Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: apt-get update en upgrade  (gelezen 788 keer)

hvanessen

  • Gast
apt-get update en upgrade
« Gepost op: 2007/12/12, 13:40:10 »
Tijdens het installeren volgens de handleiding komt er een apt-get update en upgrade. Naar ik aanneem gaat dit via een internet verbinding ?

Wat als je een linux pc wil oprichten zonder internet. ik heb de live cd gedownload via mijn werk en wil thuis mijn pc onder linux laten draaien.

Hoe kan ik dan de gegevens bijwerken om in de toekomst nieuwe (updates) pakketten van internet te downloaden en deze thuis dan te installeren.

Offline Tom

  • Lid
apt-get update en upgrade
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/12, 14:45:10 »
Citaat van: hvanessen
Tijdens het installeren volgens de handleiding komt er een apt-get update en upgrade. Naar ik aanneem gaat dit via een internet verbinding ?

Wat als je een linux pc wil oprichten zonder internet. ik heb de live cd gedownload via mijn werk en wil thuis mijn pc onder linux laten draaien.

Hoe kan ik dan de gegevens bijwerken om in de toekomst nieuwe (updates) pakketten van internet te downloaden en deze thuis dan te installeren.
Ja voor te update  upgrade heeft U wel internet verbinding nodig , als U thuis geen internet heeft  maar wel een laptop kunt U die misschien naar Uw werk meenemen en daar aansluiten.
Alleen  en neemt U het niet persoonlijk wat kunt U doen met een PC thuis zonder internet verbinding ?.
Langs de andere kant als U die alleen gebruikt voor foto bewerking en documentjes schrijven heeft U mijn mening na ook geen update en upgrade nodig (zonder internet).
U heeft dan toch geen eventuele probleempjes wat security kon betreffen.
Grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Dave

  • Lid
apt-get update en upgrade
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/12, 15:01:36 »
updates zijn ook als download beschikbaar dus kun je het elders op cd zetten.

hvanessen

  • Gast
apt-get update en upgrade
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/12, 15:26:51 »
Citaat van: Dave
updates zijn ook als download beschikbaar dus kun je het elders op cd zetten.
Hoe bedoel je dat dave, updates en waar zijn deze beschikbaar

apt-get update en upgrade
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/12, 19:34:08 »
Hier: http://packages.ubuntu.com/

Je moet wel zelf weten wat je moet hebben. Maar voor een PC is een update niet zo kritisch. Gewoon van de programma's die je gebruikt, de laatste versie downloaden zou voldoende moeten zijn.