Ondersteuning > Hardware en drivers

Check printerinstelling Canon MG 5100.

(1/5) > >>

Johan Joost:
ik heb nu een andere printer. Eerst had ik de HP Photosmart 7660, die nu gemaakt moet worden. Althans dat hoop ik, volgens mij zal het de  printkop zijn.
Nu heb ik de Canon MG 5100. Echter, krijg ik bij het afdrukken vanaf de computer steeds de melding de printerinstellingen te controleren. Volgens mij is het een driverkwestie of is het wat anders? De HP Photosmart werkte tot voor kort altijd naar behoren. Hoe los ik dit op?

pinokkio:
probeer deze driver eens voor je printer  https://itsubuntu.com/how-to-install-canon-printer-driver-in-ubuntu-22-04-lts/

Johan Joost:
Bedankt voor je reactie. Ik heb de acties ondernomen zoals in het meegeleverde bestand (screenshot).
Hoe nu verder?

pinokkio:
Als je een Canon-printer hebt en problemen hebt ondervonden tijdens het installeren op ubuntu, hopen we dat dit je oplossing zal zijn. Voeg voordat je met de installatie begint de Canon Driver PPA-repository toe via de volgende opdracht, probeer deze eens

--- Code: ---     sudo add-apt-repository ppa:michael-gruz/canon
    sudo apt-get update
--- Einde van code ---
en

--- Code: ---sudo apt-get install cnijfilter-mg5100series
--- Einde van code ---
sluit de terminal en herstart je computer daarna ga je naar u ubuntu software winkel, klik bij verkennen in de linkerbovenhoek in de zoekbalk en typ in canon of canon printer, normaal zou deze nu te installeren zijn.
als  deze nog niet werkt lijkt me het beste deze eens te installeren via synaptic indien je deze nog niet hebt staan,maar laten we niet vooruit lopen doe eerst bovenstaande eens.

Johan Joost:
Bedankt voor je reactie ! De aanwijzingen heb ik helemaal gevolgd. Na het opnieuw opstarten van mijn systeem werkte de  printer (echter) nog niet.
Wat nu via synaptec?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie