Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zucht printersss.... hp 3180 photosmart werkt niet helemaal  (gelezen 1845 keer)

Multiem

  • Gast
Zucht printersss.... hp 3180 photosmart werkt niet helemaal
« Gepost op: 2006/09/19, 13:31:15 »
Ik zou de printer van mijn broer gaan installeren, hij heeft een hp 3180 photosmart .
Hij heeft kubuntu ipv ubuntu.

Als ik de printer wil selecteren uit de lijst, zie ik alleen de 3100 , dus die heb ik dan ook gekozen,
Bij het maken van een testpagina kan ik gewoon printer zonder problemen,
Als ik iets via kate uitprint gaat het ook gewoon goed.

Maar wil ik iets via open office of via ms word (wat via crossover is geinstalleerd ) dan doet hij het niet.

Ik zat te denken om een printerserver te kopen, gewoon klein apparaatje zodat ik de printer op het netwerk kan aansluiten, Zal het probleem hierdoor misschien opgelost kunnen worden ?

De printerserver komt er sowiezo, maar ik hoop dat iemand ook een alternatieve oplossing weet zolang ik nog geen printerserver heb

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Zucht printersss.... hp 3180 photosmart werkt niet helemaal
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/19, 13:40:53 »
Moet normaal gezien perfect werken onder Ubuntu:
http://www.linuxprinting.org/show_printer.cgi?recnum=HP-PhotoSmart_C3180
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Multiem

  • Gast
Zucht printersss.... hp 3180 photosmart werkt niet helemaal
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/20, 12:17:02 »
Normaal gesproken waarschijnlijk wel, maar ik het hpijs al geinstalleerd en cd hp 3100 driver geinstalleerd, maar zonder succes, Ik kan dus wel printen, dus dat is het probleem niet, alleen ik kan niet in open office of ms word printen terwijl dat nou de belangrijkste programma's zijn waarmee ik moet printen.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Zucht printersss.... hp 3180 photosmart werkt niet helemaal
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/20, 12:32:11 »
MS Word is ook geen linux programma, dus draai je dit via Wine, Crossover Office of in een virtuele machine? dit kan de oorzaak zijn waarom printen moeilijker werkt.

Openoffice.org zou moeten printen als je printer goed staat ingesteld bij Systeem -> Beheer -> Printers
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Multiem

  • Gast
Zucht printersss.... hp 3180 photosmart werkt niet helemaal
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/20, 12:47:24 »
uiteraard is ms word geen linux programma, en ik gebruik hem ook liever niet, maar voor sommige dingen heb ik hem nog nodig, of eigenlijk de geene waar ik de printer voor aan het installeren ben. Alles is goed ingesteld en word draai ik via crossover office. Op mijn eigen bak kan ik daar ook zonder problemen mee printen.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Zucht printersss.... hp 3180 photosmart werkt niet helemaal
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/20, 12:50:55 »
Je kan dus wel printen? Welke programma's herkennen de printer wel?
Dat MS Word niet werkt kan ik begrijpen omdat Wine niet gemaakt is om met andere hardware compatibel te zijn.
Open-Office moet 't wel doen, kijk eens bij de printinstellingen bij afdrukvoordbeeld.

Kun je pdf's afdrukken? dan kun je eenvoudig de documenten omzetten naar pdf en deze opslaan op je desptop en zo afprinten.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"