Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Snel door foto's bladeren software  (gelezen 1029 keer)

Offline Rik123

  • Lid
Snel door foto's bladeren software
« Gepost op: 2021/04/08, 10:22:58 »
Als ik even snel naar mijn foto's wil kijken op de sd kaart van de camera deed ik dat met bestanden en openen in shotwell of Gimp. Maar dat werkt niet lekker omdat in bestanden niet elke miniatuur wordt aangemaakt ..heel irritant .

Wat is volgens jullie de snelste en beste software om met de scrollwiel van de muis de fotobestanden te bekijken? 

Zie afbeelding, dit werkt niet fijn   :| 
 
 

Offline rico70

  • Lid
Re: Snel door foto's bladeren software
« Reactie #1 Gepost op: 2021/04/08, 11:45:30 »
Pix, zit volgens mij standaard in Linux Mint (kan me nl niet herinneren dat ik het zelf geïnstalleerd heb)
XnView, geen opensource, wel gratis

Offline Rik123

  • Lid
Re: Snel door foto's bladeren software
« Reactie #2 Gepost op: 2021/04/08, 12:07:30 »
XnView, ik kon niet meer op de naam komen   :| en dit is precies wat ik bedoelde ..  Met XnView kan ik razend snel door de foto 's   bladeren met het wieltje van de muis..   :D

Hartelijk bedankt rico70 !!!


Offline Rik123

  • Lid
Re: Snel door foto's bladeren software
« Reactie #4 Gepost op: 2021/04/08, 12:52:17 »
Ik gebruik daar standaard eom (Eye of Mate) voor onder XFCE. Werkt vlug en prettig.

Had ik ook geprobeerd Bloom, maar XnView is op mijn pc veel sneller.. als ik aan het scrol wieltje draai vliegen de foto's voorbij en dat is precies wat ik zocht

Offline Bloom

  • Lid
Re: Snel door foto's bladeren software
« Reactie #5 Gepost op: 2021/04/08, 18:55:21 »
Mooi, maar ikzelf gebruik geen closed source software als ik het kan vermijden. Dus geen xnview voor mij.

Offline MKe

  • Lid
Re: Snel door foto's bladeren software
« Reactie #6 Gepost op: 2021/04/08, 19:39:16 »
RapidPhotoDownloader.

Offline Rik123

  • Lid
Re: Snel door foto's bladeren software
« Reactie #7 Gepost op: 2021/04/08, 20:10:43 »
bedankt voor de suggestie MKe , maar ik ben zeer tevreden met XnView MP  .. 
@bloom  no adware or spyware , geen internet activiteit ..  XnView MP  heeft wat mij betreft een  hoog knuffelgehalte. Geweldige prog bedoel ik

Offline MKe

  • Lid
Re: Snel door foto's bladeren software
« Reactie #8 Gepost op: 2021/04/08, 20:51:07 »
Prima, whatever works natuurlijk  =D

Offline h2o

  • Lid
Re: Snel door foto's bladeren software
« Reactie #9 Gepost op: 2021/04/08, 20:54:49 »
Geeqie does the job. Kun je gewoon installeren. Heeft bovendien de mogelijkheid om twee directories gelijktijdig te bekijken en bijv. een directory met originele en een andere met bewerkte foto's te vergelijken.

« Laatst bewerkt op: 2021/04/08, 21:00:48 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline Rik123

  • Lid
Re: Snel door foto's bladeren software
« Reactie #10 Gepost op: 2021/04/09, 08:50:58 »
@MKe   RapidPhotoDownloader is inderdaad sublieme software maar totaal wat anders dan wat im zocht.. maar toch bedankt want deze software blijf ik wel gebruiken ..   :)

@ h2o,  bedankt voor de suggestie, ik kijk daar later naar, voorlopig heb ik genoeg te doen,  XnView MP heeft prachtige en vooral heel veel mogelijkheden..  :D

Offline Rik123

  • Lid
Re: Snel door foto's bladeren software
« Reactie #11 Gepost op: 2021/04/09, 09:31:03 »
Geeqie does the job. Kun je gewoon installeren. Heeft bovendien de mogelijkheid om twee directories gelijktijdig te bekijken en bijv. een directory met originele en een andere met bewerkte foto's te vergelijken.



ik kon natuurlijk niet wachten ..en heb direct even gekeken en ik ben het met u eens h2o  , Geeqie ziet er zo eenvoudig uit maar je merkt dat de maker heeft nagedacht wat een een fotograaf graag wil.  Super software !!

Dank u wel !!!

Re: Snel door foto's bladeren software
« Reactie #12 Gepost op: 2021/04/09, 10:27:06 »
En met Geeqie kun je ook nog eens van je bestaande fotomappen vooraf de thumbnails aanmaken, waardoor de bestaande mappen als een raket openen en je niet hoeft te wachten en te kijken hoe tergend langzaam de thumbnails (previewplaatjes) van elke map op het scherm verschijnen.
(En daar hoef je dan zelfs niet meer Geeqie voor te gebruiken - ook andere viewers maken dan van die thumbnails gebruik - werkt iig zo met MATE en Gnome 3 - https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=108549.msg1054542#msg1054542)
« Laatst bewerkt op: 2021/04/09, 11:05:03 door Ronaldus »
'Tips & tricks', zie: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html
Op chromeOS draaien ook gewoon de linux programma's. (Chromebook kopen? Kies dan bij voorkeur een exemplaar met een Intel processor.)
Zie voor een handleiding: https://www.youtube.com/watch?v=DHqqscTuqzk
En ook: https://www.youtube.com/watch?v=AsWgzH3OzYY

Offline Rik123

  • Lid
Re: Snel door foto's bladeren software
« Reactie #13 Gepost op: 2021/04/09, 12:16:16 »
Bedankt Ronaldus, ik zag in de topic een link die u had geplaatst en daarin stond een geweldige extensie die ik nu gebruik:

GNOME sushi   mag wat mij betreft standaard worden