Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Streamen onder Linux  (gelezen 1851 keer)

Paretje

  • Gast
Streamen onder Linux
« Gepost op: 2008/08/11, 22:42:23 »
Een paar jaar geleden, toen ik nog Windows draaide, heb ik eens met een neef radio en TV gemaakt door middel van streamen. Om dat te doen gebruikte ik toen, dat wist ik niet meer, maar dat heb ik nu uitgezocht door screenshots op te zoeken van programma's beginnende met Windows Media, gebruikte ik toen Windows Media Encoder.

Ik weet nog dat ik toen tijdens het streamen van alles kon toevoegen en veranderen van het volgende in de stream. Ik denk dat ik ook live kon spreken en dan gewoon kon stoppen en verder gaan met de rest. Maar dat weet ik niet meer zeker.

Nu zoek ik een programma die dat ook kan. Met VLC kan ik mijn stream opzetten, maar die moet volledig klaar zijn voor ik begin te streamen. Dus: is er een systeem waarmee ik kan streamen waarbij ik het te streamen gewoon live kan aanpassen, en niet alles eerst moet samenstellen vóór het streamen?

mbord

  • Gast
Streamen onder Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/05, 23:56:20 »
ik neem aan dat je beeld wilt streamen..

als je een eigen stream server wilt dan kan je een aantal diverse software gebruiken
darwinserver is een free opensecure software hier kan je zo wel beeldlive streams geven
en audio let wel op dat dit alleen word gestreamd naar quictime
darwin server draaid op linux en op windows indien je windows gebruikt zul je ook perl server moeten instaleren
anders zal darwin niet werken op windows, als je video wilt streamen naar media player kan je ook simpel weg
soutcast server instaleren.

als je alleen maar wil streamen naar een server dus zelfgeen server heb, kan je het beste wirecast gebruiken alleen een
naar deel het programma kost wel bijna 500 € en VLC is gratis

indien je meer info wilt kunt u mij ook mailen