dat er geen oplossing is???
Dan zal ik noodgedwongen naar windows moeten. Erg jammer!!!

Re: van xp naar ubuntu 12.04
« Reactie #27 Gepost op: 2014/04/02, 11:37:24 »
SSE2 is tegenwoordig vereist voor Flash Player, ook bij nieuwe Flash-versies op Windows.

Re: van xp naar ubuntu 12.04
« Reactie #28 Gepost op: 2014/04/02, 18:19:52 »
Gisteren opstartschijf ubuntu 12.04 per post ontvangen van zoon en natuurlijk direct geïnstalleerd. Binnen een half uurtje klaar en alles ziet er mooi uit.

Is de 12.04 lts live cd neem ik aan? Ik wil op een oude toshiba van mijn vrouw ubuntu proberen maar heb geen 'brand' mogelijkheid. Zou je mij tegen vergoeding (een kopie van) die live cd willen sturen, ik zou er erg mee geholpen zijn. Mijn email is wbajanssen 'AT' quicknet.nl

Alvast dank voor je reactie.

p.s. als je niet te ver van Alkmaar af woont kan ik hem ook ophalen (als je natuurlijk van dienst wilt zijn!).

Re: van xp naar ubuntu 12.04
« Reactie #29 Gepost op: 2014/04/02, 18:43:27 »
Zoals ik al zei: die SSE2 ondersteuning van de processor is niet het probleem want dat is ok, dus ook eventueel voor windows. Alleen wordt, waar anderen mij voor waarschuwden, nu wel werkelijkheid: met linux is het altijd wat en kom je voor problemen te staan die niet op te lossen zijn. Ik geef het niet rap op hoor maar ik ben het nu wel beu aan het geraken.
Is er niet een nieuwere versie van ubuntu waarin het wel zou werken en ik wel filmpjes kan kijken??? Heb nu 12.04 geïnstalleerd.
Iemand enig idee?

Offline aartje

  • Lid
Re: van xp naar ubuntu 12.04
« Reactie #30 Gepost op: 2014/04/02, 18:54:20 »
Er zit een 845/855 grafische intelchip in en heeft maar ca. 700 MB geheugen.
Die computer is geen twee tientjes meer waard en ik zou er niet veel energie meer
insteken. Op een NEC  computer van mij (pentium4, 2,4GHz) met 1GB geheugen en
ook zo'n grafische chipset kon ik alleen fatsoenlijk Lubuntu 10.04 upgraden naar 12.04,
een rechtstreekse install van Lubuntu 12.04 lukte niet. Zwaardere versie kan je wel schudden, eigenlijk is
de ellende begonnen met Ubuntu 10.04 wat die grafische chipset betreft.
Naar windows kan je ook niet meer terug met zo'n oude systeem, ik zou hem naar de milieustraat
brengen.....

Re: van xp naar ubuntu 12.04
« Reactie #31 Gepost op: 2014/04/02, 20:06:53 »
Ik heb hier een hele oude laptop staan met belachelijk lage specificaties waar Bodhi Linux (gebaseerd op Ubuntu LTS) keurig op draait. E18, de werkomgeving, is heel licht. Het kan dus wel, aartje. En die laptop heeft o.a. 384 MB geheugen en 16 MB videokaart.

@Anna: Maar wat voor 'problemen met Linux die je niet op kunt lossen' loop je dan tegenaan? Die processor zonder SSE2 voor Flash zou onder Windows ook een probleem zijn, dus dat is dan toch geen Linux-probleem?
Geen enkel OS is perfect. Ik heb ook wel eens flinke, onoplosbare problemen gehad met Windows. En met OSX. En met Linux. En zelfs AmigaOS en zelfs Haiku. Elk OS geeft wel eens problemen, oplosbaar of niet. Daar doe je weinig aan...

Offline aartje

  • Lid
Re: van xp naar ubuntu 12.04
« Reactie #32 Gepost op: 2014/04/03, 08:16:07 »
@vistaus: Ja, met bodhi zal het met een computer met weinig geheugen wel lukken. Maar er
zit nu eenmaal een 845/855 intel chipset in en daar heb  ik sinds 10.04 meer en minder (afhankelijk
in hoeverre bereid en instaat bent om te patchen) ellende mee. Ik geef alleen maar aan dat als je
een beginnende Linux-gebruiker bent ik je niet aanraad om hier mee verder te gaan. Ik kan me indenken
dat je er dan op afknapt.

Met veel pijn en moeite heb ik een Lubuntu12.04 aan de praat gekregen (Xubuntu, Ubuntu etc kan je
wel vergeten) en ik ga als die afloopt (in 2017 voor de belangrijke veiligheidsupdates, al eerder voor het desktop-deel)
er zeker geen moeite meer insteken.

Re: van xp naar ubuntu 12.04
« Reactie #33 Gepost op: 2014/04/03, 11:38:23 »
Oh sorry, mijn fout. Ik had even niet door dat je niet had over een oude laptop in het algemeen nieuw leven inblazen maar over een oude laptop met specifieke chipset :-[

Re: van xp naar ubuntu 12.04
« Reactie #34 Gepost op: 2014/04/03, 19:54:49 »
@wim janssen. Ik kan zelf ook geen schijfjes branden of copiëren, helaas. Het schijfje van mijn zoon wil hij zelf nog gebruiken. Hopelijk kan iemand anders u aan een installatie cd/dvd helpen.

Re: van xp naar ubuntu 12.04
« Reactie #35 Gepost op: 2014/04/05, 10:40:07 »
Jammer Annalouisa. Ik ga de volgende tip eerst maar eens proberen, aangepast voor ubuntu:
<<Er is een alternatief:
Download de Lubuntu alternate ISO, deze is kleiner dan 700MB.
Na het opstarten vanaf CD met F4 kiezen voor een opdrachtregel systeem.
Wanneer dit is geinstalleerd, dan krijg je een soort DOS scherm voor je neus.
type hier: sudo apt-get install xubuntu-desktop en na deze installatie kan je Xubuntu opstarten, door de PC te resetten.
Dit werkt zelfs met de beta van 14.04.>>

Offline gerardk

  • Lid
Re: van xp naar ubuntu 12.04
« Reactie #36 Gepost op: 2014/04/05, 14:18:27 »
op de site softwareconsulent.nl kan je tegen vergoeding van de (verzend) kosten een installatie dvd bestellen

Re: van xp naar ubuntu 12.04
« Reactie #37 Gepost op: 2014/04/07, 08:53:45 »
Ubuntu 12.04 is geïnstalleerd maar alles wat video betreft werkt niet: krijg wel geluid maar beeld als 'kleurennegatief' in rood/groen.
Is het mogelijk om linux mint 13 Maya xfce te installeren ipv ubuntu, maw wordt ubuntu automatisch verwijderd bij een installatie van linux mint?
En, kan iemand mij helpen aan een installatie cd van linux mint?